TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Re: Litt stort Supra mk3 prosjekt (SELGES)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #310466  av Supramk3turbo

ja, men blir ikke før på nyåret en gang. Skal bestille sånn a stolpe gauge pod først, samt noen andre ting...
 #310467  av Supramk3turbo

Oslo sylinderservice har foresten ikke klart å skaffe lagre til veiva ennå, så blir ikke skruing denne helga heller :x

Men fikk Mail fra TRS i dag, de har funnet en girkasse til meg, så den skal komme i februar en gang, da burde ihvertfall motoren være klar...he he.
Sist redigert av Supramk3turbo den 19 des 2008 21:30, redigert 1 gang totalt.
 #310474  av Supramk3turbo

Ja, så sant alt går nogenlunde smertefritt med data sprutet og tuningen rundt det. Men har nå funnet ut at sprutet er plug and play, så den biten er grei. Skal koble opp Ny AEM air intake temp sensor, og ny AEM 3,5 bar map sensor slik at det blir optimale signaler.høy ohm Dysene skal sprutet fint klare å drive alene, uten noe dill dall, og det orginale tennings systemet skal vist også fungere bra nok til mitt effekt mål i følge en ekspert på supraforums.com. Så da er vell egentlig alt på stell så langt :D Bruker et firma i drammen som har fullt dynapack oppsett, hvor du måler rett på navet. Bra greier tror jeg. Å de har også ganske bra greie på AEM. For å gjøre tuning tiden kortere tror jeg at jeg kjøper et ferdig map, slik at det bare blir finjusteringer på dynapacken :D

Blir mest sannsynlig cusco 1.5 way diff etterhvert også.
 #310478  av Supramk3turbo

Jeg skal ha 500 på hjula, samma rakkern hvor mye NM det blir, hehe. Så en med samme oppsett som bremset 420 hk og nesten 600 NM på hjula. Så når man kommer opp mot 500 på hjula blir det jo en del mere NM. Det jeg er redd for er girkassa, men det får briste eller bære. he he :lol: Ser ut som T78 turboen lager masse NM. he he.
 #310481  av tojo

Supramk3turbo skrev:Jeg skal ha 500 på hjula, samma rakkern hvor mye NM det blir, hehe. Så en med samme oppsett som bremset 420 hk og nesten 600 NM på hjula. Så når man kommer opp mot 500 på hjula blir det jo en del mere NM. Det jeg er redd for er girkassa, men det får briste eller bære. he he :lol: Ser ut som T78 turboen lager masse NM. he he.
Helt rått i en MKIII Supra :P
Hvilken girkasse er det snakk om? R154 eller V160(V161)?
 #310482  av Supramk3turbo

Har bare kjøpt en ekstra R154, så planen er å forsterke den gamle kassa, å kjøre med den jeg får fra japan snart. Har lest mye forskjellig rundt hva R154 kassa tåler. Noen sier 500 hk andre sier 800 hk. Men til syvende å sist så er det jo NM som tar knekken på kassa. Men tror det skal holde greit, så lenge jeg ikke kjører drag racing å riv starter hver dag :D
 #310483  av Supramk3turbo

mulle-mek skrev:satan hvor mye skal du ta ut :twisted: ......nok til å ta meg hint hint :roll:
Nok til å flise bilen din ja. Om du begynner å nærme deg samme effekt så må jeg revurdere planene mine. he he :lol:

Tommr kommer også til å lade greit til sommeren, så blir nesten en liten konkuranse dette her. Stianmk3 har jo også laget en versting 7m ser det ut til. Vet ikke hva slags effekt han har tenkt men?? For ikke å snakke om Steffmk3, mener han har noen skumle planer også:)
 #310490  av tojo

Supramk3turbo skrev:Har bare kjøpt en ekstra R154, så planen er å forsterke den gamle kassa, å kjøre med den jeg får fra japan snart. Har lest mye forskjellig rundt hva R154 kassa tåler. Noen sier 500 hk andre sier 800 hk. Men til syvende å sist så er det jo NM som tar knekken på kassa. Men tror det skal holde greit, så lenge jeg ikke kjører drag racing å riv starter hver dag :D
Oki,bør holde endel mer bare med å bytte til forsterket thrush washer.(ryker ofte på slike kasser om dem blir utsatt for mye dreimoment,å er litt slitt.
 #310495  av Supramk3turbo

Ja, litt forskjellige uttalelser her. Men er nok som han ene her sier. At en R154 sjelden vil dø av effekt. Det er sjokk som tar knekken på den. Så, så lenge man behandler den passe greit å bytter denne thurstwashern, så skal det sikkert gå fint.

http://www.supraforums.com/forum/showth ... p?t=510003
 #310786  av Supramk3turbo

Fikk tidenes julegave. he he. Kaffe krus og gavekort med bilde av bilen min :lol: Den kaffe koppen skal ihvertfall bli med rundt på jobb. hehe
Vedlegg
julegave.JPG
julegave.JPG (94.94 kiB) Vist 557 ganger
 #310932  av Topaz

Supramk3turbo skrev:Har bare kjøpt en ekstra R154, så planen er å forsterke den gamle kassa
Forsterke 154 kassa!? Hvem gjør det, hva gjør de med den, og hvor mye koster det da?

Dæven....De oppgraderingene dere driver med i vinter blir gæærnt heftige greier gitt. Spent på å se utfallet utpå våren altså!!
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 62