TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ettermarkeds turbo til mr2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #310864  av Ã¦len2

Hei skal bytte ut turbo og grenrør på min 3sgte.
tengte å gå for en relativt liten 350hk turbo..
Noen som har noen tips ang hvor og hva det går ant å handle.
 #311232  av pkgrette

jeg skal gå for en gt2861rs gerett eller ossen det skrives den skla vis være helt konge med bra spoolup
 #311702  av Ã¦len2

Tror d ble til at jeg leverer min ct 26 til norsk turboservice.
La de bruke 10,000kr på den.
Har ikke smid innmat og den går på orginal insprøytning, så tror det orginale huset med upgradert innmat og ny wastegate vil levere såpass at den ikke blir flaskehalsen på effekten!?!
 #311721  av Xlr8

har personligt ikke troen på oppgradert turbo. pga de er i eksos siden somer får liten som fører til motrykk i eksosen..
ville heller gådt får et ats kitt i så fall en og bruke 10k på en turbo.
http://www.atsracing.net/combokitsCT27.htm tror de gir deg bere resultatt
 #311749  av Ã¦len2

Litt av grunnen til at det frister er at det er enkelt da.
Vist jeg skal kjøpe en garret feks, må jeg lage ny oljesløyfe, grenrør og downpipe. Koster penger og tar tid.

Med orginal IC spinner CT26 opp tidlig, og den går 100,000km før den bynner å spytte olje.
Benket min bil på 248hk og 370nm på hjul med org CT26 og da var wastegaten defekt, og mistet trykket etter den paserte 5000rpm.

Tanken min var å kjøre på ca 260 270hk på hjul. Og ha et rimelig turboalternativ til den effekten.
 #311774  av mr2storbrua

ælen2 skrev:Litt av grunnen til at det frister er at det er enkelt da.
Vist jeg skal kjøpe en garret feks, må jeg lage ny oljesløyfe, grenrør og downpipe. Koster penger og tar tid.

Med orginal IC spinner CT26 opp tidlig, og den går 100,000km før den bynner å spytte olje.
Benket min bil på 248hk og 370nm på hjul med org CT26 og da var wastegaten defekt, og mistet trykket etter den paserte 5000rpm.

Tanken min var å kjøre på ca 260 270hk på hjul. Og ha et rimelig turboalternativ til den effekten.
Litt off-topic, men hvilke modifikasjoner har du gjort for å få disse resultatene?
 #311782  av celica_st185

ælen2 skrev:Litt av grunnen til at det frister er at det er enkelt da.

Trenger strengt tatt ikke nytt grenrør, brukte selv en overgang mellom manifold og turbo med godt resultat...

Ct20b er jo forresten bolt on hvis du får tak i
 #311799  av Ã¦len2

Men den på koracing.com vil jo koste litt den å da 1860pund er vell 20tusen ca??? pluss frakt. Å muligens mums, toll? Eller hvordan er det med slikt?
Ser på fensport tilbyr de samme opplegget som jeg tenker, oppgradering av aksling og turbin. på CT20 og 26. Å de er jo en seriøs Toyota oppgraderings butikk!
Såå vet ikke helt va som er lurt.

Til du som spurte hva som er gjort med motor er det Apexi sprut, porting, filter, exos og en stor IC under vingen på bakluken.
 #311802  av donk2k

Den prisen er i Dollar. Dvs. ca 7x1860= 13.000 + frakt.

Atsracing.com har også GT28RS kit.
 #311848  av pkgrette

jeg vet det er noen her inne som kjører ats turboer men gerrett er veldig anerkjent å fugere supert derfor den blir brukt i mange orginale turbobiler. trubokongen selger de her i norge til rundt 10 for en litt oppgradert turbo bolt on til din bil pluss eventulet montering. og frsport er enda billigere og det er ikke kinaturboer. det må du ikke finne på å kjøpe. men det finnes masser av bolt on turboer.så bare leit litt IKKE bruk masse penger på en ct26.he he har selv super erfaring med gerrett har montert mange turboer fra dem like fornøyd vær gang. husk innkjøring.!!