TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• kammer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #30511  av jostein_loenning

Nokon som har prøvd andre kammar i 3s-gte?
blir ny turbo og kjøler til sommaren og lure på å putta i litt tøffare kammar men e i tvil kor tøffe eg skal velga.Har ellers aussie eksos og hks hiper.Kjøre 15psi trykk.Vil ha ein kamm som sparkar merkbart meir enn den originale men som ikkje er heilt ubrukelig til daglig,bale,,, ja.!

#30513  av CelicaTurbo

Er nok ikke mange som har byttet kammer her, men erfaringer fra det amerikanske MR2 forumet tyder på at det har lite for seg før man bytter til en vesentlig større turbo, bytter smidde stempler og råder som tåler turtall, god nok bensintilførsel og har en motorstyring som kan holde allt under kontroll.. Hovedsaken med kammer er at dem flytter effekten oppover i registeret, og da hjelper det ikke når toppeffekten din ligger på turtallssperren og du ikke har nok bensin til å utnytte den ekstra mengden luft.. Om du ikke ønsker eller har mulighet til å øke turtallssperren så ville ikke jeg valgt noe mer enn en moderat kamaksel ihvertfall..

Hvilken turbo skal du bytte til? Og hvilken effekt tror du at du har i bilen på nåværende tidspunkt? :)

#30517  av jostein_loenning

Blir nok høgare turtall ja.Snakka med turbo service om turbo,blir nok en ct26 med t-04 komp og klipt eksos.Når det gjeller bensin så drukne jo toyotaen over 10psi i allefall på min air\fuel tippe eg kan lokka 10-15 hk meir med mindre bensin viss eg hadde hatt ein annan kjølar en den gategrillen som sitte der :P effekt nå veit eg ikkje men merkbart meir enn org :shock: