TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• open loop og closed loop, nÃ¥r skiftes det mellom disse?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #305495  av Kanakkas

Hei folkens.

Noen som veit når spenninga til bensinpumpa skifter fra 6-12v?? Er det på ca 3000 rpm?

Og T-Vis? ca. 4500 rpm??

Grunnen til at jeg spør er at bilen har en merkbar effektforskjell på ca 3000-3300 rpm.
 #305527  av sleeper

er bare og sette på en voltmeter på benssinpumpa og se det.. trur ikke det er noen spess turtall det slår inn på.. en nok en kombo av trykk\gasspådrag og turtall som gjør det.. ( open og closed loop har ikke noe med de tingene du nevner her..)
 #305709  av Kanakkas

Sikkert dumt skrevet av meg, men innbiller meg å ha lest en plass at Toyota kalte pumperelet sitt ett eller annent med open/closed loop. Men jeg tar sikkert feil.
Larsen skrev:Hvorfor blander du inn open og closed loop? BÃ¥de T-vis og bensinpumpa er open loop kretser. Tvis stemmer ganske bra. Bensin pumpa vet jeg ikke.
Da fikke jeg bekrefta det med T-vis, ikke at den har noen funksjon hos meg,(har fjernet det systemet)
så da får jeg vel bare måle pumpa. har en følelse at den går litt magert på delgass rundt 2500-3000 o/min. med "høyt" ladetrykk. Venter på time for rullende landeveg for å få ting just. Så vil ha noen rep. løsninger klare hvis det skulle trenges.

Noen som veit om andre ting i motorstyringen som endrer karakter på et visst turtall/ladetrykk??
 #305751  av sleeper

Er jo uansett kansje like greit og bare kjøre pumpa på 12V hele tiden? så slipper du og tenke på det...
( husker ikek helt i hue hvordan man gjør det nå.. men skal bare være og koble sammen 2 kantakter et eller annet sted så er det i orden..)
 #305779  av Kanakkas

sleeper skrev:Er jo uansett kansje like greit og bare kjøre pumpa på 12V hele tiden? så slipper du og tenke på det...
( husker ikek helt i hue hvordan man gjør det nå.. men skal bare være og koble sammen 2 kantakter et eller annet sted så er det i orden..)

Var det jeg hadde i tankene også, så blir nok til at jeg gjør det. Burde vel komme greit fram av koplingsskjemaet hva som må gjøres.