TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hks f-conv

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #312199  av TomKald

hei

såg det var koblet til hjernen min, hks f-conV stod det, fuel og ignition timer, hks computer!

va er dette? piggyback? noen som vett om det er programerbart? erfaringer osv?
 #312230  av TTM

Har hørt mye bra om denne. Nesten alle japsene bruker den. (hks f-con pro v, men et ikke hvor mye "pro" har å si :P ) Jeg trodde det var en "stand alone", men hvis den er koblet til hjernen så er det vell piggy back?

Den skal vell være progamerbar om du har eller får tak i programmet til den. Om den er fra japan er jeg ikke sikker. Jeg hadde en supra med greddy e-manage, og den fikk dem ikke til å gjøre noe med fordi selve boksen var på japansk, så det kom bare opp kruseduller når dem prøvde å koble seg på. :P

Men jeg har en kompis som kjøpte en skyline med apexi power fc fra japan, og den kunne dem bruke uten noen problemer.

Prøv google, der finner du alt!
 #312300  av TomKald

ok :-) nei sku hørt om den var programmerbar...men datasprut må eg vel ha meg uansett :-)
 #312321  av SupraN/A

Tror Bjørnstad kan tune disse hks boksene
 #312411  av TTM

Hør me dem om den kan brukes selv om den er fra japan. Kjipt å kjøre bom tur slik som jeg gjorde (11-12 timers kjøring) :oops:

Det værste var at dem fortalte at dem hadde prøvd med japse e-manage og ikke fått til noe bare en uke eller to før jeg kom. Syntes liksom dem kunne sagt ifra før jeg kjørte da.

Men er du sikker på at den er koblet via hjernen. Ligger den under gulvteppet i dørken på pasasjer siden? Der som original ecu'en ligger.
Om det er stand alone, kjører du i speed density mode, som vil si map sensor og temp sensor i innsuget. (luft trykk+luft temp=luft mengde/masse (vet ikke forskjell på masse og mengde. :P poteito/potato)) Da trenger du ikke luftmengdemåler. Har du den da?

Om det er et stand alone sprut, så er det bra nok i massevis.
 #312448  av Topaz

Top Secret har 2stk HKS F-Conv Pro på sin 950 hk v12 supra, så den burde funke den der da
 #312715  av TomKald

åå ska sei? hm ja det hørtes jo bra ut...nei er ikkje stand alone, er teipet rundt hjernen og koblet til den for å sei d sånn...sku hørt om d var programerbart med bjørnstad då ja...