TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bakluke sylinderene sliter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #31380  av kennethx

Når jeg åpner bakluken siger den ned igjen fra helt åpnet tilstand. Jeg må lørte den opp 3-5 ganger før den holder seg oppe. Det er vel bare å bytte ut de sylinderene vel?

Noen som har delenummer/pris hos toyota?

#31381  av CelicaTurbo

om ingen andre kommer med delenummer før mandag kan jeg sjekke det i delekatalogen da om du minner meg på det.. men det er nok ikke vanskelig for toyota selv å finne korrekt om de bare har rammenummeret ditt :)

#31386  av megetlei

STAY ASSY, BACK DOOR LH 68960-29706

STAY ASSY, BACK DOOR RH 68950-80024

Har ikke peiling på pris, men kanskje 7-8 hundringser stykket?

megetlei

#31387  av kennethx

Hmm, 7-8 hundre for de simple små sylinderene er jo ganske stivt...

Hvor mulig er det å reparere noe slikt?

Hva er det som gjør at de ikke virker ordentlig lengre? Er det olje? inni dem som tørker ut? I så fall kunne det vært mulig å skifte olje på dem?

Det er bare litt plagsomt å få luken i hodet når du skal sette inn handleposer! :oops:

#31388  av megetlei

hehe!

Har aldri hørt om noen som har reparert disse, men kanskje det går?
Er det noen skruer eller noen mulighet til å åpne disse?
Tror egentlig det er gassen inni disse som kanskje siver ut.
:?: :?:

megetlei

#31399  av larsst185

IKKE prøv å reparer disse.dritskummelt.har sett gassen sive ut av en sånn og det er TRØKK inni dær.Har to brukte sånne.tror di er i orden.er ikke sikkert det er begge som er gåene.er en gåen klarer ikke den andre tyngda av luka alene.

#31403  av kennethx

Får sjekke pris på mandag da :)

#31447  av Goose

kennetx. jeg har samme problemmet
det som er hos meg ar at mine er ikke laget for spoiler..
så toyota vil ha 2090 kr for 2 forsterket til bilen min. noe jeg nekter å gi..
skal en tur på biltema og se om jeg finner noe bruktbart...

Desuten så gir dem seg når kulda forsfinner

#31515  av kennethx

Hmm, Bilen min er jo orginal med tanke på spoiler. Men jeg må vel uansett ha den "forsterkete" typen.

La meg vite hva du finner ut da.

Rakk ikke skjekke pris i dag...ta det i morgen :)

#31526  av 2fast4u

megetlei skrev:STAY ASSY, BACK DOOR LH 68960-29706

STAY ASSY, BACK DOOR RH 68950-80024

Har ikke peiling på pris, men kanskje 7-8 hundringser stykket?

megetlei
Stiv pris på disse :shock:

Begge delenr er på lager i Drammen og veil utsalgspris er kr 1160.- inkl mva pr stk.
:wink:

#31535  av Goose

ikke sørn om jeg svir over 1000 per stykk.
HAr startet nå intensiv arbeid av å finne alternativer andre steder, usa eller noe så skal jeg til biltema mot sluten av uka...

Planen min er å kjøpe nye på biltema og sette bak og bruke de jeg har bak nå på å montere på panseret foran...

#31540  av 2fast4u

Goose skrev:ikke sørn om jeg svir over 1000 per stykk.
He he, regnet med det. :wink:

Mekonomen selger slike for 200-250. pr stk.

Du kan jo søke selv på http://www.mekonomen.no velg en butikk som er i nerheten av deg og søk. Kjøretøydataene er ganske bra oppdatert, og du vil sikkert finne din bil etter registreringsnr der. :wink:

#31543  av Goose

men spørsmålet er om dem er de forsterket varient eller ikke

#31547  av 2fast4u

Mekonomen selger fjærer og gassfjærer fra Lesjöfors (også senkefjærer) og hvis du sjekker på http://www.lesjoforsab.com vil du finne en masse innfo om gassfjærer m.m.
Du vil og finne en online-katalog på http://www.suspa.com (du må registrere deg først). På sidene til suspa vil du finne alt du trenger av info for å få riktig type både til bakluka og evnt panser hvis du ønsker.
Firmaet leverer gassfjærer i ønsket lengde og styrke. Har selv brukt firmaet i Sverige for å få gassfjærer til flere spesielle formål (scooterhengere,glassfibertopper etc).

Vet også at der er kommet en Norsk kontaktperson for Lesjöfors

Sales Representative
Business Unit Industry
Lesjofors AS
Jarle Hegrenes
Trondheimsveien 62
N-2019 Skedsmokorset
Phone +47 63 87 10 60
Fax +47 63 87 10 69

jarle.hegrenes@lesjoforsab.com

Du kan prøve å kontakte Jarle her, men det er lurt å skru av en gassfjær å måle denne først. :wink:

#34986  av Kjelliken

:D Jeg lrer egentlig hva som skjedde etter den siste her har samme problem med carlosen min :x

Særdeles irriterende har de forresten også spesial lagde dempere som jeg kan motere under panseret. Det hadde jo ver konge 8)

Men pris er jo viktig når det gjelder slikt :wink: