TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Celicaen gikk plutselig dÃ¥rligere..

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #303225  av AnaXyd
 
Larsen skrev:
AnaXyd skrev:Ã…? :P Mener du med det? :)
Det er ikke akkurat 118 "sparkende hester" Blir ikke akkurat trykkt ned i setet...
Det er nok litt forskjell mellom de 118 hestene jeg skal ha, og den ytelsen jeg har den dag idag... Pappa sin Cross Golf med 90hk diesel drar jo som faen i forhold..
 #303254  av ThorT18
 
Ikke nødvendigvis. Du må jo ta hensyn til bilens vekt. I tillegg har vel diesel litt mer dreiemoment også :wink:
 #303303  av ThorT18
 
Vel, min GTi veier 1440 med meg inni, og en ny VW Golf 1,9 TDI Comfortline veier 1251 og Volkswagen Golf 1,6 Highline veier 1144.
 #304573  av Tomera
 
Celica T20 med 1,8 l (118 hk) motoren har neppe sjangs mot Yaris/Corolla/auris sin 1,4 D4D Diesel med 90 hk.. Kan jeg nesten garantere!
 #304726  av AnaXyd
 
Virker som Diesel er en god del sprekere ja.

Har overhalt motoren nå, byttet stempelringer, ventittettninger osv for å forhindre oljeforbruk, så nå bruker den så og si ingenting! Han som jeg snakker med på verkstedet sa også at jeg ville merke en økning i effekt, siden det har vært en lekkasje i motoren.

For å være heelt ærlig, så har ikke jeg merka en dritt. Kanskje det er et par hester som har kommet tilbake? Syntes ikke at motoren er helt råtass liksom. Husker når jeg kjøpte den så tenkte jeg; wow, 118 HESTER! Det er jo dritmye osv osv. Men så har det tydeligvis litt å si åssen hester det er snakk om.

Når jeg får motoren opp i høyere turtall derimot (3,5 og oppover) begynner den å våkne litt. Mulig jeg ikke drar den skikkelig ut på gira, enda.


Er det noe mer jeg kan gjøre for å få motoren frisk og rask igjen, med tanke på effekt?