TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan fÃ¥ løs downpipe pÃ¥ mk4

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #311478  av MrControl

Hvordan fikk dere av downpipen? har tatt av resten av eksosen, men de 3 siste skruene kommer jeg bare til på 2 av dem, og får for lite plass til å få noe kraft på fastnøkkelen..

noen tips og råd?

noe mer jeg trenger å demontere for å komme til?

tok vekk en plate som lå under der, og vurderte å ta vekk staget
 #311483  av mulle-mek

sikkert samma som på mk3 får bare skrudd litt av gangen mange forskjellige fastnøkler må du ha :D
 #311486  av tojo

Med 1/2 forlenger og langkopp,evnt forlenger m/ 3/8 overgang(bedre plass) og ledd så går det greit.

Se også : http://www.mkiv.com/techarticles/downpipe/downpipe.htm
 #311495  av Supramk3turbo

Ja. jeg koblet sammen ca en meter med forlengere. Da går det greit...
 #311496  av MrControl

Dere har altså ikke skrudd av noen deksler, eller plater eller stag eller noen ting?

klarer bare ikke helt å se hvordan jeg skal klare den muttern på innsiden av downpipen med en lang forlenger!

de går jo skrått innover mot bilen
 #311497  av bjornalf

er veldi enkelt.. har gjort det uten ledd åsså så ser ikke helt hvordan du ikke får det til? men ykke til.. du må prøve fra forskjellige hull/vinkler.
 #311500  av Supramk3turbo

Du skrur fra undersiden av bilen sant??
 #311756  av MrControl

fikk en jævlig lang forlenger til å gjøre jobben veldig enkel:)

holder på med coiloverne, og mangler kun den ene bak, men må jeg virkelig av med kallippern/bremseslangen for å få ut demperen/fjøre?
 #311767  av Lørnings

Er vel som de fleste andre toyota'er skulle jeg tro? at du tar stikksaga og skjærer en spalte i den holderen som sitter fast på fjærbeinet, der bremseslangen går igjennom, så bøyer du ene delen til siden og tar ut slangen? :wink:
 #311768  av MrControl

framme tok jeg av den øvrebære armen, noe som ble litt ekstra arbeid på venstre siden siden jeg måtte vri unna spylertanken for å få ut bolten!

bak tok jeg som sagt bare av bremseslangen siden calippern satt så jævlig!