TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • KE 70 Impulskjøp.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #306835  av ure
 
erling skrev:Da er det bare å renske vekk gammelt rask og montere 240 zg breddere + 9x16 felger :)
Nei,skal ikke ha breddere på denne bilen, tenkte å ha den orginal med 8*15 hjul og litt senk
 #306838  av rx300
 
ure skrev: Nei,skal ikke ha breddere på denne bilen, tenkte å ha den orginal med 8*15 hjul og litt senk
Får du tak i forskjermer da? Da kan du vel kutte av hjulbuen av dem.. litt overkill men... da er det som regel slik at høyre forskjerm passer til venstre bak og omvendt.

Ellers er det å finne den Veng fortsatt har på lager som passer best, og så finsparkle til slutt..
 #317774  av ure
 
Vurderes solgt grunnet mangel på arbeidslyst og penger... :(
 #344796  av sneakfreak
 
Ja, og det er her jeg kommer inn. Jeg kjøpte bilen fra deg og vil bare si at den er oppe og går enda. Jeg bruker den som bruksbil og har tenkt å gjøre det også de neste 2,5 årene. Sist sommer, som da er den sommeren jeg kjøpte bilen av deg, har jeg tatt meg tid til å sandblåse deler av karosseriet. Det vil si steder der jeg fant rustbobler, som både var på panseret, på sidene og baki bagasjerommet. Den verste rusta fant jeg derimot i karosseriskjøtene bak framhjulene og som sagt bakre hjulbuer. Jeg prøvde å fjerne mesteparten av rusten i skjøten der, men ser ut til at det ligger laaangt inni der :? Stedene jeg fjernet rusten har jeg lakket over med grunning, så egentlig ser ikke "bilen ut" akkurat nå med gråe flekker overalt 8) , men dette er vel bedre enn alternativet? Jeg kjøpte noen stygge skvettlapper for å ha på bakhjulene for å "skåne" hjulbuen. vet ikke om det hjelper, men får bare være slik for øyeblikket som en midlertidig løsning...
Har tenkt å gjøre bilen til prosjekt når jeg er ferdig med studiet etter disse 2,5 årene, så vi får se da...
Toppakningen er blitt byttet og nå ser det ut til at radiatoren har en sprekke, så den også må byttes etterkvart...
 #345652  av junkern
 
dette er en konge bil. hadde en selv i stv. kjørte den i 1 år som heltidsbil og fungerte alltid. det morsomste er vel at svært få deler trenger å byttes, for det meste er justerbart. anbefaller å sette forgasseren på vinterprogram(justerbar) også på sommer føre. gir litt mere bensin og varmen kommer rett fra eksosmanifold.går derfor en smule bedre og reagerer litt kvikkere på gasspedal8er ikke noe råskinn uansett)
 #345868  av sneakfreak
 
Hm, dette var jeg absolutt ikke klar over fantes! (sommer/vinter -program). Skal se om jeg i det minste finner denne "bryteren". Noe jeg glemte å nevne var at "economy" -viseren har sluttet å virke, eller viser "maks" hele tiden etter toppakningskifte. Har skjønt såpass at denne finner info vha en slange fra luftfilterhuset, men den var i så jeg vet ikke helt hva jeg skal lete etter:S
Noen som vet? -ikke at det er så grusomt viktig da... kan hende jeg finner meg en turtallsmåler etterkvart, har ihvertfall vorre artig.
 #345885  av sneakfreak
 
Rusta ser ut til å komme igjennom grunningen. noen som har forslag til hvordan få det skikkelig tett uten å bruke allverdens med lakk og penger?
 #345886  av john_e
 
sneakfreak skrev:Rusta ser ut til å komme igjennom grunningen. noen som har forslag til hvordan få det skikkelig tett uten å bruke allverdens med lakk og penger?
Brunox? Det er en sånn epoxygrunning på en måte. Du sprayer det på området du vil beskytte, og det som er igjen av rust blir svart og steinhardt. Man forsegler på en måte metallet med Brunox :D
 #346691  av junkern
 
har du funnet vinterprogram bryteren? sitter under luftfilterhuset mot torpedoveggen på øversiden av forgasseren. det står også i instruksjonsboken. det er jo egentlig bare et spjeld som vrir seg fra lufyinsug utvendig til luftinnsug fra varme fra eksosmanifold,men jeg opplevde forbedring i akelrasjon.
 #346692  av rx300
 
junkern skrev:har du funnet vinterprogram bryteren? sitter under luftfilterhuset mot torpedoveggen på øversiden av forgasseren. det står også i instruksjonsboken. det er jo egentlig bare et spjeld som vrir seg fra lufyinsug utvendig til luftinnsug fra varme fra eksosmanifold,men jeg opplevde forbedring i akelrasjon.
Dette var automatisk på min '82-modell KE70, ikke noen hendel som på de eldre modellene...
 #350010  av tojo2
 
sneakfreak skrev:Er det noen som er interessert i å kjøpe bilen? - hva ville du isåfall by på den?
Hvor befinner den seg da ? Kunne vært artig å kikke litt på den..
 #350027  av Holger
 
er den en bil jeg ser etter hver eneste dag, så er det en ke70, det bare er den råeste gammel kjerra som finnes! 8)
 #350036  av sneakfreak
 
Helt enig Holger. Den befinner seg på ei øy ved Ålesund kalt Ellingsøya på Årseth;)

Toppen på bilen holder forresten på å gå, så kan isåfall ikke garantere at dn kan kjøres. Men det er ikke dermed sagt at den selges for en skampris (som jeg gjorde på go' 740'n:( ) , for ellers er den faktisk i ganske god stand sett bort ifra rust her og der.
 #350047  av Holger
 
stådd uten kjøleveske i vinter eller? :) skal jo lit til for at motoren i ke70 skal ta kveld?