TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Erfaringer med Supra pÃ¥ vinterføre?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #306242  av Supramk3turbo

Jeg kjørte min på vinterføre i fjor. Men setter den i garasje i år, ta vare på den vettu. Bilen er egentlig helt grei på vinterføre, tar seg ikke bra frem, men det går helt fint...
 #306389  av azt

greit å ha antispinn i orden da hvertfall. ikke pga antispinnen er noe bra. men fint å ha lampen som varsler deg når du plutselig kan begynne å spinne på motorvei uten at du nesten ikke merker det, selv om du ikke er noe særlig hard på gasspedalen.

kjørte min litt i fjor, men ikke i år...
 #306393  av KK-ma70

azt skrev:greit å ha antispinn i orden da hvertfall. ikke pga antispinnen er noe bra. men fint å ha lampen som varsler deg når du plutselig kan begynne å spinne på motorvei uten at du nesten ikke merker det, selv om du ikke er noe særlig hard på gasspedalen.

kjørte min litt i fjor, men ikke i år...
Du har sånn derre nymotens bil du ja :mrgreen:
 #306414  av Andreazz

Jeg har satt på vinterdekk på min nå, skal kjøre over Hardangervidda å Valdresflya nå over helgen, kan bli spennende! På meldingene så står det at det er minus grader å bart på veien, men regner med jeg uansett kommer ut for litt snø. Har aldri brukt bilen på vinteren før, vet ikke om den i det hele tatt har blitt det.. Men det er bare et engangstilfelle, jeg flytter tilbake til trøndelag, og da er det kjekkt å ha med seg bilen :D
 #306503  av Supramk3turbo

Egen vinterbil er for entusiaster :)
 #306521  av Shaggylaggy

har bare fine erfaringer med supraen=) blir 2 gangen med breit føre nå:P den sitter bedre enn 240'n i allefall
 #306534  av TommR

Jeg kjørte min i fjor. Null prob med å komme meg fram! Utrolig morsom og lett og kontrollere :D Min blir stående i vinter grunnet mye skruing.. :twisted:
KK-ma70 skrev:
@lpher skrev:Kjørte vel fire vintre med min jeg...egen vinterbil er for pingler! :D
Psss... bar du som ikke har råd til 2 :mrgreen:
Hehehehe
 #306557  av sindrejl

@lpher skrev:Kjørte vel fire vintre med min jeg...egen vinterbil er for pingler! :D
Kjørte samme bil en vinter til med samme slitte gamle dekk. Funket som heia det. Stod biler overalt i grøfta mens supraen kom seg godt frem. Bortsett fra når det var en halv meter sørpe.. da satte den seg bare totalt fast ;)
 #306696  av Andreazz

Supraen var go bil på snø den! Fin kjøre en skrens eller to med 8) Eneste var at det var litt vanskelig å ta i gang på glatta med zinterclutch, ble liksom spøling uansett.. Men nå har jeg ikke verdens beste vinterdekk på heller. De skulle bare brukes for å kjøre bilen fra Stavanger til Trondheim, nå står den grundig vasket å fin, parkert i garasjen for vinteren :wink:
Vedlegg
DSC00773.JPG
DSC00773.JPG (667.17 kiB) Vist 1601 ganger
DSC00774.JPG
DSC00774.JPG (516.21 kiB) Vist 1599 ganger
DSC00778.JPG
DSC00778.JPG (772.97 kiB) Vist 1609 ganger