føler med deg... mistet lappen 2 ganger selv tidligere
Mr2 turbo
Gt4WRC skrev:Det er jo selvfølgelig ingen unnskylding for å kjøre 150 km/t i 80 sone, så jeg fortjente jo å miste lappen. Har lært leksa selvsagt, og kommer til å ha mine fartseventyr på bane fra nå av. Må jo prøve det man kan for å forminske straff og gjøre det beste ut av situasjonen. Utrolig surt med tanke på hvor mye penger og arbeidstimer som er lagt inn for å skape drømmebilen, og det svir virkelig å ikke ha lov til å bruke den. Å bli satt i fengsel for en sak som dette syntes jeg er unødvendig. For min del er det mer enn stor nok straff å miste lappen i 19-25 mnd, men det er jo ikke akkurat noe argument i retten og si at det er stor nok straff for min delå ikke ha kunne kjørt bil de siste ukene synes jeg også er jævlig... og de andre konsekvensene som kommer for meg når jeg ikke har førerkort gjør ikke ting bedre...
Gt4WRC skrev:Strenge straffer for råkjøring i norge ja. Veit ikke om noen andre land som har så kraftige straffereaksjoner. I utlandet er det uhørt å havne i fengsel for fartsovertredelser. Det må jo være mer samfunns-nyttig å sette sånne som meg til å jobbe istedenfor fengsel? En jeg kjenner fikk samfunns-straff. Han er bilmekaniker på heltid, så han ble plassert på et verksted der han skulle hjelpe ungdom med å skru på bilcross biler. Dette er jo mye bedre for norge enn å betale for å ha noen i fengsel? Mener da selv at å fengsle noen er for å beskytte samfunnet for kriminelle,men jeg kan jo ikke akkurat være en "fare" i trafikken uten førerkort uansett, så jeg ser ikke helt nødvendigheten av fengsel for slike saker...Helt enig med deg! Fulle fengsler sliter vi jo faktisk med, og soningskøer er det jo blitt overallt også. Veldig kult å vente et halvt år på å komme i fengsel liksom..