TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fuktighet i bagasjerom

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #304782  av mr298

Jeg har fått et problem med fuktighet i bagasjerommet på min MK2, det henger vann under bagasjelokket og teppet i gulvet er gjennomtrekt, fant en gammel tråd her med samme problem, men ingen løsning.. noen som har opplevd det samme og eventuelt har en løsning på dette?
 #304792  av Helgeland

det kan vel gjerne hende at de flapsene som sitter på hver side av bilen under bakfangeren har hengt seg opp. disse skal slippe ut luften når du lukker igjen luka. men det luresete er vel og ta ut teppet og isolasjonen og tørke dette og sjekke etter hull e. l.

teppet er kun festet med noen clips.
så hvis du tar et skrujerne og trykker inn den knappen i midten av dette clipse så får du lette alle klipsene ut. og så er det vel noe isolasjon som ligger løst nedi der..

hos meg var det en gummiknott som ikke var der..
 #304794  av mr298

Jeg hadde det opp istad, de lufteventilene virket som de skulle, men jeg får prøve å ta ut alt imorgen og tørke det opp. evt. sjekke om noe mangler i bunn. takk for tips..
 #304809  av Master

Festene til spoileren mot bagasjelokket, eller bagasjelokket mot karosseriet eller i "sømmene" på hver side av pakningene til bagasjelokket.
 #304828  av mr298

Tenkte litt på innfestninga til spoileren jeg og, men fikk tatt ut teppet og mattene idag, manglet en plugg i veggen inn til motorrommet. Bestilt på toyota idag, så får jeg se om det hjelper, teipet igjen inntil jeg får den..
 #340175  av NickNack

Bumper denne tråden.

Oppdaget samme problem på min ny innkjøpte bil idag.

Noen som vet årsaken til fuktighet i gulvet i bagasjerommet?

Har vært solskinnsdag idag, så jeg mistenker igrunn at det var vått før jeg la ut på tur idag.
 #340176  av hmsilset

Er det samme på min.Men haster ikke å ordne det.skal stramme litt noen skruer(spoiler og finnene) og sånt først.Det var vått over alt i mitt bagasjerom,så er kondens og ikke lekasje bare isåfall.Tror ikke jeg skal h inn bagasjetrekket igjen.det har da ingen funksjon tror jeg.Liker ikke å matvarer,deler eller andre ting liggenda baki uansett jeg.
 #340188  av lasse

Er nok greit å bli kvitt fuktighet i bagasjerommet ja, ECU'en er jo baki der, og den er vel ikke så glad i vann...
 #340189  av hmsilset

lasse skrev:Er nok greit å bli kvitt fuktighet i bagasjerommet ja, ECU'en er jo baki der, og den er vel ikke så glad i vann...
Ja, kun derfor jeg skal ordne min.Kanskje ecu blir føkka sånn at det blir 50hk mer i motoren :)
 #340239  av mr298

På min ble problemet borte når jeg fikk satt inn den pluggen som var borte :D så hvis du ikke har gjort det ennå ta ut teppet og se etter hull som ikke skal være der :wink:
 #340240  av NickNack

mr298 skrev:På min ble problemet borte når jeg fikk satt inn den pluggen som var borte :D så hvis du ikke har gjort det ennå ta ut teppet og se etter hull som ikke skal være der :wink:
Takker for tipset! Får røske ut teppet og ta en titt :D

Gir selvsagt en tilbakemelding på min erfaring!
 #340243  av inzane2012

sjekke at dreneringa til antenna ikke er tett, jeg hadde ett lite basseng baki der, og når jeg fikk fått ut vannet og tørket litt oppi der så var det ikke noe problem...blir veldig mye kondens der siden eksospotta ligger rett under, og motoren med siden av, så vist fuktigheten ikke har noen plass å gå vil vannet begynne å fordampe når du har kjørt ei stund som vil samle seg opp som kondens...
 #340550  av NickNack

Da har jeg sannsynligvis funnet årsaken. Så iallefall veldig innlysende ut. Fra veggen mellom motor rom og bagasjerom på passasjerside. Var et hull med kabler som kun var teipet igjen og den teipen var løsnet og fungerte igrunn som en trakt inn mot bagasjerommet.

Så nå lempes filtermatte og innmat ut for tørking. Tror ikke jeg legger filter inn igjen igrunn. Er vel ikke særlig nødvendig med lyddempingsmateriale så langt bak på bilen!

Takker for tipsene!
 #340552  av inzane2012

NickNack skrev:Da har jeg sannsynligvis funnet årsaken. Så iallefall veldig innlysende ut. Fra veggen mellom motor rom og bagasjerom på passasjerside. Var et hull med kabler som kun var teipet igjen og den teipen var løsnet og fungerte igrunn som en trakt inn mot bagasjerommet.

Så nå lempes filtermatte og innmat ut for tørking. Tror ikke jeg legger filter inn igjen igrunn. Er vel ikke særlig nødvendig med lyddempingsmateriale så langt bak på bilen!

Takker for tipsene!
tror ikke den tjukke matta baki der er ment så mye for lyddemping som den er mot varmeisolering fra eksospotta... det blir temmelig varmt baki der etter jeg tok ut mi, og flere ganger det kommer mye damp opp når jeg lukker opp bagasjeluka etter mye kjøring...