TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• "Død" motor!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #306173  av AnaXyd

Lambda er kjekk å ha i orden ihvertfall. Hva var den andre føleren?

Prøv å resett ECU, og se om det hjelper. (Ta av jordinga på batteriet et par min)
 #306190  av inzane2012

ser ut som det er noe av det samme problemet ute å går her som jeg sliter med på min mr2 ja...
skal ut å bytte plugger nå og se om det hjelper, så skal jeg gå over di slangene jeg kommer til vertfall å se om jeg finner noe...
 #306210  av Giske

AnaXyd skrev:Lambda er kjekk å ha i orden ihvertfall. Hva var den andre føleren?

Prøv å resett ECU, og se om det hjelper. (Ta av jordinga på batteriet et par min)
Vi fikk opp disse 2 på feilsøkingen (husker ikke hvem av dem som var lambda :roll: )
Oppvarmet oksygenføler
Innsugslufttemperaturføler

Hvor får jeg kjøpt ny sensor så billig som mulig? toyota her skulle ha mellom 2-3000 og det har ikke jeg råd til akkurat nå..

inzane: Byttet plugger på min også, men det hjalp ikke noe på min ihvertfall. Kjøpte plugger for 160,- stk, for så å få vite av en mekaniker at de bare var å kaste fordi de ikke var japanske?

ja, hvis en slange er litt morken osv, kan vel fort det bli et stort problem?
 #306215  av inzane2012

ene pluggen min var helt ødelagt da, den hvite isolasjonen rundt stiften eller hva jeg skal kalle det for for hadde sprekt opp og mista en stor bit, så hørte det med en gang at motoren gikk fint igjen når jeg starta den igjen, så jeg er bare glad til at problemet mitt ikke var større enn det selv om jeg frykta at jeg måtte komme til å skrape motoren...

men den lufttemp føleren, er den som står inni luftfilteret?
 #306216  av CelicaGT

Giske skrev:
AnaXyd skrev:Lambda er kjekk å ha i orden ihvertfall. Hva var den andre føleren?

Vi fikk opp disse 2 på feilsøkingen (husker ikke hvem av dem som var lambda :roll: )
Oppvarmet oksygenføler
Innsugslufttemperaturføler

Hvor får jeg kjøpt ny sensor så billig som mulig? toyota her skulle ha mellom 2-3000 og det har ikke jeg råd til akkurat nå..

inzane: Byttet plugger på min også, men det hjalp ikke noe på min ihvertfall. Kjøpte plugger for 160,- stk, for så å få vite av en mekaniker at de bare var å kaste fordi de ikke var japanske?

ja, hvis en slange er litt morken osv, kan vel fort det bli et stort problem?
Gå over slanger med startgass for å finne dei som er defekte. Lambdaen er vel berre å skifte ut med ein orginal visst den du hadde var "mekanisk" ødelagt.Like greit å få orginal deler som du veit passer og funker ;-) Den temp sensoren står inn i luftfilterboksen din. Sjekk om den er tilkobla.
 #306227  av inzane2012

jeg kjørte uten den lufttemp føleren en liten periode og merka ikke noen forskjell før eller etter, så den tror jeg ikke skal kunne lage sånne problemer...
 #306228  av Giske

Har prøvd å resette ECU, skjedde ingenting.

Har også prøvd med startgass på slangene, ingenting i veien der.

har ikke originalt luftfilter, så er ingen luftfilterboks der, skal få sjekket det i morgen.

Takk for all hjelp og linker!
HÃ¥per jeg finner ut av det snart!
 #306230  av Giske

inzane2012 skrev:jeg kjørte uten den lufttemp føleren en liten periode og merka ikke noen forskjell før eller etter, så den tror jeg ikke skal kunne lage sånne problemer...
Gledesdreper, nå håpet jeg veldig på at det kunne være den :roll:

:mrgreen:

Men om det ikke er noen av følerne, skjønner jeg virkelig ikke hva det kan være :(
Dysene er som de skal, pumpa er som den skal..

Fordelerlokket så jo greit ut, men lurer på om jeg bare skal bytte det allikevel.
 #306235  av inzane2012

Giske skrev:
inzane2012 skrev:jeg kjørte uten den lufttemp føleren en liten periode og merka ikke noen forskjell før eller etter, så den tror jeg ikke skal kunne lage sånne problemer...

Men om det ikke er noen av følerne, skjønner jeg virkelig ikke hva det kan være :(

Fordelerlokket så jo greit ut, men lurer på om jeg bare skal bytte det allikevel.
skjønner frustrasjonen din, men kan jo vere andre ting med bilen din da? siden du fikk opp den feilen med lambdaen så er det sikkert like greit å få bytta den da? vist den allikevel er ødelagt så skader det vertfall ikke å bytte den...
PS: kan det vere noe i drivverket?
 #306236  av Mr2Even

Jeg har en lambda/oksygensensor visst du trenger det :wink:
 #306244  av Giske

Mr2Even skrev:Jeg har en lambda/oksygensensor visst du trenger det :wink:
Har du? :mrgreen:
Hvor mye skal du ha for den?
Du kan jo sende meg en pm:)
 #306246  av Giske

inzane2012 skrev:
Giske skrev:

skjønner frustrasjonen din, men kan jo vere andre ting med bilen din da? siden du fikk opp den feilen med lambdaen så er det sikkert like greit å få bytta den da? vist den allikevel er ødelagt så skader det vertfall ikke å bytte den...
PS: kan det vere noe i drivverket?
Ja, byttes må den nok uansett!

Hm, drivverk. jeg vet egentlig ikke helt. Kan det være noe der som påvirker effekten så mye, men som man likevel ikke hører eller merker noe til?
 #306295  av Mr2Even

Giske skrev:
Men den Lambdaen jeg har er til mr2 mk2, passer den da ?
 #306296  av Giske

Mr2Even skrev:
Giske skrev:
Men den Lambdaen jeg har er til mr2 mk2, passer den da ?
Hm, jeg vet ikke egentlig.
Noen her som har peil kanskje?
 #306639  av AnaXyd

Jeg har ikke bestilt noe derfra enda nei, men tenkte å bestille litt småknask der. Du kan prøve ebay også, men tror autoparts er ganske bra den og. Ser ut som den o2 sensoren passer bilen ja. Jeg er ikke 100% sikker, men en slik sensor skal jo bare måle o2 nivået. Det er begrensa for hvor forskjellige de skal være..