TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Oppskrytt JZA80??

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #308104  av Roye
 
Europas raskeste Toyota??

Tror TEVO-Supran kunne ha tatt denne med litt motor og drivverk omgjøring.


Polsk bil hentet fra ebay.com
 #308180  av Larsen
 
Nå er jo motor kun en del av hva som gjør en bil kjapp da. Snakker du hastighet så har aerodynamikk like mye å si.
Likte ikke de bodykittet der noe særlig til den da, men ellers rimelig pen!
 #308195  av inzane2012
 
skrøt noe veldig over at den var raskere enn en ferrari og andre eksotiske merker, men det skal vel egentlig ikke så mye til når man bruker så mye peng på trimming og tuning av en bil, og til den prisen den bilen der ligger ut for så hadde jeg ikke tenkt meg ett sekund ekstra på å mye heller kjøpt meg en ferrari...
 #308223  av Stiffy
 
eneste jeg ikke liker med Ferrari er at det ikke er en Toyota...
 #308678  av bose
 
Må så jeg blir litt provosert av garasje trimmere som mener de gjør det bedre enn porsche og Ferrari osv osv.. er faktisk mange av dem.
Ja de får kanskje bilen til å gå bedre, men hvilken av de motorene er det som i det hele tatt klarer å holde sammen i 200.000 km?
Er det noen av de motorene som i det hele tatt kommer igjennom dagens avgasskrav? For å ikke snakke om dagens støykrav. Og alle bilprodusentene må i tilleg klare å kompansere for de forskjellige bensinkvalitenene som er rundtomkring...

Og det slår ALDRI feil, samtlige banetreff jeg har vært på, så står folk med ræva i været og huet ned i panseret og skrur/kjefter/banner og holder på..

Hva gjør man hvis man har en Porsche? jo man vrir om nøkkelen og kjører...

Nå er det ikke meninga å trokke på noen sine tær her. jeg vet det er en god del med trimma biler her. men jeg vet om mange som påstår at ferdige superbiler er oppskrytte, for de går dårligere enn nissan xxx med de og de delene.dette er folk som blandt annet har fjerna kræsj-staget for å få plass til intercooleren :roll:
 #308681  av sindrejl
 
bose skrev:Må så jeg blir litt provosert av garasje trimmere som mener de gjør det bedre enn porsche og Ferrari osv osv.. er faktisk mange av dem.
Ja de får kanskje bilen til å gå bedre, men hvilken av de motorene er det som i det hele tatt klarer å holde sammen i 200.000 km?
Er det noen av de motorene som i det hele tatt kommer igjennom dagens avgasskrav? For å ikke snakke om dagens støykrav. Og alle bilprodusentene må i tilleg klare å kompansere for de forskjellige bensinkvalitenene som er rundtomkring...

Og det slår ALDRI feil, samtlige banetreff jeg har vært på, så står folk med ræva i været og huet ned i panseret og skrur/kjefter/banner og holder på..

Hva gjør man hvis man har en Porsche? jo man vrir om nøkkelen og kjører...

Nå er det ikke meninga å trokke på noen sine tær her. jeg vet det er en god del med trimma biler her. men jeg vet om mange som påstår at ferdige superbiler er oppskrytte, for de går dårligere enn nissan xxx med de og de delene.dette er folk som blandt annet har fjerna kræsj-staget for å få plass til intercooleren :roll:
har du hørt om en ferrarrimotor som holder sammen i 200.000km da? ;)
 #308683  av Stiansen
 
sindrejl skrev:
bose skrev:Må så jeg blir litt provosert av garasje trimmere som mener de gjør det bedre enn porsche og Ferrari osv osv.. er faktisk mange av dem.
Ja de får kanskje bilen til å gå bedre, men hvilken av de motorene er det som i det hele tatt klarer å holde sammen i 200.000 km?
Er det noen av de motorene som i det hele tatt kommer igjennom dagens avgasskrav? For å ikke snakke om dagens støykrav. Og alle bilprodusentene må i tilleg klare å kompansere for de forskjellige bensinkvalitenene som er rundtomkring...

Og det slår ALDRI feil, samtlige banetreff jeg har vært på, så står folk med ræva i været og huet ned i panseret og skrur/kjefter/banner og holder på..

Hva gjør man hvis man har en Porsche? jo man vrir om nøkkelen og kjører...

Nå er det ikke meninga å trokke på noen sine tær her. jeg vet det er en god del med trimma biler her. men jeg vet om mange som påstår at ferdige superbiler er oppskrytte, for de går dårligere enn nissan xxx med de og de delene.dette er folk som blandt annet har fjerna kræsj-staget for å få plass til intercooleren :roll:
har du hørt om en ferrarrimotor som holder sammen i 200.000km da? ;)
Og når blir en slik motor brukt like hardt som en trimma Nissan-motor eller hva det nå skulle være? :wink:
 #308685  av bose
 
nei alu-motorene fra spaghettiland er kanskje ikke no prakteksempel :lol:
men Porsche motorene har altid vært arbeidshester.
 #308716  av inzane2012
 
