TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Avensis 98 2l. SOL døde i fart.. trenger inspill ang Ã¥rsak.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #311327  av egotrip

hepp.. vi skulle ut på butikken igår for å kjøpe noe småtteri.
Vi er nede i arendal for å feire nyttår, på veien til butikken så starter check engine lyset å lyse og 2 sekunder etterpå så dør bilen. har strøm og starteren snurrer og går.. vi får taua bilen hjem igjen og ser litt på den ( sjekker diverse sikringer osv.) ingen har gått såvidt vi kan se .. sjekker om det er gnist på plugger noe det er .. så tar vi å kobler av bensintilførselenfor å se om motoren i det heletatt får bensin .. der er det stille som i graven.. ingen bensin å spore..

Mitt spørsmål er da .. Vi kan ikke se at noen sikringer til bensinpumpa har gått.. er det en sikring nede på pumpa også ? for den sitter vel i bensintanken ?

Skal ringe Toyota Arendal asapzulu bravo i morgen.. for vi må jo komme oss hjem til lillestrøm på søndag. Men det er vel null mulighet for at de kan fikse det for meg i morgen.. ( det er jo lov å håpe )

har en som kanskje kan fikse det.. men hadde vært greit om noen av dere hadde noen inspill om ting jeg evt kan sjekke

og til slutt, noen som evt veit hvor mye en sånn jævla pumpe kan koste ? :P frykter 5000 ( som det var på primeraen til fadern en gang i tiden )

hilsen frustert Espen
 #311330  av donk2k

Nå veit ikke jeg åssen de ser ut under intreøret de bilene der, men jeg feilsøkte med min pumpe ved å finne plassen der ledningene går ned til pumpa i bagasjen. Målte om det var strøm der. (koblet også pumpa rett til batteriet for å dobbeltsjekke.).
Det kan jo være værdt et forsøk iallefall..
 #311331  av Fred

Pumpa sitter under et lokk under baksetet.
Kan være den, mener den kan tvangskjøres med testeren de har på toyota?
Ellers er det mulig det er regreima som har tatt kvelden da. Høres den "normal" ut når du kinner, eller går den fortere rundt?
Er ingen sikring til pumpa ved pumpa.

Kan jo ta opp baksetet, ta av lokket og dunke litt på lokket på tanken med en hammer, ofte en kan få lurt igang bensinpumper med et lite sjokk!
 #311354  av Fred

Er kanskje ikke skruer på det lokket på den bilen nei. Sitter vel i sånn tyggegummu reim type ting... Bare å ta i, blir kanskje litt deformert det lokket, men det får du banke til før du setter det tilbake.
 #311373  av lexusmann

Hørtes litt småskummelt, egotrip...håper du finner ut av det...og at det ikke blir så altfor dyrt...
 #311392  av egotrip

ja.. etter en LAAAAANG dag hos Toyota Arendal.. Status Rep:

kjørte diagnose på bilen .. 0 anmerkninger .. O_o
så sjekket de regreima .. den var slakk men ikke gått så da strammet de den
prøvde sjekke tenning/plugger og det gnistet knapt på nummer 1 og 4 nr 2 og 3 var døde..
Så da trodde de at coilene var gåene.. så fant brudd på ledninger som førte til coilene .. disse fikset de.. men ingen luck

vi håpet at det skulle være problemet .. men det fønka itj.. så da er det helg og vi sitter her uten bil ... :(

og vi må opp til Løvenstad på søndag .. ialf jeg .. Fruen kan bli her med Vesla til onsdag.. så jeg håper virkelig at de klarer å løse detta ..

Men ALL CRED. til Toyota Arendal ! Kjempeservice ! Får fåpe de får fikset det iløpet av ukens første dager

//Espen
 #311414  av lexusmann

Da burde de fikse lånebil den tida bilen er på verksted..får du ikke det via forsikringa?i alle fall nå når du MÅ avgårde... :wink:
kommer ikke på noe mere :lol: ang årsak altså...
 #311473  av rx300

egotrip skrev:ja.. etter en LAAAAANG dag hos Toyota Arendal.. Status Rep:

kjørte diagnose på bilen .. 0 anmerkninger .. O_o
så sjekket de regreima .. den var slakk men ikke gått så da strammet de den
Regner med at de sjekket at den ikke hadde hoppet over noen hakk også... det skjedde med Camryen min etter at jeg hadde skiftet regreimen hos Toyota-da hadde de ikke festet dekselet godt nok, en bit av dette kom innimellom registerreimen og drivhjulet, ble med rundt og førte til at regreimen hoppet over noen hakk og bilen døde pent og pyntelig mens jeg kjørte.
 #311498  av egotrip

|plumbo skrev:Hadde jeg hatt corollan min i orden hadde du fått låne bil av meg espen :\
kjipe greier det der ! Ring meg hvis det er noe !
takker og bukker Preben ! Det ordner seg nok på et vis !

Ang det med reima så skal jeg høre med de på mandagsmorgenen.. da starter de vel forhåpentligvis på den igjen.
 #311696  av rx300

egotrip skrev:Ang det med reima så skal jeg høre med de på mandagsmorgenen.. da starter de vel forhåpentligvis på den igjen.
Hvordan går/gikk det her da?
 #311759  av egotrip

Hoi !

Bilen og jentene mine kom seg trygt hjem igår. :)

Når mekanikeren hadde sjekka registerreima og funnet at den var litt slakk så strammet han den.. problemet er at han klarte å få den til å gli over et hakk... Good work :P

Men toyota var ærlige og la seg helt flate på den, så vi slapp unna med 2 timer feilsøking. noe de faktisk brukte mer en før de fant kortslutningen på ledningene til coilene.

så regningen kom på 2025 kr, noe jeg betalte gladlig :)
Digg å ha bilen tilbake igjen, først når noe sånt skjer merker man hvor avhengig man er av den !

//Espen