TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MKiv Hardtop vekt

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #304517  av Ninjamannen78

Vurderer å hente en Supra Hardtop fra USA, noen som vet hva den veier? Mener å huske at Targa utgaven er oppgitt til 1581kg, men Hardtop`en skal vel være litt lettere.
 #304539  av @lpher

Ninjamannen78 skrev:Vurderer å hente en Supra Hardtop fra USA, noen som vet hva den veier? Mener å huske at Targa utgaven er oppgitt til 1581kg, men Hardtop`en skal vel være litt lettere.
Eurospec targa er 1640kg. 1581kg høres ut som en US-spec targa...og jeg mener å huske at (US-spec) hardtop lå på 1458kg eller noe sånt.
 #304586  av tojo

Står endel om det under spesifikasjon på www.mkiv.com
 #304599  av Ninjamannen78

MrControl skrev:å finne manuell gira hardtop i Usa er visst ikke så enkelt
Har funnet bilen :)
 #304602  av Ninjamannen78

Curb Weight:
3420 pounds with full tank, no spare tire or misc. parts on-board
 #304604  av Rayho

Ninjamannen78 skrev:
MrControl skrev:å finne manuell gira hardtop i Usa er visst ikke så enkelt
Har funnet bilen :)
Det kjipe med us bilene er at de regges på unntaksregelen, men skal du holde den helt orginal spiller det jo nada rolle. Småting som du lett kan sette tilbake til org stand er jo greit, er jo bare mangellapp hos BT evt hvis du blir stoppa. Men greit å ha det med unntaksregelen i bakhode med tanke på at du kanskje en dag kommer å selge den. Ellers ser jo den bilen bra ut på bilder :)

Sorry litt OT da :(

Tilbake til topic. Har lest 3475 pounds, men hva de regner med da er jeg ikke sikker på.
"The hardtop is not only reputed to be about 50-65 pounds lighter". Men den er jo stivere da.
Det ble solgt 326 no roof biler i us. 233stk i 1993, 75stk i 1994 og 18stk i 1995. Men det vet du sikker fra før av. De fleste er sort eller rød, pluss endel i anthrasite, og noen få i hvit og blå.
 #304648  av tore 95 tt euro spec

Hei jeg veide bilen min til 1453 kg da var reservehjul etc i bilen og full tank..men da var org.stoler byttet ut med carbon stoler orginal eksos kontra det jeg har nå som er i titan og veier under 5 kg singelturbo etc....
Men min er en eurospec supra .. 8) så med halv tank og ut med alt det unødvendige så kommer jeg nok under 1400 kg..