bose skrev:nei alu-motorene fra spaghettiland er kanskje ikke no prakteksempel :lol:
men Porsche motorene har altid vært arbeidshester.
vil nok tro at en ferrari motor fint kan nå 200k km vist den blir tatt rett vare på, men nå blir ikke sånne biler kjørt i nærheten av like mye som våres japsebiler, og må heller ikke glømme at disse bilene er bygd for fart og skal kjørers der etter, og ja, disse har nok ganske stive priser på servicene og sånt, men det kommer nok mest av navnet på merket, men di tåler nok en del mer juling enn en japsemotor trimma til det ugjennkjennelige! vist du tar carbonsupraen som ett eksempel, der byggekostnadane nå sikkert har runda 850.000 kr, da hadde jeg heller kjøpt meg en brukt ferrari 355 som jeg kunne kost meg på veiene med, for den er sikkert billigere i drift en carbon supraen som må konstant dilles med, jaaaaaaaaaaaaaada, jeg vet at den er en ren banebil og alt det der, men dere burde skjønne poenget mitt...
 #308724  av Stiansen
 
inzane2012 skrev:
bose skrev:nei alu-motorene fra spaghettiland er kanskje ikke no prakteksempel :lol:
men Porsche motorene har altid vært arbeidshester.
vil nok tro at en ferrari motor fint kan nå 200k km vist den blir tatt rett vare på, men nå blir ikke sånne biler kjørt i nærheten av like mye som våres japsebiler, og må heller ikke glømme at disse bilene er bygd for fart og skal kjørers der etter, og ja, disse har nok ganske stive priser på servicene og sånt, men det kommer nok mest av navnet på merket, men di tåler nok en del mer juling enn en japsemotor trimma til det ugjennkjennelige! vist du tar carbonsupraen som ett eksempel, der byggekostnadane nå sikkert har runda 850.000 kr, da hadde jeg heller kjøpt meg en brukt ferrari 355 som jeg kunne kost meg på veiene med, for den er sikkert billigere i drift en carbon supraen som må konstant dilles med, jaaaaaaaaaaaaaada, jeg vet at den er en ren banebil og alt det der, men dere burde skjønne poenget mitt...
Nå er det ganske ekstremt å ta Carbon-Supraen vs. en 355, men ser poenget ditt. Om man tar en Supra med singelturbo med kun basic upgrades, trenger ikke koste all verden så går den nok bedre også, og den holder minst like lenge, det kan jeg garantere. Ta f.eks. Are Ourom sin røde Supra, han har kjørt 3-4-5 år med singelturbo og ca 600hk.. Han har ikke hatt problemer i det hele tatt så og si med den.

Kan også nevne gutta i Usa med Twinturbo Gallardo og det som er.. Ja, det er rått. Men vil tro at en slik Gallardo krever like mye, om ikke mer service og vedlikehold om den skulle vært kjørt like mye som 1000hk Supragutta borti der :wink:
 #308726  av inzane2012
 
var det som var poenget mitt og, og gjøre det litt ekstremt :) men en ting er jo å ha en ganske heftig trimma bil, og å ha en helt orginal klassiker som ferrari 355 (og ja, for dere som ikke har skjønt det enda, så er jeg litt over gjennomsnittet betatt av ferrari) for meg personlig så ville ikke en trimma supra apellert like mye til meg som en 355 :) og om jeg hadde blitt forbikjørt av en supra, så hadde ikke det gjort så mye heller, for en 355 har jo faktisk ikke så allverdens mye hk heller da, er vel rett i underkant av 400 hk, og da er det jo til og men noen mr2er her til lands som har en god sjanse til å hamle opp med den :)

men uansett, jeg personlig ville heller eid en ferrari enn en heftig trimma japsebil, for den har 380 hk orginalt og en eksoslyd til å dø av, mens f.eks en orginal supra har vel 330hk orginalt og er mye større og tyngre og alt det der...

nei, gikk vel litt langt unna selve topic med dette her, så beklager det gutter, var ikke meningen :P hehe
 #308729  av bose
 
Stiansen skrev:
inzane2012 skrev:
bose skrev:nei alu-motorene fra spaghettiland er kanskje ikke no prakteksempel :lol:
men Porsche motorene har altid vært arbeidshester.
vil nok tro at en ferrari motor fint kan nå 200k km vist den blir tatt rett vare på, men nå blir ikke sånne biler kjørt i nærheten av like mye som våres japsebiler, og må heller ikke glømme at disse bilene er bygd for fart og skal kjørers der etter, og ja, disse har nok ganske stive priser på servicene og sånt, men det kommer nok mest av navnet på merket, men di tåler nok en del mer juling enn en japsemotor trimma til det ugjennkjennelige! vist du tar carbonsupraen som ett eksempel, der byggekostnadane nå sikkert har runda 850.000 kr, da hadde jeg heller kjøpt meg en brukt ferrari 355 som jeg kunne kost meg på veiene med, for den er sikkert billigere i drift en carbon supraen som må konstant dilles med, jaaaaaaaaaaaaaada, jeg vet at den er en ren banebil og alt det der, men dere burde skjønne poenget mitt...
Nå er det ganske ekstremt å ta Carbon-Supraen vs. en 355, men ser poenget ditt. Om man tar en Supra med singelturbo med kun basic upgrades, trenger ikke koste all verden så går den nok bedre også, og den holder minst like lenge, det kan jeg garantere. Ta f.eks. Are Ourom sin røde Supra, han har kjørt 3-4-5 år med singelturbo og ca 600hk.. Han har ikke hatt problemer i det hele tatt så og si med den.

Kan også nevne gutta i Usa med Twinturbo Gallardo og det som er.. Ja, det er rått. Men vil tro at en slik Gallardo krever like mye, om ikke mer service og vedlikehold om den skulle vært kjørt like mye som 1000hk Supragutta borti der :wink:
møter denne motoren dagens avgass og støykrav?
i have my doubt`s