TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• tuning av peters mk3

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #307013  av mulle-mek

starter en tråd om bilen min supra mk3 turbo 1990
ting som er gjort
1 fjernet fuelcut
2 lexus v8 lmm
3 manuell strypventil
4 div siliconslanger
5 stage 3 clutch + letta svinghjul
6 2mm metalltoppakning + slipet topp
7 lamdamåler
8 turbotrykkmåler greddy
9 turbotimer greddy
10 åpent luftfilter
11 nye felger
12 aeromotive btr
13 gjennomsiktig kamdrevdeksel
14 sotet hvinduer
15 oppgradert bremser gule klosser foran røde bak
16 hvite blikers foran
17 sotet blinkers på siden
18 sotet tåkelysa bak ikke fornøyd kjøpe nye
19 3 tomm dp + 3 tommer hele vejen
20 gule bilstein dempere foran
21 ngk blå pluggledninger
22 denso iridium ik 24 plugger
23 ny turbo lipp boss med keramiske kulelager polert hus 61 mm hjul god for 600 rwh
24 cobra progresive senkefjærer
25 polert innsug
26 nye dempere bak
27 gates racing kamrem blå
28 fjernet egr systemet
29 bypassed varmtvann fra innsuget
30 lakkert bremsecaliptere
31 arp topplokksbolter
32 masse mere som jeg ikke husker
33 motorfester hokkeypøkker

ting som kommer
1 nye trykkrør 3 tommer bytter 2.5 tommer isteden
2 ny ic ca 80 cm bred
4 ny bensinpumpe 255 liter
5 elvifter
6 greddy blowoff blir resirk går for fett åpent
7 550 dyser

10 flytte luftfiltret fremover til radiatoren
Vedlegg
HPIM1694.JPG
HPIM1694.JPG (23.08 kiB) Vist 3940 ganger
Sist redigert av mulle-mek den 09 mai 2009 22:50, redigert 13 ganger totalt.
 #307014  av mulle-mek

begynte å demontere gearkassa idag for å bytte clutch og til letta svinghjul fikk nesten alt på plass igjen rest i morgen
Vedlegg
prosjekt clutch 002.jpg
prosjekt clutch 002.jpg (698.52 kiB) Vist 3348 ganger
prosjekt clutch 003.jpg
prosjekt clutch 003.jpg (1.05 MiB) Vist 3349 ganger
 #307016  av Supramk3turbo

Ja dette blir spennende Peter. Lykke til. Satt deg noe effekt mål eller?? Skal du kjøre orginal eksos.
 #307017  av mulle-mek

hmm ja glemte å nevne eksosen er rettet nå har et mål om ca 450-500 rwh har lyst til å bytte råder å lager + stempler får se om de detter inn no penger først da kan jeg gå for full pakke 600 rwh :D
 #307018  av Supramk3turbo

Å fy flate. Kommer til å kjøre fra meg å tommy du. he he. Blir utrolig spennende neste år. Så mange gromme Mk3 prosjekter på gang :D 2009 blir nok det store Supra mk3 året som Tojo sier :D
 #307019  av mulle-mek

noen må jo ta opp kampen med dere som bytter fra orginal motorer :D
 #307020  av Supramk3turbo

He he he, det er bra det. Steffmk3 har også noen lure oppgraderinger på sin 7m i vinter... :D
 #307079  av mulle-mek

da var ny clutch og svinghjul på plass estimert tidsforbruk med skifte av svinghjul vasket kassa + byttet olje på kassa ca 5.5 time ps forbanna tung kasse :evil:
 #307094  av tojo

:D 7M power :twisted: Du blir nok ikke å angre oppgraderingene,spennende! :D
 #307136  av mulle-mek

:D :D :D
 #307170  av TommR

Dette gleder jeg meg virkelig til å se hvordan blir. Og hvor mye effekt du får. ;) Lykke til. Med Det effektuttaket du tenker på ville jeg nok spart litt og kasta inn nye lagere og stempler. Org. stempler tåler visst ikke mye over en bar.. Steffen har visst erfart det. hehe Thomas da... tror du virkelig han drar fra oss JZ gutta altså :P hehe Hold oss oppdatert med framgang og bilder. :D
 #307178  av Supramk3turbo

TommR skrev:hehe Thomas da... tror du virkelig han drar fra oss JZ gutta altså :P :D
Nei, tror jo ikke det, tenkte bare å oppmuntre peter litt. Men så kommer jo du å ødelegger hele greia. :lol:
 #307279  av mulle-mek

TommR skrev:Dette gleder jeg meg virkelig til å se hvordan blir. Og hvor mye effekt du får. ;) Lykke til. Med Det effektuttaket du tenker på ville jeg nok spart litt og kasta inn nye lagere og stempler. Org. stempler tåler visst ikke mye over en bar.. Steffen har visst erfart det. hehe Thomas da... tror du virkelig han drar fra oss JZ gutta altså :P hehe Hold oss oppdatert med framgang og bilder. :D
ja som jeg nevte for thomas så vårderer jeg de :D men hvis han fikk hull i stempla så er de vel somregel lavt bensintrykk som er problemet tror jeg men ikke sikker :roll:
 #307280  av mulle-mek

Supramk3turbo skrev:
TommR skrev:hehe Thomas da... tror du virkelig han drar fra oss JZ gutta altså :P :D
Nei, tror jo ikke det, tenkte bare å oppmuntre peter litt. Men så kommer jo du å ødelegger hele greia. :lol:
:twisted: :twisted:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13