TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Eksos og EU - hva godkjennes?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #307022  av rx300

Jeg hadde Kronen på EU-kontroll her om dagen, bare 0'ere bortsett fra at jeg fikk en 2'er for hull i eksosanlegget... se bilde. Urutinert, jeg hadde bare glemt det, og burde puttet på noe guffe så hadde de ikke hørt det.. MEN nå er 2'eren der, passet dårlig siden jeg skulle vinterparkere den. Ny original del er bare å glemme, og som man ser av bildet er det ikke bare-bare å lage uoriginalt heller :)

Spørsmålet mitt er da, godkjennes midlertidig reparasjon ala HOLTS Flexiwrap (stålfolie og feste med skruklemme, evt noe eksospasta mellom) på en etterkontroll? Det kjøper meg tid til å lete etter original erstatning. Vitsen er vel bare at det er tett der og da på kontrollen?
Vedlegg
eksos1.jpg
eksos1.jpg (132.37 kiB) Vist 1600 ganger
eksos2.jpg
eksos2.jpg (128.07 kiB) Vist 1599 ganger
eksos3.jpg
eksos3.jpg (129.51 kiB) Vist 1599 ganger
eksos4.jpg
eksos4.jpg (163.75 kiB) Vist 1599 ganger
 #307023  av EXS

sveis det (evt få noen til og sveise det visst du ikke kan) det er det eneste som kommer til og holde.

ser ut som du ikke trenger og ta av eksosen engang, bare kutt til en "lapp" med buet stål og sveis rundt, tar 15 min og fikse og så holder det like lenge som resten av eksos anlegget holder...

eksospasta o.s.v. er bare tull.
 #307024  av rx300

EXS skrev:sveis det (evt få noen til og sveise det visst du ikke kan) det er det eneste som kommer til og holde.

ser ut som du ikke trenger og ta av eksosen engang, bare kutt til en "lapp" med buet stål og sveis rundt, tar 15 min og fikse og så holder det like lenge som resten av eksos anlegget holder...

eksospasta o.s.v. er bare tull.
Jepp, enig i det siste, men det skal bare holde tett under etterkontrollen, spørmålet er om det faktisk kan _bli_ godkjent med slik nødrep.

Siden jeg ikke har tilgang til utstyr eller kunnskap til å sveise, og det evt er for tynt til å få feste hvis det er i ferd med å ruste innenfra, så kan det ta tid å få tak i folk og deler, og jeg vil ha den godkjent nå snarest så jeg kan parkere den ferdig godkjent i garasjen og slippe å kjøre den på vinterstid med saltsørpe og manglende vinterdekk :)
 #307026  av mulle-mek

så lenge de er tett så skal de gå bra
 #307145  av rx300

mulle-mek skrev:så lenge de er tett så skal de gå bra
Jepp er også bekreftet av verkstedet nå, så lenge det er tett under kontrollen er det greit. Reparasjonsmetode er i og for seg uvesentlig så lenge funksjonen er som den skal.
 #307201  av Tiendreal

når en kompis fikk en vectra gjennom EU'n med kun gaffateip som hold kanalen på plass tror jeg ikke en liten sveiselapp er noe problem =P