TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mister bremser ved høyt turtall, St185

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #312905  av Haugrud

Nar jeg er ute å kjører, og gjerne sladder litt så mister jeg bremsene, pedalen blir steinhard og jeg har null bremseeffekt..dette skjer fra 3000omdr/min og oppover..noen som har opplevd det samme og har en god forklaring? :) må også vente litt etter at turtallet har falt igjen for å få igjen bremsene :P ikke veldig artig å kjøre med...
 #312915  av Amund

Det skal ligge ein einveisventil mellom innsug og bremsekraftforsterker, sjekk om den er der, og om den fungerer.
Dersom den ikkje fungerer, får du trykk inn i bremsekraftforsterkeren, og då blir pedalen hard :wink:
 #312989  av Amund

om eg ikkje husker feil, så er det ein klump på røret.
Om eg husker det, kan eg ta bilde av den når eg skal på verkstedet i morgen. (Har ein sånn drittbil stående for tida :? )
 #312992  av Supramk3turbo

Den ser vell omtrent slik ut...
Vedlegg
Ventil.JPG
Ventil.JPG (43.38 kiB) Vist 610 ganger
 #313043  av Supramk3turbo

Nei, det er fra en supra mk3. Men skal vell være ganske likt...
 #313047  av Haugrud

Er ikke sånn på min..på min er det bare en liten slangestubb ut fra forsterkeren, så er det et langt rør bort til innsuget, også er det en liten slangestubb frå røret pg inn på innsuget :P skjøøner ikke hvorfor jeg mister bremsene men.
 #313327  av 2fast4u

Haugrud skrev:Den fungerte som den skulle den..hmm :roll: noen som har noen flere forslag? helt blank på den her :P
Har du sjekket at du faktisk har vacum på motoren i dette turtallsområdet ?
Mener å huske at du skrev tidligere her at du byttet toppakning eller noe slikt, kan du ha montert
slanger feil eller noe slikt ?
Trimkam kan være årsak til slike problemer, spesielt hvis den ikke er timet skikkelig.
Grovt feilinnstillt tenning kan også være en årsak.

Mange flere muligheter, men ville selv a begynt med å måle vacum i motor, og fått testet bremsebooster.
Denne ventilen som er nevnt tidligere her er for å hindre trykk til bremsebooster i tillfelle tilbakeslag fra motor, kan du ha montert denne feil vei ? Denne skal være merket for hvilken vei den skal stå.

:wink:
 #313624  av Haugrud

Hei

Stemmer at jeg har bytte toppakning, men da jeg tok av toppen lot jeg innsug stå igjen, og eneste slanger jeg tok av var til EGR, og den har vel ikke noe med dette å gjøre..hvordan måler jeg vacuum i motoren? Har ikke trimkam og tenning er også riktig innstilt :) Den ventilen som det har vært snakk om her, den får du ikke montert feil vei, pga av gjengeparti..