TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 150 i 80 sone

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #312254  av lexusmann

100 000??? :shock:
Syns jeg kjører mye med 20-25k....
 #312261  av Tevosupra

lexusmann skrev:100 000??? :shock:
Syns jeg kjører mye med 20-25k....

Ja, kjøre du mellom avd flere ganger i mnd så blir det km ut av det;)
Trondheim/Ã…lesund/Horten..
 #312861  av Gt4WRC

har lest litt om fengselsoppholdet jeg skal ha. Tjener jo fett på å sitte inne! hele 57 kr dagen for å snekre paller :D yey :)
blir jo rik av detta. Kjedelig for oss som røyker... blir ikke mye til overs når man kjøper sigg da gitt, men men. Fengsel skal jo ikke være luxus heller
 #312865  av inzane2012

Gt4WRC skrev:har lest litt om fengselsoppholdet jeg skal ha. Tjener jo fett på å sitte inne! hele 57 kr dagen for å snekre paller :D yey :)
blir jo rik av detta. Kjedelig for oss som røyker... blir ikke mye til overs når man kjøper sigg da gitt, men men. Fengsel skal jo ikke være luxus heller
hehe, da skulle du ha såtte inne i vik fengsel før dei pussa det opp da, eneste gjerdet som var rundt luftegården var ett lite vanlig stakitt gjerde, pluss at vist du hadde vert flink og snill fikk du lov å stikke ned på butikken og kjøpe deg litt brus og snop og sånt :) hehe
http://www.mamut.net/brekkekioskmix/fengslet.jpg her har du ett lite bilde av hvordan det såg ut før :)
 #312867  av hmsilset

inzane2012 skrev:
Gt4WRC skrev:har lest litt om fengselsoppholdet jeg skal ha. Tjener jo fett på å sitte inne! hele 57 kr dagen for å snekre paller :D yey :)
hehe, da skulle du ha såtte inne i vik fengsel før dei pussa det opp da, eneste gjerdet som var rundt luftegården var ett lite vanlig stakitt gjerde, pluss at vist du hadde vert flink og snill fikk du lov å stikke ned på butikken og kjøpe deg litt brus og snop og sånt :) hehe
http://www.mamut.net/brekkekioskmix/fengslet.jpg her har du ett lite bilde av hvordan det såg ut før :)

Fint fengsel da :P Når jeg blir gammel skal jeg bi kriminell.Har hørt om gamle som bryter loven fordi de har det så fint og får snakke med ungdommen og være sosial der :D
 #312886  av inzane2012

er vist ikke så fint inni har jeg hørt, pga felgselet står på verne lista så får dem ikke lov å endre på det innvendig eller hva det nå var, så det er ikke dass på cellene, så når du blir låst inn kl 8 om kvelden har du bare ei bøtte til å gjøre ditt fornødige i :P hehe... men ellers skal det vist vere veldig gøy å sitte inne der, mye god mat, mye fritid, og hyggelige vakter :P
husker jeg og liten kompis gjeng prøvde å "bryte" oss inn der etter en litt fuktig tur på byen :P når dem fikk nytt gjerde der så hadde dem glømt å tette det skikkelig igjen, så ved siden av porten var det bare en liten grusbakke med masse singel så han ene kompisen min gravde seg under gjerde :) og kom seg inn, så når vi skulle gå kom ene vakta som vist nok var en gammel venn av han som braut seg inn :) og neste gang jeg kjørte forbi der såg jeg at dem hadde fiksa på den lille bakken, gravd den vekk og murt igjen :) hehe
 #312903  av Gt4WRC

tror neppe det er noe vits i å pugge prison-break for å komme seg ut fra Hof fengsel... hehe..
 #312966  av FS-Styling.no

Ting som du visste om når du blir tatt er det ikke noe vits i og ta opp i en evt søknad... Altså, du kan ikke bruke noe sånt som at du kommer til og miste jobben da du er avhengig av førerkort....

Når du kjører 150 i 80 så vet du hva konsekvensene er... Det du kan gjøre er og trekke inn ting som har skjedd etter at du har mistet lappen... eksempelvis familieforøkelse? Tilbud om ny jobb +++

Evt om du allerede har barn eller er i en livssituasjon som tilsier at du MÅ ha førerkort så kan det hende du får noe avkortning... Altså om du har barn og er eneste familiemedlem som har bil... evt...

Loven er veldig skjematisk her... og den kommer du deg desverre ikke utenom med for store avvik...

I know!
Sist redigert av FS-Styling.no den 20 jan 2009 07:30, redigert 1 gang totalt.
 #313011  av sindrejl

Som Fs-styling sier her hjelper det en del at man har fått tilbud om jobb o.l som har kommet i etterkant :)
 #313614  av Gt4WRC

Noen på forumet som har mista lappen og fått innvilget søknad om å kjøre moped?
 #313629  av celicagt4205nord

Gt4WRC skrev:Noen på forumet som har mista lappen og fått innvilget søknad om å kjøre moped?
ja du kan få innvilget bruk av moped om du kan dokumentere att det er manglende transporttilbud der du bor,dvs att du ikke kommer deg på jobb eller skole uten å selv sørge for transport,da må du ta dette opp i rettsaken din.
 #313668  av Gt4WRC

Rettsaken er unnagjort, men vil det si at det er for seint å søke da eller.. ?
Har fortsatt mopedførerbeviset jeg tok på ungdomsskolen, men er vel ikke sjakktrekk å benytte seg av det beviset siden det er ugyldig...
 #313670  av celicagt4205nord

Gt4WRC skrev:Rettsaken er unnagjort, men vil det si at det er for seint å søke da eller.. ?
Har fortsatt mopedførerbeviset jeg tok på ungdomsskolen, men er vel ikke sjakktrekk å benytte seg av det beviset siden det er ugyldig...
kanskje du kan henvende deg til det lokale politikontoret,så hjelper sikkert de deg med det.
 #313825  av mr2storbrua

Litt forskjell på det norske og svenske rettsvesenet ja:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artik ... tid=550883
Svensken filmet seg selv mens han kjørte i 302 km/t i en stjålet luksus Porsche. Nå bures han inne.

37-åringen har også gjort andre lite gjennomtenkte handlinger, og samledommen var på hele 66 sider, skriver Gefle Dagblad.

I tillegg til den voldsomme hastighetsoverskridelsen ble mannen dømt for grovt bedrageri, heleri, grovt bokføringsbrudd, grov trygdesvindel og en rekke andre trafikkforseelser. Noe som gjør ham fortjent til to år bak murene, ifølge retten.
Syns den dommen var litt streng :roll:
 #313852  av Skylar

Ja, helt utrolig. mannen burde gått fri :!:
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 22