Om jeg skjønte dette rett nå: om han ikke hører noe,eller får brev innen 3 uker blir saken bare henlagt da, og han får igjen lappen uten noe annet styr?
Toyota Celica GT4 WRC Rhd
Gt4WRC skrev:Om jeg skjønte dette rett nå: om han ikke hører noe,eller får brev innen 3 uker blir saken bare henlagt da, og han får igjen lappen uten noe annet styr?Det stemmer ikke.
Tomera skrev:men hvor lang tid tar det før man før man får en dom... jeg regner med å måtte gå uten lappen i under 6 mnd likosm... håper på 3 mnd...Gt4WRC skrev:Om jeg skjønte dette rett nå: om han ikke hører noe,eller får brev innen 3 uker blir saken bare henlagt da, og han får igjen lappen uten noe annet styr?Det stemmer ikke.
Om han ikke har fått en DOM innen 3 uker, kan han hente tilbake førerkortet. Men når dommen kommer må han jo lever det tilbake igjen. De har med andre ord ikke lov å beslaglegge førerkortet i lengre enn 3 uker hvis det ikke foreligger en konkret dom/straff for hendelsen![]()
Vært med på at det har tatt nesten ett år før dommen var klar, og da har den personen hatt førerkortet i mellomtiden.
Pluss at de tre ukene blir trekt av den straffetiden han får i dommen.
Gt4WRC skrev:prøve å lage liste over argumenter:villig til å høyne boten...??
*Lang, brei (3felt) og oversiktlig veistrekning
*ingen trafikk
*over 1 mil til jobben med ikke tilstedeværende offentlig transport
*Jobber skift, så ennå vanskeligere med offentlig transport
Noen flere tips folkens... ?
Gt4WRC skrev:håper det likevel er verd forsøketman taper vel hvertfall ikke noe av å prøve, selv om man kanskje ikke vinner noe på det, er sjansen for det større...
Gt4WRC skrev:Noen som har peiling på om det nytter å søke om å få lov til å kjøre moped ?ja det er mange som har fått lov til å kjøre moped,kommer litt ann på hvor gravernde overtredlsen er,så må det kunne dokumenteres att det mangler på offentlig transport.