TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • trenger hjelp med oppkobling av turbotimer...

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #308473  av madness19
 
har prøvd å koble opp en HKS type 1 turbotimer, og alt funker bra untatt selve hovedfunksjonen. den holder ikke motoren i gang.
har fulgt koblingsskjema som jeg ha funnet på nettet, og mener jeg har koblet rett. en på konstant 12v og en på ACC, og en på ON. burde i teorien funke då????

kanskje noen som har erfaring med å koble opp en sånn uten harness der ute???
 #308481  av mr2storbrua
 
Har du koblet til parkingbrake-sensor? Dersom du ikke vil ha denne til å virke, evt. bare for å teste, kan du koble denne direkte til jord... Den vil ikke holde motoren i gang dersom håndbrekket ikke er på.
 #308482  av madness19
 
mr2storbrua skrev:Har du koblet til parkingbrake-sensor? Dersom du ikke vil ha denne til å virke, evt. bare for å teste, kan du koble denne direkte til jord... Den vil ikke holde motoren i gang dersom håndbrekket ikke er på.
den er koblet til. den teller faktisk ned og holder på tenningen men holder ikke motoren i gang...
 #308495  av FS-Styling.no
 
På greddy sin er det en bryter bak på den så vidt jeg husker.... hvis det er det på denne så vri på den...
 #308517  av madness19
 
mr2storbrua skrev:hmm... prøv å bytt om ACC og ON kanskje?
har prøvd å bytte om og. begynner å lure på om det er timeren det er noe gale med.
 #308518  av madness19
 
FS-Styling.no skrev:På greddy sin er det en bryter bak på den så vidt jeg husker.... hvis det er det på denne så vri på den...
hmmm. har ikke lagt merke til noe bryter, men skal sjekke seinere. hadde vært greit om det var så lett :o
 #308520  av Daniel HS
 
FS-Styling.no skrev:På greddy sin er det en bryter bak på den så vidt jeg husker.... hvis det er det på denne så vri på den...
Er ikke bryteren bakpå GReaddy'en kun for å styre programeringstiden da?
 #308522  av mr2storbrua
 
madness19 skrev:
mr2storbrua skrev:hmm... prøv å bytt om ACC og ON kanskje?
har prøvd å bytte om og. begynner å lure på om det er timeren det er noe gale med.
Sa du ikke at den holdt på ACC-strøm, men at motoren daua? Da betyr det jo at den virker, men den bryter tenningsstrømmen. Har du link til det koblingsskjema du fulgte?
 #308532  av madness19
 
mr2storbrua skrev:
madness19 skrev:
mr2storbrua skrev:hmm... prøv å bytt om ACC og ON kanskje?
har prøvd å bytte om og. begynner å lure på om det er timeren det er noe gale med.
Sa du ikke at den holdt på ACC-strøm, men at motoren daua? Da betyr det jo at den virker, men den bryter tenningsstrømmen. Har du link til det koblingsskjema du fulgte?
den holder på ON strøm. noe som gjør at den burde holde motoren i gang også tenker jeg iallefall. husker ikke linken. men har målt meg frem til ACC og ON.

ellers har jeg fulgt HKS sine egne koblingsinstrukser på type 1.
(54.27 kiB) Lastet ned 33 ganger
 #308533  av mr2storbrua
 
Virker som motoren din dauer veldig fort da... For min egen del så kan jeg ikke høre at turbotimeren slår inn, men ser at voltmeternåla hopper litt akkurat i det den slår inn. Rekker du å vri nøkkelen til acc og over på on igjen uten at den dauer?

Hvorfor kjøpte du ikke harness forresten?
 #308535  av madness19
 
mr2storbrua skrev:Virker som motoren din dauer veldig fort da... For min egen del så kan jeg ikke høre at turbotimeren slår inn, men ser at voltmeternåla hopper litt akkurat i det den slår inn. Rekker du å vri nøkkelen til acc og over på on igjen uten at den dauer?

Hvorfor kjøpte du ikke harness forresten?
jeg kjøpte timeren brukt, og harness var ikke med. ellers hadde jeg bestilt. men timenren funket fint på forrige bil, som var en gt4. så burde funke på min og.
 #308541  av FS-Styling.no
 
Hadde samme problem når vi kopla opp en kompis sin. Slo av tenninga og den begynte og telle, men motoren stoppa ikke når den kom til null..... Fant denne bryteren og vipps så funka den... hva den er til vet ikke jeg men den funker strålende nå...