Idag blei toppen plana, måtte ta 0,4mm. Dro så ned for å sette det sammen igjen. Bytta olja ett par ganger siden det fortsatt var en del vann i systemet. Dro til toppen med ca 90 nm og kontrollerte 3-4 ganger. Var minimalt vi måtte dra til da.
Så begynte vi å kjøre på litt, litt magrere enn tidligere. Sleit med compressor surge mellom 4500 og 5000, noe vi forsåvidt har gjort hele tia.
Justerte på innsugskammen med ca 4 grader. Det hjalp en del, men blei ikke helt bra. (Blir nå bestilt et anti-surge hus som skal fungere bedre.)
Effekten blei en del høyere, selvom den kom mye seinere og kurven på langt nær var så bra som sist. Målte
654 hk og
674 nm på 7500rpm og 6400rpm ved
1,7 bar, fortsatt med 99 oktan.
Men så var det slutt på moroa å... Sleit med å få start på den, så måtte måle komp´en. Den var elendig på syl 1 og 2, noe bedre på 3 og 4, men langt fra bra. Mistenker at stempelringene er f****. Er redd jeg har vært så "heldig" å handla kinakopi stempler. Wiseco skal være bra, men til den prisen jeg ga, er det vel i grunn for godt til å være sant.

Og om de "ekte" stempla funker bra i en motor med 3-400 hk, blir det tross alt litt annet med 650...
Så imorra eller onsdag blir det full demontering av hele dritten igjen for å sjekke sylindere, stempel og stempelringer.
Motoren blir hvertfall tatt ut av benken for denne gang, så får vi se hva som må byttes før vi fortsetter igjen.
