TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bytte av drivmansjett

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #307265  av castman

Hei. Driver å bytter drivmansjetter foran på celicaen. Har demontert akselen, men usikker hvilken vei jeg burde tre nye mansjetter fra og hvordan knutene taes av. Banke rundt akselen? :wink:
 #307278  av mulle-mek

har bytta på mange toyotaer er no forbanna dritt har måttet skjære av drivknuten på flesteparten men lykke til skal gå an å slå av men :evil:
 #307281  av Amund

biltema har eit genialt verktøy for å dra av drivknuter :wink:
 #307287  av castman

ja, tror jeg trenger noe spesial verktøy ja siden å banke på den virker helt håpløst.. :roll:
 #307291  av onkelvegard

castman skrev:Hei. Driver å bytter drivmansjetter foran på celicaen. Har demontert akselen, men usikker hvilken vei jeg burde tre nye mansjetter fra og hvordan knutene taes av. Banke rundt akselen? :wink:
har ikke bytta på en celica, men på audien min tok eg den storebolten som går igjennom spindelen og inn i knuten.
Ã… skrudde den i knuten etter akslingen var tadt av, da detter knuten fra akslingen
viss du skjønte hva jeg mente :roll: det fungerer som faen
 #307299  av Daniel_hoy

onkelvegard skrev:har ikke bytta på en celica, men på audien min tok eg den storebolten som går igjennom spindelen og inn i knuten.
Ã… skrudde den i knuten etter akslingen var tadt av, da detter knuten fra akslingen
viss du skjønte hva jeg mente :roll: det fungerer som faen
Det er mutter på en celica så det går ikke. Men en glidehammer og drivknute avdrager fra biltema skal fungere bra. Koster ca 200 kr til sammen. Men helst ha noen til å holde i drivakslingen når du skal rykke den av. Jeg prøvde alene, med en hånd på akslingen og en på glidehammeren og endte opp med å slå drivknuten i kneet når den løsnet. :x