TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

...

#314317  av steina89

...
Sist redigert av steina89 den 13 okt 2009 20:12, redigert 3 ganger totalt.
 #314323  av steina89

så der jeg skal stille opp trykket står det jo BST:xxxxkg også DTY:xxx%, hva menes med DTY?
 #314326  av Supramk3turbo

Prøv å juster opp DTY i stedet du, begynn forsiktig med 10-15-20-25-30% så blir det nok litt forskjell etter hvert. Du justerer boost controller i en skala fra 0-100%. Boost justeringa mener jeg har noe med spoole tiden å gjøre, om du setter inn si 0.4 bar, så vil den jobbe seg fort opp mot akkurat det trykket...
 #314344  av steina89

Har nå prøvd meg litt frem med å stille boosten til 0.8 og DTY ble stilt opp til 50 %,,,funket en liten stund men så fikk den plutselig fuel cut og etter det ladet den1-1.1 hele tiden, uansett hva vi stilte den på.
Tidligere var det son tikk tikk tikk lyd i ventilen men den er nå borte.
Hva skal jeg gjøre? Nå står den på 0.6 og 30%( det som var orginalt) men alikevell lader den 1-1.1++++

Hjelp meeg
 #314347  av Supramk3turbo

Hmm, høres nesten ut som det problemet jeg hadde på supran. Aktuatoren var for svak, så trykket løper litt løpsk, kan løses med restriktor i eksosen...

Hva skjer om du setter DTY på 0%?
 #314348  av steina89

Det laveste var 20 %...har prøvd med lavt DTY og lav boost...men alikevell lader den GRUSOMT!
 #314355  av Supramk3turbo

Hjelper dette noe kanskje?? Er vell samme greia. http://www.fd3s.net/avc-r_install.html
 #314381  av steina89

hmm, ja ser det meste står der, men når man ikkje får stille ned trykket som det skal ver orginalt så er det jo noe som er hakkandes gale... er det noen måte å teste den magnetventilen som skal strupe trykket? eg hører ikkje lengre den tikkelyden fra ventilen som jeg hørte igår:S
 #314388  av pkgrette

skjønner ikke problemet hehe

kan fint kjøre med 1,1 i ladetrykk bare se at ikke katten blir rød når du herjer:P det er det eneste

men at du ikke får stilt det har du sikkert koblet noe feil eller en sprekk i en slange eller noe
 #314398  av steina89

ja,får ta og gå over alle slanger imorgen.! det som er problemet er att jeg ikkje har noe som helst kontroll på ladetykket via boosteren lengre, det fungerte en liten stund, så bare begynte det å leve sin egen verden, det lader helt til den kutter, uansett hva jeg setter trykket på computeren inne i bilen.. så om det er en slange som er sprukket eller det er ventilen som har hengt seg opp, vet jeg ikkje...... når den kutter så lyser mottorlyset, normalt?
 #314445  av steina89

har vert å kjørt litt ikveld, er nokk dårlig kontakt en plass, av og til funker den av og til lever den sin egen verden:P
så om det er dårlig kontakt mellom elektronikken til ventilen eller hvor det er vet eg ikkje endå..
men tikkelyden som ventilen lager forsvinner av og til å da lader den fullt:P