TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Demontering av lykt pÃ¥ Avensis T25

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #308227  av Thomassen

Noen her inne som vet hvordan man får vekk hovedlykten på en Avensis T35 2003 modell? Fikk dugg inni lykten tidligere i høst, tok da å satte en liten hårføner i hullet å blåste en stund, så var duggen borte. Men etter en liten stund så er duggen tilbake i lykten. Snakket med Toyota forhandleren å han sa at det var ett kjent problem på disse, han sa at det dannes kondens inni lykten. Siden det ikke er garanti på bilen, så anbefalte han meg å ta lykten av og borre ett bittelite hull i lykten nede i ene hjørnet. Da ville all fukt komme ut der å problemet ville være borte, men det virker ikke som om det er noen enkel sak å demontere lykten. Mener å ha lest en plass at man må ta av frontfangeren for å få lykten av..
 #308228  av Fred

Må ikke ta av fangeren, men løsne den på den siden du skal ha ut lykta.
Sitter en skrue innsiden innerskjermen, i hjørnet på støtfangeren, så løsne de 3? skruene som sitter ved grillen ca, så kan du røske den ut. Lønner seg å tape opp skjermen, så støtfanger hjørnet ikke riper opp den. Da får du ut lykta
 #309407  av Thomassen

Fikk ikke av lykta slik du beskrev, da jeg ikke turte å bryte så mye på dem. Tenkte jeg skulle ta av hele fangeren for å få av lyktene å samtidig få bedre plass til å modifisere til xenonkit'et. Hvordan får jeg av fangeren? Er det bare de skruene i hjulbuen og de foran i grillen, eller er det flere skjulte skruer?