TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Norges rÃ¥este 3sgte?

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #306748  av onkelvegard
 
Hvor mye hk er hentet ut av en 3sgte i Norge?
 #306749  av hmsilset
 
ca 720 er det meste jeg har hørt om :D står vel i top secret supraen
 #306750  av Abramz
 
hmsilset skrev:ca 720 er det meste jeg har hørt om :D står vel i top secret supraen
Mye Muli ja :D
 #306772  av sleeper
 
Tja, si det..er VELDIG dårlig med bremsa 3sgte motorer her i norge.. men mye synsing om hk tall.. ( min inkl)
men innen du får bilen din i gang så er det nok litt mer tall og hente fra div motorer..
men du må nok bremse over 650hk til våren skal du bli den med mest hk ut av en norsk 3sgte.. :wink:
( jeg vet ikke hva jeg kommer til og bremse, men i vinter må jeg bestille nye dyser da autronic sprutet viser 104% åpning på 1.85kg trykk!.. :oops: :oops: ( har 1200cc dyser) ) og jeg skal ivertfall opp på 2kg..
 #306773  av onkelvegard
 
sleeper skrev:Tja, si det..er VELDIG dårlig med bremsa 3sgte motorer her i norge.. men mye synsing om hk tall.. ( min inkl)
men innen du får bilen din i gang så er det nok litt mer tall og hente fra div motorer..
men du må nok bremse over 650hk til våren skal du bli den med mest hk ut av en norsk 3sgte.. :wink:
( jeg vet ikke hva jeg kommer til og bremse, men i vinter må jeg bestille nye dyser da autronic sprutet viser 104% åpning på 1.85kg trykk!.. :oops: :oops: ( har 1200cc dyser) ) og jeg skal ivertfall opp på 2kg..
104% på 1200 dyser, hørtes no rart ut?
skal jo holde med 850 dyser til 600hk
så 1200 burde jo rekke langt

skal prøve på 2bar jeg og
blir nokk tragisk mye girkasse knusing
 #306783  av mralp
 
Skriver under det med synsing!

Kan vel telle på en hånd de som har påstått å ha 400hp og stått fram etter bremsing;
sannheten er at de fleste ikke har mye peiling på hva 300/400/500hp er, og krever.

15 år gamle motorer som ytet 204hp når de var nye, har ikke 300hp om man legger på 0,3b og bytter eksos og dp.

Men vi har noen her på forumet som kan sakene, blir moro med resultater på div bygg utover vinter/våren, stå på krigere! :D
 #306793  av Morten
 
Hve folk bremser blir jo heller ikke helt sammenlignbart når bilene blir bremsa på forskjellige dynoer, og til og med noen i motorbenk...

Har ikke fulgt med så mye på hva folk med Celica har bremsa, men de tre mr2'ene jeg kan huske i farta her lokalt med mest har vært 441rwhp@1.8bar? (hos BSH), 421rwhp@1.6bar(hos bjørnstad) og , 395rwhp@1.4bar (hos bjørnstad). Alle tre bremset på Dynapack.

De 720ps (hvis det stemmer) på Top Secret Supraen er nok motorhester da det er vanligst å oppgi der nede i japanland.

Edit: endret fra 46x til 441rwhp da hukommelsen spilte meg ett puss... :roll:
Sist redigert av Morten den 05 nov 2008 22:12, redigert 1 gang totalt.
 #306806  av ArildM
 
Hvor mye har Marcus på forumet her henta ut i kamelonen sin da?
 #306813  av sleeper
 
onkelvegard skrev:
sleeper skrev:Tja, si det..er VELDIG dårlig med bremsa 3sgte motorer her i norge.. men mye synsing om hk tall.. ( min inkl)
men innen du får bilen din i gang så er det nok litt mer tall og hente fra div motorer..
men du må nok bremse over 650hk til våren skal du bli den med mest hk ut av en norsk 3sgte.. :wink:
( jeg vet ikke hva jeg kommer til og bremse, men i vinter må jeg bestille nye dyser da autronic sprutet viser 104% åpning på 1.85kg trykk!.. :oops: :oops: ( har 1200cc dyser) ) og jeg skal ivertfall opp på 2kg..
104% på 1200 dyser, hørtes no rart ut?
skal jo holde med 850 dyser til 600hk
så 1200 burde jo rekke langt

skal prøve på 2bar jeg og
blir nokk tragisk mye girkasse knusing

Jeg kjører på e85. dermed så stemmer ikke helt regnestykket ang hvor mye dyser holder til..
Ligger på ca 12.1-12.2 i AFR på fullt pådrag..)( kan kjører litt magerere på e85 grunnet bedre kjøling)
 #306815  av sleeper
 
Morten skrev:Hve folk bremser blir jo heller ikke helt sammenlignbart når bilene blir bremsa på forskjellige dynoer, og til og med noen i motorbenk...

Har ikke fulgt med så mye på hva folk med Celica har bremsa, men de tre mr2'ene jeg kan huske i farta her lokalt med mest har vært 46xrwhp@1.8bar? (hos BSH), 421rwhp@1.6bar(hos bjørnstad) og , 395rwhp@1.4bar (hos bjørnstad). Alle tre bremset på Dynapack.

De 720ps (hvis det stemmer) på Top Secret Supraen er nok motorhester da det er vanligst å oppgi der nede i japanland.

hvilken bil er det som har bremset 46x rwhp da? på hvilken fuel?
 #306820  av Morten
 
sleeper skrev:hvilken bil er det som har bremset 46x rwhp da? på hvilken fuel?
En lokal mr2 sw20. 98okt pumpebensin. Litt spesielt bygg med IC og oljekjølere i bakfangeren, turbo høyt oppe, eksos ut "luftinnsuget" på siden og louvre? istedenfor vanlig motorlokk. Eier er ikke noe internett mann, så ikke her inne såvidt jeg vet.