TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Endel genrelle spørsmÃ¥l om MR2.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #30446  av angrykid

Hey og hey alle sammen. Min første post, "so bear with me" som det så fint heter.

Hadde for en del år siden en mk1 mr2. Veldig søt, grønn bil. http://angrykid.uten.net/div/fra-venstre-foran-lite.jpg

Det jeg nå går i tanker om, er å skaffe meg en mk2 turbo sak. Jeg har ikke sett så veldig mange av disse i Norge, og sjekket litt rundt. Dem er vel kun solgt i utlandet, ergo må jeg importere en bil. Det koster jo sikkert litt, men tenkte at det kunne være en ide å sjekke her, siden jeg har browset siden litt.

Det har slått meg at en RHD er noe billigere å få tak i, enn en regular sak. Er dette normalt for alle biler? Jeg har sett litt på autodb.no og funnet en som selges der. Prisen på denne er 120.000. Er dette normal pris for denne type bil, eller selges den under liste eller noe slikt?

Blir nok mye "svada" fra meg og i tiden fremover, da jeg ikke er noe kløpper på bil, men er veldig glad i små biler med mye motor. :) Går også å funderer på en audi s4, men blir vel bannlyst fra forumet om jeg kjøper meg en slik en. :-D bare å si det, er vel som å pisse i motvind, skulle jeg tro. hehe.

Det jeg og lurte på, var om hvorvidt det er vanskelig/dyrt å få tak i deler til disse bilene? Det er sikkert endel som kan hentes "over there", men hvorvidt det er enkelt, eller om det finnes noen plass på nett man kan lete seg litt fram til, det vet jeg ikke.

forslag til admins på forum: lag en sticky post med linker, med mindre det finnes noe fett på førstesiden.. (har ikke fått sjekket heeelt alt enda)
 #30450  av Mr2 Mk2

angrykid skrev:Hey og hey alle sammen. Min første post, "so bear with me" som det så fint heter.
Velkommen skal du være :D
angrykid skrev:Hadde for en del år siden en mk1 mr2. Veldig søt, grønn bil.
Why did u let it go :(
angrykid skrev:Det jeg nå går i tanker om, er å skaffe meg en mk2 turbo sak. Jeg har ikke sett så veldig mange av disse i Norge, og sjekket litt rundt. Dem er vel kun solgt i utlandet, ergo må jeg importere en bil. Det koster jo sikkert litt, men tenkte at det kunne være en ide å sjekke her, siden jeg har browset siden litt.

Det har slått meg at en RHD er noe billigere å få tak i, enn en regular sak. Er dette normalt for alle biler? Jeg har sett litt på autodb.no og funnet en som selges der. Prisen på denne er 120.000. Er dette normal pris for denne type bil, eller selges den under liste eller noe slikt?
Det er helt klart størst marked for Turbo utenlands ja.Men så denne på autodb nå,120 for turbo 91mod er vel stort sett det rhd ligger på?Skal du ha noe annet ligger vel de grovt sett rundt 170-180k i Norge,correct me if i wrong?
angrykid skrev:Blir nok mye "svada" fra meg og i tiden fremover, da jeg ikke er noe kløpper på bil, men er veldig glad i små biler med mye motor. :) Går også å funderer på en audi s4, men blir vel bannlyst fra forumet om jeg kjøper meg en slik en. :-D bare å si det, er vel som å pisse i motvind, skulle jeg tro. hehe.
Får det ikke til å stemme at du vurderer s4 "vs" Mr2 Mk2 Turbo?Er liksom rake motsetninger :wink: Regner med du vet hva jeg hadde valgt :roll:
angrykid skrev:Det jeg og lurte på, var om hvorvidt det er vanskelig/dyrt å få tak i deler til disse bilene? Det er sikkert endel som kan hentes "over there", men hvorvidt det er enkelt, eller om det finnes noen plass på nett man kan lete seg litt fram til, det vet jeg ikke.
Vel det er jo en Toyota så det meste går vel greit,men dette får nesten en av gutta med mk2 svare nøyere på :wink:

Det er jo flere her som har kontakter om du vil kjøpe en mk2 NA og bygge om til 3sgte motorn.Men regner med dette er forholdsvis uaktuelt siden du sier at du ikke er noen "kløpper" på bil. :?

