TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 150 i 80 sone

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #305696  av ArildM

Jepp, fikk lov å kjøre moped til og fra jobb, og kun denne strekningen.
 #305697  av mr2storbrua

De jeg kjenner kunne kjøre så mye moped de ville. Han ene hadde hybel på fevik og jobba i grimstad (en strekning på ca 5 km?), og han tok av og til en tur hjem til åmli (ca 6 mil). En annen fikk til og med lov å kjøre traktor... Dette er vel ca 3 år siden, mulig de har blitt litt strengere på det.
 #306214  av ina

hvis det faktisk funker skal jeg virkelig vurdere det!!!!!!
adresser er ikke så lett men foreldra mine hadde fått brev til meg i dag.. mister lappen i 8 mnd... fy faen så dritt!!!
 #306218  av mr2storbrua

Kjipt. Er dette før eller etter du anket/spurt om formildende omstendigheter? Dersom dette er før kan det jo hende du er heldig å får det ned i 6 mnd. Da slipper du i det minste å ta lappen om igjen...
 #306229  av ina

er før... skal begynne å skrive brev i morra....
så bra og nye argumenter tas imot:S
fikk 3 mnd ekstra pga 2 tidligere prikker som jeg fikk for 1 år og 8 mnd siden og den svir enda mer...
 #306231  av mr2storbrua

3 mnd for 2 prikker? :shock: Da må det vel være mulig med litt forhandling.... Blir ikke det å bli straffa to ganger for samme saken? Du betalte jo en bot for det du gjorde da, nå må du i tillegg miste lappen 3 mnd ekstra?
 #306232  av ina

prikkene er vel straffen mens boten er bare for å gjøre deg litt fattigere:P
men det som er kjiipt der er at det er 1 år og 8 mnd siden jeg fikk de og ikke 2 år.....

sorry for at jeg har bøffa tråden:s
 #306262  av Gt4WRC

Bare å bruke tråden det :) Har sjekka ut mer om dette utklippet fra VG nett. Det funket før,men de har lukket smutthullet. Nå får man KJØREFORBUD i norge, så om man tar førerkort i polen kan man kjøre bil i alle EU og EØS land lovlig, UTENOM Norge. Dette er fordi vi har fått kjøreforbud i tillegg til å miste lappen. Om du vil fortsatt kjøre kan man ta lappen i polen og kjøre i utlandet med andre ord, men dette blir jo da unødvendig for de aller fleste...
Hvor lang tid tok det fra du mista lappen til du hørte noe mer?

Om man har unger er det en GOD grunn til å få færre mnd uten lappen.
Du kan si at du får store problemer med å komme til og fra jobben pga dårlig offentlig transport (må dokumenteres)
Let på internet og prøv å finn liknende saker hvor folk har kommet "billigere" unna
Etter at du nærmer deg slutten av kjøreforbudet er det bare å prøve å søke om å få igjen lappen tidligere, selv om dette generelt fungerer dårlig, men verd et forsøk
Lykke til :)
 #306277  av Fred

Flytt til sverige, få deg svensk person nummer, ta lappen der og pendle på jobb.
 #306289  av ina

tok bare litt over 2 uker til jeg hørte noe...
jeg har ikke unger... menne jobber i helse sektoren, og er da værst å komme seg fra hokksund til svelvik for dere som er kjent, og å komme seg med offentlig transport kl 0730 på en søndag til svelvik er umulig...
jobbet for drammen havn.. snakket med de i dag sånn at de skriver at de krever førerkort der...
håper de hvertfall gidder å lese brevet.. har skrevet et utkast... og jeg ble tatt i laser så la ved denne linken;)
http://dttv.dt.no/player/?id=5845
 #306293  av Gt4WRC

ina skrev:tok bare litt over 2 uker til jeg hørte noe...
jeg har ikke unger... menne jobber i helse sektoren, og er da værst å komme seg fra hokksund til svelvik for dere som er kjent, og å komme seg med offentlig transport kl 0730 på en søndag til svelvik er umulig...
jobbet for drammen havn.. snakket med de i dag sånn at de skriver at de krever førerkort der...
håper de hvertfall gidder å lese brevet.. har skrevet et utkast... og jeg ble tatt i laser så la ved denne linken;)
Har gått snart 3 uker nå, og jeg har ikke hørt noe som helst..
Om du jobber i helsesektoren kan du jo si at du har pasienter som kommer til å lide om du ikke har mulighet til å komme deg til
og fra jobb til rett tid. Blir vanskelig for deg å gå til stasjonen i hokksund eller på steinberg og ta toget til drammen. Er vel ikke kjempelett
Ã¥ komme seg til svelvik i tide fra drammen.. ?
 #306294  av ina

Gt4WRC skrev:
ina skrev:tok bare litt over 2 uker til jeg hørte noe...
Har gått snart 3 uker nå, og jeg har ikke hørt noe som helst..
Om du jobber i helsesektoren kan du jo si at du har pasienter som kommer til å lide om du ikke har mulighet til å komme deg til
og fra jobb til rett tid. Blir vanskelig for deg å gå til stasjonen i hokksund eller på steinberg og ta toget til drammen. Er vel ikke kjempelett
Ã¥ komme seg til svelvik i tide fra drammen.. ?
brevet kom da ikke til meg, eller min folkeregistrerte adresse, men til mine foreldre...
bor på loesmoen så tar vel ca 20 min å gå til stajonen i hokksund(kanskje litt lenger nå med snø)... men går jo ikke tog hele døgnet heller... men etter en vanlig seinvakt i svelvik på hverdag, for å komme meg hjem da er det lettest å ta bussen til sande, tog fra sande til drammen og tog til hokksund... siste buss oppover rekker jeg ikke... hehe.. men jobber også på åssiden, og nå som det har kommet snø er det et hælvete å eventuelt komme seg ned til times ekspressen som er eneste alternative der på søndags morgen...
hvis jeg ikke kommer på jobb til rett tid og det virkelig er dagen med flyvende ubeskrivelig objekter er det vel de andre ansatte og kommunen som ffår et problem... må da ev si at jeg ikke har muligheten til å jobbe, noe som fører til økonomiske vansker etterhvert... må sjekke hvor lenge jeg mister lappen og om jeg da klarer å beholde jobbene, ellers må jeg søke på nye jobber... men må vente noen uker til med det uansett pga skole... fy faen så dritt detta er azz...
 #306303  av inzane2012

føler med dere folkens, kom veldig nærme å miste lappen selv en gang, og har lært litt av den leksa ja...
så eneste en kan si er vel, kjør litt mer forsiktig...
 #306317  av Fred

Gå på en sjukmelding. Utbrenthet eller noe.
Kan staten få betale for at de plukker lappen fra deg og bøtlegger deg.
Ikke for å forsvare noen som helst ting her, dustete sak uansett, så sympati får du ikke, men skjedd har skjedd. Kjørte mye for fort før sjøl jeg, og rein skjær flaks at jeg ikke har mista lappen noengang.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 22