TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mitt Vinterprosjekt - Celica GT4 2008 edition

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#250339  av Magne

Nei skadene er der enda.. nå bryr jeg meg ikke om det lenger. :P

Var "noe" uheldig og ødela front leppa her om dagen... :oops:
Så må få tak i ny nå fort som f... hehe. Sånnt skjer.

#259360  av 2fastgt4

ser du gjør ferdig det jeg aldri hadde råd til :D
ser kjempebra ut.
fått på supravingen enda :?:

har du hatt motortrøbbel enda eller er den fortsatt skuddsikker :shock:
flere bilder :?: :D

#259400  av James

Ble utrolig bra det der! :) Trenger bare en vinge på den. Orginalvingen eller evt. Supravinge...

#259421  av Magne

Lakk jobben ble ikke 100%. Så den vingen, som er en supra vinge, blir ikke satt på før resten av bilen er prikk fri. ;)
Lakkereren min har vert veldig opptatt med flytting osv osv så lakkering og påsetting av vinge blir vel kanskje etter siste dagali treff i september. Kan jo ikke risikere at bilen står til lakking når det er noen kjøringer igjen av sesongen! :D

Motoren går som ei kule enda den. Men veit jo ikke helt hvordan tilstanden er, unntatt turboen som sliter endel for dagen... Men et nytt vinterprosjekt er under utvikling.. :twisted: Blir ikkeno hybrid original turbo fjas da nei... hehe

#259879  av 2fastgt4

kan ikke kjønne at den turboen har holdt til nå :shock:

#266869  av ErikG

Noen fremgang her? Hva gjorde du med den listen som fulgte med panseret og har du satt på sånn orginal list fremst på panseret? Har fått mitt nå skjønner du;)

#266874  av Magne

Jeg venter bare på verkstedsplass. Må ha et sted å stå å mekke i vinter.

Jeg fikk ikke med noen list til panseret... :?:

Har enda ikke satt på original lista fremst på panseret, tenkte jeg sku bare sike det fast... :P

#270569  av Magne

Har nye planer for denne vinteren. Jeg syns det var veldig morsomt å gå fra Mr2 Gti til Celica GT4 med 280hk. Men mye vil ha mer som alle er enige i...

Planer for vinteren blir som følger:

KO Racing Street Brawler Turbo Kit GT35R (.82 A/R)
Ny topp:
Ported and polished
Ferrea 1mm OS Valves
272/264 HKS Cams
MCS/Engle Valve springs
Titanium retainers
1ZZ Shimless Buckets installed
Adj Cam gears
Arp main studs
Arp head studs
King Main bearings
King Rod bearings
King thrust washers
RMR innsugs manifold m/75mm spjeld
Custom Eksos manifold
3" eksos resten
Ny IC og 3" trykk rør
Nytt bensin system, med pumpe, slanger, rør, regulator, 1000cc dyser, top feed fuel rail...
Ny toppakning
Oil filter relocation kit.
Tenningsforsterker
Pluggledninger
Plugger

Bunnen skal forbli som den er, skal bare sjekkes tilstand, bytte lager og balanseres med svinghjul og clutch. Er nå Wiseco stempler og Eagle råder på den. Er den skadet må jeg nok ut med ny bunn også, da blir det nok en 2.2liter i så fall.

Har vel sikkert glemt endel nå men... Det er jo endel som er på denne lista allerede! Toppen er i bestilling omgående.

I desember blir det nok lagt endel ut for salg tenker jeg. Alt det jeg ikke trenger.

Dette kan jo bli morsomt! :)

#271142  av Magne

Noen bilder av innsugsmanifolden som er i hus.
Vedlegg
celica deler 006.jpg
celica deler 006.jpg (70.79 kiB) Vist 1229 ganger
celica deler 008.jpg
celica deler 008.jpg (83.45 kiB) Vist 1225 ganger
celica deler 004.jpg
celica deler 004.jpg (76.72 kiB) Vist 1225 ganger
celica deler 002.jpg
celica deler 002.jpg (81.36 kiB) Vist 1226 ganger
celica deler 001.jpg
celica deler 001.jpg (98.31 kiB) Vist 1228 ganger

#271159  av Morten

Blir ûbergromt dette Magne. Tror nesten jeg må smiske meg til en passasjertur når det er igang. :wink: (eller kanskje det er billigst å la være :mrgreen:)

#271165  av Magne

Morten skrev:Blir ûbergromt dette Magne. Tror nesten jeg må smiske meg til en passasjertur når det er igang. :wink: (eller kanskje det er billigst å la være :mrgreen:)

Hehe. Vi får no se hvordan prosjektet utarter seg utover vinteren. Med min flaks er vel bilen langt ifra kjørbar til sommeren... Men jeg skal gjøre det jeg kan for å få den ferdig.
Feriepengene brukes ikke til ferie neste år hvertfall... ;)

Nå har jo jeg enda tilgode å sitte på med Mr. Gul er kult også da. ;) Tross litt kjøleproblemer holder jo bilen hvertfall EN runde før den koker bort 10liter vann?.... :P

#271167  av Morten

Magne skrev:Nå har jo jeg enda tilgode å sitte på med Mr. Gul er kult også da. ;) Tross litt kjøleproblemer holder jo bilen hvertfall EN runde før den koker bort 10liter vann?.... :P

Eey, var nå 5-6 runder og kun 2-3 liter da! :mrgreen:

(har håp om å fikse den biten for godt i vinter med toppaknings inspeksjon/bytte og generell grundig gjennomgåing av hele kjølesystemet, så blir nok sjangs igjen neste ses til det ) :wink:
 #308871  av Magne

Her skjer ikke en dritt.... hehe

Er rimelig forbanna lei av å vente nå.
Til info bestilte jeg komplett motor +++ fra www.mtbuggies.com aka MCS motorsports. Det gjorde jeg for 1 år siden. I slutten av Mai skulle den liksom være sent... Og jeg har ikke sett snurten av motoren enda. RIMELIG fortvila nå... huff.... :( :( :(

Jeg er nå i det stadiet at jeg ringer og snakker med dem hver eneste dag så fremt jeg holder meg oppe så seint.

Får bare vente å se hva som skjer de neste ukene...
 #308876  av Giske

Har du ikke fått den enda? :shock:

Men går det ikke ann å få kontaktet forbrukerombudet eller noe sånt? skal vel ikke gå ann å holde på sånn? :?