TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Cusco diff

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #311192  av Viking86

vet ikke om det er MZ eller RS'en jeg skal kjøpe??  noen som har noe anbefaling? er til en st185 90 modell, skal ha ca 400 hk eller litt mindre
Rs'en er jo for bakre del og MZ er for framme, vilken er det som er viktigst og bytte med tanke på HK?? går ut i fra at det er den i klokken som e viktigst?
 #311210  av Viking86

står inne på beskrivelsen at MZ er for front axle on 4WD cars og for FWD, mens RS er for Rear Axle on 4WD cars og RWD, men eg e ikke den som har mest peilingen så eg ligger meg flat vist du sier at begge er for klokken, men uansett, vilken bør eg velge? ka e forskjellen på en one way eller 1.5 way? ( har ikke så mye peiling at d gjør noe)
 #311212  av celica_st185

http://www.nengun.com/cusco/lsd-type-mz

Cusco MZ Type LSD, available in 1, 1.5 and 2 ways. This LSD is most suited to the track, whereas the Type RS is suited to the street.

With the Type RS, the initial torque is absorbed by the RS springs therefore the initial torque comes on gently compared to the Type MZ which comes on stronger as it uses cone plates and response of the LSD is better, as the friction is lower.

*Lower initial torque *Lower power loss *Reacts well to delicate pedal work *Durable and develops initial torque steadily

begge kan brukes bak...
 #311213  av Terjen

Har MZ i MR2en min, kanskje beregnet til ha ha i en grevling-corolla, men funker fint hos meg og.
Litt røff i svingene, hogger endel, men ellers bra.
 #311214  av Viking86

så da bør eg velge RS siden det er en gatebil eg skal ha, men 1.5 way eller one way?? ka e forskjellen?
 #311217  av defred

Viking86 skrev:så da bør eg velge RS siden det er en gatebil eg skal ha, men 1.5 way eller one way?? ka e forskjellen?
Forskjellen er hvor mye sperre virknig du har når du ikke har gasspådrag. 1 way ingen osv.
 #311224  av defred

celica_st185 skrev:Ingen diff (utenom esab) bremser\låser når man renner, men forskjellen på 1veis osv. er når man bremser på giret, stemmer ikke det?
Vil tro at sperre virkningen opphører vis man trår inn clutchen ja. Har jeg i grunn ikke tenkt noe på det, men regner med det. Sjelden jeg girer ned med bilen min med clutchen inne :D
 #311280  av Viking86

men da går eg for en cusco RS 1.5 way eg da, det høres mest fornuftig ut, noen som har byttet disse og har noen tips om ka eg ska gjøre og ikke gjøre??
 #311363  av defred

Viking86 skrev:men da går eg for en cusco RS 1.5 way eg da, det høres mest fornuftig ut, noen som har byttet disse og har noen tips om ka eg ska gjøre og ikke gjøre??
Ganske så greit og bytte den men bruk denne prosedyren når du skal kjøre inn den nye diff`n: http://www.kaazusa.com/techhelp2.html
 #311677  av Viking86

noen som vet om en litt billigere diff en denne?? de skulle plutselig ha 12000 kr for en cusco rs 1.5 way, og eg synst d ble LITT mye for en diff, hadde egentlig instilt meg på 9000 kr ink frakt siden det var det som sto på siden deres
 #311678  av celica_st185

Kjøpte min fra http://www.greenline.jp og den kom på ca 6-7000 inkludert frakt.... Hvor har du fått pris på 12?

edit: cusco rs ca 10000 på greenline
cusco mz ca 7000 på greenline

Har steget endel da...
Sist redigert av celica_st185 den 06 jan 2009 00:28, redigert 1 gang totalt.