Jostein

#30469  av sindrejl

husk at den på autodb til 120.000 har gått !!260.000!! km .. litt vel mye :)

#30470  av Mr2 Mk2

sindrejl skrev:husk at den på autodb til 120.000 har gått !!260.000!! km .. litt vel mye :)
oida trodde det var 160 jeg...260 er endel det :wink:
Men nå var det kommet en fra tg-bil der Turbo til 149 og lhd :) gått 128
 #30480  av angrykid

Jostein skrev:
angrykid skrev:Hey og hey alle sammen. Min første post, "so bear with me" som det så fint heter.
Velkommen skal du være :D
angrykid skrev:Hadde for en del år siden en mk1 mr2. Veldig søt, grønn bil.
Why did u let it go :(
angrykid skrev:Det jeg nå går i tanker om, er å skaffe meg en mk2 turbo sak. Jeg har ikke sett så veldig mange av disse i Norge, og sjekket litt rundt. Dem er vel kun solgt i utlandet, ergo må jeg importere en bil. Det koster jo sikkert litt, men tenkte at det kunne være en ide å sjekke her, siden jeg har browset siden litt.

Det er helt klart størst marked for Turbo utenlands ja.Men så denne på autodb nå,120 for turbo 91mod er vel stort sett det rhd ligger på?Skal du ha noe annet ligger vel de grovt sett rundt 170-180k i Norge,correct me if i wrong?
angrykid skrev:Blir nok mye "svada" fra meg og i tiden fremover, da jeg ikke er noe kløpper på bil, men er veldig glad i små biler med mye motor. :) Går også å funderer på en audi s4, men blir vel bannlyst fra forumet om jeg kjøper meg en slik en. :-D bare å si det, er vel som å pisse i motvind, skulle jeg tro. hehe.
Får det ikke til å stemme at du vurderer s4 "vs" Mr2 Mk2 Turbo?Er liksom rake motsetninger :wink: Regner med du vet hva jeg hadde valgt :roll:

angrykid skrev:Det jeg og lurte på, var om hvorvidt det er vanskelig/dyrt å få tak i deler til disse bilene? Det er sikkert endel som kan hentes "over there", men hvorvidt det er enkelt, eller om det finnes noen plass på nett man kan lete seg litt fram til, det vet jeg ikke.
Vel det er jo en Toyota så det meste går vel greit,men dette får nesten en av gutta med mk2 svare nøyere på :wink:

Det er jo flere her som har kontakter om du vil kjøpe en mk2 NA og bygge om til 3sgte motorn.Men regner med dette er forholdsvis uaktuelt siden du sier at du ikke er noen "kløpper" på bil. :?

Jostein
Jeg hadde nok ikke råd til å ha den da jeg skulle gå skole. Hadde jeg tenkt litt lengre, så hadde jeg nok hatt det, siden den sto uregistrert. Men man var ung og dum den gang da, nå har man jo vokst opp litt, og har lyst på nye leketøy

hehe.. skjønner nok hva du hadde valgt, ja. :) problemet mitt ligger ved: enten 4x4 med mye motor, men ganske tung, eller herlig to-seter med targa eller takluke og nice look. er ikke helt sikker enda, men må se meg litt rundt. :)

Jeg er nok som sagt ikke noen kløpper på bil, men litt kos er det jo å skru. men har ikke noe plass å stå, ergo så blir det vanskelig å få gjort noe særlig som krever tid, pluss at jeg må ha en bil jeg kan bruke til daglig. (ja, til og med på vinteren, når det er 30 minus ute.) har en gammel camry i dag, den starter å går uten motorvarmer når det er så kaldt, så det er kun toyota som duger i mine øyne. (har dog sett meg forelsket på s4, da en kompis av meg har hatt det over lengre tid)
 #30481  av Mr2 Mk2

angrykid skrev:eller herlig to-seter med targa eller takluke og nice look. er ikke helt sikker enda, men må se meg litt rundt. :)
Du nevner ikke kjøreegenskapene,må ikke glemme det! :wink:

#30482  av tbergstad

Enten 4*4 med mye motor.. eller kjapp 2 seter.. Hva med gt4 :wink:

#30484  av angrykid

GT4 er vel noe dyr, og relativt vanskelig å få tak i, eller tar jeg veldig feil her?

