TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytta topp pakning pÃ¥ 4age... nada livstegn ved oppstart.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #305384  av bose

Bytta topp pakninga på 4AGE motoren min nå... har nå fått skrudd sammen det meste så bilen skal i teorien kunne starte..
men neida..

Har sjekkta: register timing. tennings timing og rekkefølge, det kommer bensin fram til fuel rail. og diagnose sier null feil

Noen som vet hva det kan være?
noen som envt har kjenner til AW11/4age som holder til å nærheten av tønsberg, som kanskje kunne tatt seg en tur og tatt en titt?

Takk for svar :)
 #305387  av Supramk3turbo

Har du sjekket om du har tenning da??
 #305401  av Haugrud

ja, men om du har satt fordeleren inn feil, så starter den ikke..er du ikke sikker på om du har satt den inn riktig, så ta av registerdeksel, still motor inn på innstillingsmerkene, sett fordeleren inn slik at rotor peker på sylinder 1 inne i fordelerlokket og sett den inn,..mulig du bommer med en tann eller noe, men den starter hvertfall, og da er det bare å flytte fordeleren en tann til slik at den går riktig også kan du stille tenning :)
 #305436  av bose

jeg tima fordeleren utifra merkene som er på fordeler akselen.,. så det skulle jo vært riktig :S
både register og tenning blir merka på samme punkt på veiva.. så det skulle jo egentli vært tut og kjør når merkene på kamdreva stemmer med blokka og timinga på fordeleren er lina opp :S
 #305456  av Haugrud

men selv om du har satt inn fordeleren etter den timinga som sitter i fordeleren, så hjelper ikke det om motoren "står feil", for da får motoren helt feil tenningstidspunkt..ja, du har gnist, men på helt feil tidspunkt..jeg tror enten det er feil innstilt register eller satt inn fordeler feil som gjør at den ikke starter..men det er min mening :P
 #305508  av bose

både BGB og Haynes har grus i begge ender ser det ut til.
Måtte ty til gradeskiva som var på registerdekselet i bånn... kjørnermerket på hjulet skal stå på 10 grader BTDC! IKKE på TDC når fordeleren står på posisjon 1.
starter og går nå :)