TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor stor plass inne i bilen?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #307579  av KimH

Hei,har kjørt 200sx s14a ett par år og var fornøyd med det.Men jeg er 1.98m høy,og da blir det fort trangt i en sånn bil,så det jeg lurer på er om det er bedre plass i en Supra?Og evt om man hiver ut baksetene?

Kim
 #307594  av KimH

Ok,da er vel ikke plassen noe dårligere i en MKIV??Problemet var ihvertfall at beina blei pressa for langt opp i rattet,så heftig ratting var nesten umulig.
 #307600  av tojo

KimH skrev:Ok,da er vel ikke plassen noe dårligere i en MKIV??Problemet var ihvertfall at beina blei pressa for langt opp i rattet,så heftig ratting var nesten umulig.
Her kan du se forskjellen på mkiii og mkiv :
MKIV:
-Internal dimensions: front headroom (mm): 947, rear headroom (mm): 836, front hip room (mm): 1,440, rear hip room (mm): 1,080, front leg room (mm): 1,118, rear leg room (mm): 605, front shoulder room (mm): 1,377 and rear shoulder room (mm): 1,113

MKIII:
Interior

Front Head Room: 37.5 in.
Front Hip Room: 52.8 in.
Front Shoulder Room: 52.5 in.
Front Leg Room: 43.6 in.

Rear Head Room: 33.9 in.
Rear Hip Room: 47.5 in.
Rear Shoulder Room: 50.5 in.
Rear Leg Room: 24.7 in.

Luggage Capacity: 11 cu. ft.
Maximum Seating: 4
 #307615  av azt

er 187. har null problem. og bittelitt til å gå på justeringen av sete. i mk4... men kan nok kanskje få problem med orginal seter med hjelm på hue. da sitter jeg nesten med hjelmen i taket. så får ikke sitti med seteryggen så rett som jeg ønsker på banekjøring.