Kjøreegenskaper audi vs toyota skal jeg ikke legge meg ut på, da det er to vidt forskjellige biler med vekt og annet dilldall som må taes med i betraktningen. :-D

Forresten, jeg har funnet tg-bil på nettet, og ser dem ligger inne med en god del mr2'er. Er dette en OK plass å handle på, eller er det noe humbug? Jeg ser litt på prisene dems at det er litt sånn ymse også.

#30486  av Mr2 Mk2

angrykid skrev:GT4 er vel noe dyr, og relativt vanskelig å få tak i, eller tar jeg veldig feil her?

Kjøreegenskaper audi vs toyota skal jeg ikke legge meg ut på, da det er to vidt forskjellige biler med vekt og annet dilldall som må taes med i betraktningen. :-D

Forresten, jeg har funnet tg-bil på nettet, og ser dem ligger inne med en god del mr2'er. Er dette en OK plass å handle på, eller er det noe humbug? Jeg ser litt på prisene dems at det er litt sånn ymse også.
Gutta på forumet har ikke noe negativt å si om dem hvertfall ettersom jeg har skjønt?

#30488  av tbergstad

gt4 er vel billigere enn s4?... Jeg selger min for ca 130-140k

#30490  av angrykid

tbergstad skrev:gt4 er vel billigere enn s4?... Jeg selger min for ca 130-140k
Noe imot å sende meg en PM/eller poste her specs på bilen, eventuelt ekstrautstyr? Har nok rett i at den er noe billigere, billigste s4'en jeg har funnet, er på 99k, men da varebil.. og det vil jo ingen ungdom med vett i pannebrasken ha ;)

Vanlig personbil ligger fra 140k og oppover.. 90-92mod..

#30499  av tommyboy

Med fare for å bli anklaget for å være særdeles partisk (siden jeg selv vurderer å selge MR2'en min) har jeg ett par momenter å si om TG-bil i Drammen likevel.

Da jeg gikk og så etter et bra MR2-eksemplar før jeg kjøpte bilen min så var jeg innom TG-bil. De har et veldig bra utvalg av biler, men det er spesielt to ting som burde få bremsene til event. kjøpere på.
Det ene er at nesten alle bilene har gått mellom 120 og 140 000 km og det andre det faktum at de fleste bilene koster det samme uansett km-stand og utstyr, nå ligger det visst på 119 000 kr (etter et kjapt søk på autobørsen).Dette er ihvertfall en god del mer enn det bilene selges for privat. De selger de med en viss garanti, men det spørs hva den er verd.
I tillegg så ble ihvertfall jeg behandlet svært så arrogant av en selger der, bare på grunn av et par småkritiske spørsmål ang. kmstand.
Jeg gikk ihvertfall fra der og kjøpte privat, noe jeg ikke angret på.

Men det finnes sikkert de som har helt andre erfaringer. Så jeg anbefaler å undersøke nøye både hos TG bil og andre forhandlere og private før et kjøp gjøres.
 #30515  av erling

angrykid skrev:Går også å funderer på en audi s4, men blir vel bannlyst fra forumet om jeg kjøper meg en slik en. :-D bare å si det, er vel som å pisse i motvind, skulle jeg tro. hehe.
S4 er kult det, saftig lyd og drag (ihvertfall med chip og litt sånn). Men det er jo en familiebil, og det har du jo hele resten av livet på deg til å ha.. Ville slått til med en sportslig sak, før du står til knes i bleier og dritt. Da kan du ha S4. :D