TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Varsel lamper lyser og spenning synker. hva er galt?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #313493  av Hyper

Da var det endelig min tur å kjøpe meg en mr2 2.0 16v gti 90 modell, lykkelig som jeg var :D Men gleden var kortvarig , på tur hjem med bilen begynte 4-5 varlsel lamper å lyse , spenningen på batteriet sank . etter 30 min sluktnet lampene, spenninen på batteriet steg som normalt og alt vell.. dagen etter skjedde det samme lampene lyser konstant, spenningen synker, til slutt ingen start, Hva kan dette skyldes? tok en rask titt på dynamoen og kan se en reim , skal det være 2 reimer ? Noen som kan hjelpe en fortvillet mr2 eier?
Sist redigert av Hyper den 25 jan 2009 01:06, redigert 1 gang totalt.
 #313507  av hmsilset

Er ikke den ene servoreim da? Om den direkte på dynamoen er borte er det ikke rart den går tom for strøm :P
Vil tippe reimene er i orden jeg, men du må bytte dynamo.Overhalet en koster ca 2800.
 #313509  av Hyper

det er en reim som går fra dynamoen som jeg kan se og den er ok, er ikke servo på bilen.
 #313511  av Amund

Hei, og velkommen til forumet.
Foreslår at du leser igjennom våre regler: viewtopic.php?p=98709#98709
Da spesielt regel #3, så redigerer du første innlegget ditt og lager ein litt bedre emnetittel :wink:
 #313533  av lasse

Er nok noe med dynamoen ja, skjedde det samme med min når dynamoreima røyk, enten er reima for løs, eller så er dynamoen gåen...
Er bare en reim som går mot dynamoen, men det stemmer at det er plass til to reimer på det hjulet, men tror det andre sporet er til ac for de som har det, servo er det ihvertfall ikke, for den er elektrohydraulisk og hele pakka ligger foran...
 #313541  av Jøran

Er nok dynamoen som fusker, samme skjedde meg. Lyste vel i batteri,oljenivå,bremseveskenivå og motorvifte lampen om eg ikke husker helt feil. litt rart at det kommer å går, kan jo skjekke om reima e ordentlig stram så den ikke bare slurer før du overhaler/bytter dynamoen. lykke til!
 #313560  av FastN

Hiver meg på at det er dynamoen, hadde det samme selv, og da lyste dashen som en juletre!
Jeg kjøpte en brukt en her på forumet til 500, så prøv og sjekk litt rundt!