TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lyd i mkIII Supra

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #31337  av @lpher

Hadde Karl (KK-ma70) innom butikken idag...og fikk kikka litt nøyere på de originale høytalerplasseringene....og vi fant vel egentlig utav at det er
4" høytalere i portede kasser foran, og tilsvarende løsning bak....noe som er ganske uvanlig...og ihvertfall da mkIII kom på markedet! :-)

Dette låter adskillig bedre ut enn hva enn skulle tro 4 stk. 4" skulle klare å prestere, så jeg er spent på åssen lyden blir når Karl får lempa inn nye 4" og en 12" i bagasjerommet... :-) Jeg har faktisk stor tro på at det skal gå ann å få anlegget til å spille ganske så pent..tross i den litt snodige konfigurasjonen...4" og 12" sub! Just wait and see! :-)

Noen andre som har inspill til hvordan man skal få til litt go' lyd lyd i mkIII Supran?

@lpher

#31450  av Amund

jeg putta 5 1\4 fremme og bak i supran til en kompis.. litt modifisering måtte til, men det gikk greit det! og 12" i bagasjerom skal det også bli.. :wink:

#31464  av @lpher

Amund skrev:jeg putta 5 1\4 fremme og bak i supran til en kompis.. litt modifisering måtte til, men det gikk greit det! og 12" i bagasjerom skal det også bli.. :wink:
Ja....etter litt mer research nå...så fant jeg ut at mange har ihvertfall oppgradet til 5,25" bak...men hvordan var det å få plass til 5,25" foran da? ...og hvor stor (i dybde) er det plass til? ;-)

@lpher

#31492  av Amund

dybde er jeg ikke helt sikker på, men det kan jeg finne ut :wink: mener det var dls elementer, og megneten var faktisk rimelig stor.. mener det var dls b5, el c5..

lyd

#33889  av SupraTurbo

Jo søren de 4" spiller overaskende bra. Har dere tilbud på 6x9" nå Alf? De der gule lightning eller no sånt? Syns jeg så det i et motorbørsen. I så fall må du legge av et par til meg. Skal til trondheim å handle div til biln når jeg kommer hjem fra sjøn. Tenkte å teste de infinity ref 4" opp mot de til lightning audio. Tenkte også å få plass til en sub i hver side i bagasjen men da begynner det å bli trangt om plassen. Åssn virker de 5 kanta 10" sony subene, og kan de fungere i en litn kasse? Med eller utn bassport.
 #33894  av @lpher

SupraTurbo skrev:Jo søren de 4" spiller overaskende bra. Har dere tilbud på 6x9" nå Alf?
Bestandig tilbud til TS-OGN'ere! LOL ;-)
SupraTurbo skrev: De der gule lightning eller no sånt?
Om du skal ha rimelige 6x9" så er de omtrent uslåelige! :-)
SupraTurbo skrev: Syns jeg så det i et motorbørsen. I så fall må du legge av et par til meg.
Mener å huske at tilgangen er god på dem...så det er ordner vi i tilfellet...
SupraTurbo skrev: Skal til trondheim å handle div til biln når jeg kommer hjem fra sjøn. Tenkte å teste de infinity ref 4" opp mot de til lightning audio.
Tja...why not :-)
SupraTurbo skrev: Tenkte også å få plass til en sub i hver side i bagasjen men da begynner det å bli trangt om plassen.
Tell me about it...men...det skal la seg gjøre...uten å ofre tilgangen til targatak-festene :-)
SupraTurbo skrev: Ã…ssn virker de 5 kanta 10" sony subene, og kan de fungere i en litn kasse? Med eller utn bassport.
Jeg har basser som er langt bedre enn de...til hyggeligere priser også...så vi får se hva vi blir enige om :-)

@lpher

#33925  av sindrejl

haha snakekr om syking.. fjernet bakseter for å få 2 15" eller hva nå det der er INN i bilen :D :D