TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Re: Litt stort Supra mk3 prosjekt (SELGES)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #310942  av Supramk3turbo

Blir vell i grunn bare en overhaling, og bytte denne thrustwasher'n til en oppgradert bedre type. Skal holde lenge det. AE86drifter her på forumet har meldt seg frivellig til å overhale den, he he :D Mot betaling så klart... :lol:

Ja, må si jeg gleder meg en smule til bremsinga nå :D
 #311043  av Supramk3turbo

Var å handlet litt på biltema i dag :lol: Oljefilter sandwich og vanntemp flens. Passet perfekt til de nye målerne/sensorene. Så har jeg også ledig plass til olje kjøler også. Men når man kobler opp olje kjøler, blir det ikke litt feil å bare koble seg inn å ut på denne sandwichen?? Det er jo samme trykk på begge sider, så blir vell ikke akkurat noe flow igjennom kjøleren da??

Hvordan har dere andre gjort det??
Vedlegg
DSC01051.JPG
DSC01051.JPG (3.19 MiB) Vist 423 ganger
 #311045  av Lørnings

Lager man ikke bare retur rett tilbake til bunnpanna?eller..?
Likte kaffekoppen :wink:
Kjerringa gav meg gavekort til å få bilde av bilen på lerret..det trur jeg blir kult! :D
 #311052  av Supramk3turbo

Lørnings skrev:Kjerringa gav meg gavekort til å få bilde av bilen på lerret..det trur jeg blir kult! :D
Ja, bilde av bilen må du ha på veggen vettu :D

Kaffekoppen var grom ja, he he :lol:
 #311075  av mulle-mek

Supramk3turbo skrev:Var å handlet litt på biltema i dag :lol: Oljefilter sandwich og vanntemp flens. Passet perfekt til de nye målerne/sensorene. Så har jeg også ledig plass til olje kjøler også. Men når man kobler opp olje kjøler, blir det ikke litt feil å bare koble seg inn å ut på denne sandwichen?? Det er jo samme trykk på begge sider, så blir vell ikke akkurat noe flow igjennom kjøleren da??

mener min retur går rett i bunnpanna skal sjekke imorgen :D
 #311103  av Topaz

Er det ikke vannkjølt oljekjøler på 2jz`n, eller skal du ha ekstern luftkjølt i tillegg?
 #311113  av Supramk3turbo

Jo, det er vannkjølt også, men fungerer mye bedre med en luftkjøler...
 #311130  av mulle-mek

mulle-mek skrev:
Supramk3turbo skrev:Var å handlet litt på biltema i dag :lol: Oljefilter sandwich og vanntemp flens. Passet perfekt til de nye målerne/sensorene. Så har jeg også ledig plass til olje kjøler også. Men når man kobler opp olje kjøler, blir det ikke litt feil å bare koble seg inn å ut på denne sandwichen?? Det er jo samme trykk på begge sider, så blir vell ikke akkurat noe flow igjennom kjøleren da??

mener min retur går rett i bunnpanna skal sjekke imorgen :D
de stemte min går tilbake til bunnpanna
 #311134  av Supramk3turbo

Okei, takk skal du ha :D
 #311141  av bjornalf

på min så går trykket ut i kjøleren så in i filteret å inn i motoren. på sandwich plata mi er det to utganger men kommer ikke fra samme kilde hvis du forstår??
 #311146  av Supramk3turbo

Ja, har sett man får sånne, men sånn var det ikke på biltema sin. he he :lol:
 #311425  av Supramk3turbo

Da fikk vi satt sammen toppen i dag med nye tetninger. Målt ut ventilklaringer å de var bra. Så da er det i grunn bare Oslo forbanna sylinder service jeg venter på, har ennå ikke klart å skaffe lagre til veiva mi, seks uker har de hatt den nå. Men nå er de visst rett rundt hjørnet visst nok. Vi får se til mandag... :?
 #311732  av Supramk3turbo

Ja ja, da er delene ryddet litt å lagt klart for montering. Regner med å få veiva å lagrene i løpet av uka. Jeg reiser jo på jobb på mandag, å jeg må ut fra verkstedet i løpet av Januar,så det blir litt stress, heldigvis har petter sagt seg villig til å montere sammen motoren, mens jeg er på jobb, evt. sette den i bilen.(Thank You) Så kommer den hjem i garasjen igjen når jeg kommer hjem, hvor prosjektet fortsetter... :D

Petter kommer nok med update til uka, håper jeg :D
Vedlegg
topp.JPG
topp.JPG (136.26 kiB) Vist 429 ganger
blokk.JPG
blokk.JPG (95.6 kiB) Vist 418 ganger
t78...JPG
t78...JPG (99.13 kiB) Vist 429 ganger
 #311826  av Supramk3turbo

Det er et trebord, men ja. Burde nok legge noe under :D

Vanvittig kjedelig å vente ja :x
  • 1