TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fluidyne

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #313161  av MrControl

Noen her som har dette på sin mk4?

Jeg har holdt på litt, og ser at ikke alt passer 100% som man ofte skulle ønske i fra fabrikk, men jeg har nå fått det greit til!
men de øvre festene.. Har dere bare bøyd festene litt?
 #313199  av FS-Styling.no

Foretrekker Koyo... Men begge er like gode!
 #313213  av bjornalf

den skal da passe 100% hmmm... det er jo det MVP skryter av... men er jo enkelt å fikse hvis den ikke passer da slik du sier... bare bøy itt..
 #313274  av tore 95 tt euro spec

MrControl skrev:Noen her som har dette på sin mk4?

Jeg har holdt på litt, og ser at ikke alt passer 100% som man ofte skulle ønske i fra fabrikk, men jeg har nå fått det greit til!
men de øvre festene.. Har dere bare bøyd festene litt?
Jeg har Fluidyne på min og jeg har aldri hatt problem med vann temp,men med koyo sine radiatorer har faktisk det problemet oppstått.Så jeg hadde gått for Fluidyne.Det var den Dusty hos MVP anbefalte også,og han selger begge merkene.
Min passet 100% ikke noe bøying her...
 #313280  av MrControl

100% passer den iallfall ikke! har kikket på mkivsupra forumet og flere sliter med de samme "problemene" jeg har hatt! ikke noen store altså!

Jeg får bare ta å bøye festene litt!

tore: monterte du fluidynen selv?

Du har kun festet den i de 2 gummipakningene i bunnen og de øvre radiator klemmene, ikke sant?
 #313310  av tore 95 tt euro spec

MrControl skrev:100% passer den iallfall ikke! har kikket på mkivsupra forumet og flere sliter med de samme "problemene" jeg har hatt! ikke noen store altså!

Jeg får bare ta å bøye festene litt!

tore: monterte du fluidynen selv?

Du har kun festet den i de 2 gummipakningene i bunnen og de øvre radiator klemmene, ikke sant?
Yes..jeg har tatt den ut og inn flere ganger..ikke noe bøying av noen fester på min.Eneste jeg måtte forandre på av fester, var festene til de doble AAP viftene....så re :wink:
 #313319  av MrControl

Hvordan har du gjort det med AAP viftene egentlig?
har kikket på dem selv, men ser at mvp sier at det er lurt og koble dem rett på dynamoen, noe jeg er litt skeptisk til!

koblet opp bryter osv? eller til slurevifte sensoren?
 #313361  av tore 95 tt euro spec

MrControl skrev:Hvordan har du gjort det med AAP viftene egentlig?
har kikket på dem selv, men ser at mvp sier at det er lurt og koble dem rett på dynamoen, noe jeg er litt skeptisk til!

koblet opp bryter osv? eller til slurevifte sensoren?
Den er koblet direkte på tenninga..ikke noe bryter nei..for gjort å glemme å slå på ..;-)
 #313378  av FS-Styling.no

Kople opp et 30 Amp rele og rett på tenning... Legger med koplings skjema! :D
Vedlegg
Rele kopling.jpg
Rele kopling.jpg (31.86 kiB) Vist 571 ganger
 #316364  av MrControl

Holder på å installere en Blitz fmic nå, men er det noen som vet hvor i h******* de ønsker at jeg skal montere ekspansjonstanken?

festene bak på "ryggen" var ikke helt til å forstå seg på
 #316375  av Supramk3turbo

Jeg bare modifiserte litt på det feste å satt den på venstre side av radiatoren sett forfra. Om du har plass. Ellers er det jo mange som kjøper disse små alu. tankene. Litt lettere å plassere.
 #316379  av MrControl

Jeg hadde regnet med at jeg kunne bruke org festene, siden jeg ikke kan finne noen fester som fulgte med intercoolerkitet, men de så ikke ut til å passe..
 #316382  av Supramk3turbo

Nei, da er det nok ikke tenkt at den skal sitte der lenger :D Da må man bruke fantasien :lol:

NÃ¥ har jo jeg en mk3 da, men det ble ihvertfall slik hos meg: download/file.php?id=36592&mode=view

Den turboen baki der er bare til pynt :lol: