TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• tÃ¥kelyslykt

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #305520  av sikkerhet

Over 4000,- (!) for høyre tåkelyslykt skulle de ha på lexus Bergen...... Finnes det noen gode alternativer eller er det bare til å flekke av.....?
 #305529  av 2fast4u

Var litt i overkant den der prisen tror jeg, må vel være ferdig montert og justert på bil. :)

Mener jeg har en brukt lykt liggende, ikke perfekt, men hel, er slitt i glasset, skiftet alle lyktene på min.

:wink:
 #305533  av sikkerhet

2fast4u skrev:Var litt i overkant den der prisen tror jeg, må vel være ferdig montert og justert på bil. :)

Mener jeg har en brukt lykt liggende, ikke perfekt, men hel, er slitt i glasset, skiftet alle lyktene på min.

:wink:
Han oppga 4000 og noe... I tillegg skulle de ha for 0,5 timer i montering...

Du har liggende ja... men når jeg først skal skifte så må den være strøken.. Men takk som byr...

Det finnes altså ikke alternative utsalgsteder (innenlands, utenlands, internett) som har litt mere fornøyelige priser?

Det er vel en svakhet de derre lyktene eller? Vet den andre har blitt skiftet.... Hvordan er det med hovedlyktene? Er dugg et problem der også?
 #305554  av rx300

sikkerhet skrev:
Det finnes altså ikke alternative utsalgsteder (innenlands, utenlands, internett) som har litt mere fornøyelige priser?
Jeg lette en del da jeg skulle skifte på min IS200 uten å finne noe bra.. endte opp med noen brukte. På mine var hele holderen til pæren irret bort...
Det er vel en svakhet de derre lyktene eller? Vet den andre har blitt skiftet.... Hvordan er det med hovedlyktene? Er dugg et problem der også?
Ja og ja.
 #305558  av Amund

Stemmer at prisen er såpass drøy ja... Og det er problemer med tåkelysa på desse bilane. Heile holderen var eira vekk på mine og, så eg gjorde dei heilt reine og limte fast ein ny lyspære. Litt fett på pakninga i tillegg, så vart eg kvitt dugg problemet. Har heldigvis ikkje problem med dugg i hovedlyktene, endå :roll:
 #305566  av tunamgu

ebay er din venn
 #305567  av rx300

tunamgu skrev:ebay er din venn
Kanskje det har endret seg nå? Da jeg søkte etter tåkelys på ebay, var det eneste jeg fant et par nesten ubrukte til en Altezza på en auksjon i Japan, som jeg tapte... ellers var jeg ikke i stand til å finne noen som solgte nye tåkelys foran.
 #305605  av galx

Jepp, sats på ebay :)
Latterlig lett å montere i tillegg. Kun to skruver som man enkelt kommer til hvis du skrur av hjulet og løsner på plastinnerskjermen. Justeringen gjør du også selv, du bare sikter deg bare inn etter den du har fra før av :wink: Sparer mye penger på ebay og litt skrammer på hendene :wink:
 #305606  av sikkerhet

Problemet med ebay er at det er veldig få som sender.... Men registrerer at ny pris er ca halv pris av norsk.... Jeg har sendt en forespørsel til Lexus newcastle.... Men så er det jo toll.... Er det n oen som vet hvor mye toll det blir? Kun moms eller annet drit også???
 #305614  av Amund

galx skrev:Jepp, sats på ebay :)
Latterlig lett å montere i tillegg. Kun to skruver som man enkelt kommer til hvis du skrur av hjulet og løsner på plastinnerskjermen. Justeringen gjør du også selv, du bare sikter deg bare inn etter den du har fra før av :wink: Sparer mye penger på ebay og litt skrammer på hendene :wink:
Skruene kan ein skru ut frå det luftinntaket rett ved siden av tåkelyset. Så svinge hjuler maks ut og stikke handa inn og ta av ledningen på pæra. :wink:
 #305620  av galx

Det er ikke det jeg har av erfaring fra Ebay. Har bestandig fått det jeg har bestilt, og jeg har bestilt mye der i fra.
Du kan sikkert få selger til å sende varen som en "gave" eller sette ned "value" når dem skriver på forsendelsespapirene. Sendes varen som en gave eller med lav verdi, blir det ingen toll. Send en mail til selger og spør om dette er mulig før du kjøper. De aller fleste gjør det uten noen problemer, spesielt dem som selger privat. Syntes også det var litt uforutsigbart å bestille der første gangen, men det er lurt å velge ut varer som du kan betale gjennom PayPal. Da har du "garanti" på at du får varen på opp mot 2000 USdollar.. Normalt er det en grense på 200 norske kroner for å ikke måtte betale toll for varen :|
 #305624  av galx

Amund skrev:
Skruene kan ein skru ut frå det luftinntaket rett ved siden av tåkelyset. Så svinge hjuler maks ut og stikke handa inn og ta av ledningen på pæra. :wink:
Sikkert flere måter å få ut lyktehuset på ja :wink:
Tror det blir mindre knot å gjøre det the-hard-way, i alle fall om man ikke har gjort det før. Har forsøkt begge variantene, men sparte tid og mye real bannskap med å skru av forhjulet og nøste løs innerskjermen litt. Bedre å fiske ut lyktehuset ut gjennom hjulbuen + at man kommer orntlig til for å rengjøre rundt festeanordningen bak støtfangeren. Der samles gjerne mye inntørket sand osv., og til slutt finjustere lyset på sku bak lyktehuset.
 #305629  av sikkerhet

galx skrev:Det er ikke det jeg har av erfaring fra Ebay. Har bestandig fått det jeg har bestilt, og jeg har bestilt mye der i fra.
Du kan sikkert få selger til å sende varen som en "gave" eller sette ned "value" når dem skriver på forsendelsespapirene. Sendes varen som en gave eller med lav verdi, blir det ingen toll. Send en mail til selger og spør om dette er mulig før du kjøper. De aller fleste gjør det uten noen problemer, spesielt dem som selger privat. Syntes også det var litt uforutsigbart å bestille der første gangen, men det er lurt å velge ut varer som du kan betale gjennom PayPal. Da har du "garanti" på at du får varen på opp mot 2000 USdollar.. Normalt er det en grense på 200 norske kroner for å ikke måtte betale toll for varen :|

Jeg får høre hva de sier på lexus newcastle. Med at de ikke sender på ebay mener jeg at mange ikke gidd ta seg bryet med å sende men vil at man skal hente selv... Hvis de først sender stoler jeg på at de gjør det...... Hvis det er slik at prisen er ca 2000 i england og man kun må betale moms og frakt er det iallefall en god tusenlapp tjent....
 #305632  av galx

Helt enig med deg. 1000kr = ca 100 liter bensin ekstra, hehe.