TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TRD oljelokk

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #314527  av lexusmann

Har kontakt endelig med Dusty hos MVP, skal ha meg et TRD oljelokk...ville komme på $74 pluss frakt til Norge...så kommer det vel moms og diverse dritt oppå der igjen, ikke sant?blir vel relativt dyrt, dette...hva har dere andre betalt??
 #314530  av mr2storbrua

Står at det koster $54 til MR2 hvert fall, går ut ifra at oljelokka er like:
TRD Oil Cap for 1990-95 MR2 Turbo & N/A
Part # TR PTR04-12108-02
Beautiful TRD oil cap, really dresses up your engine bay!
MSRP $67.00
Your Price $53.99
Dersom du skal bestille noe derfra burde du handle mer enn bare et oljelokk, startpris på frakt er ganske dyr, over 100 dollar tror jeg. Men MVP er greie å handle fra, god service :D Med tanke på moms, så setter de ned prisen på pakka, slik at du betaler kun 2,5% moms (de flytter komma, slik at noe som koster 54 dollar fremstår som 5,4 dollar.)
 #314548  av lexusmann

Spurte nå om hva frakt til Norge kosta, og de svarte $20-25 så da blir det rundt 100 dollar og antakelig da pluss moms????!!!!! :shock: liker ikke dette...iflg dem kosta det $67 + $7 fra TRD til MVP og da $20-25 til Norge...kommer jo da på 700 spenn +moms... :evil:
 #314555  av mr2storbrua

Hmm... Da er kanskje delen så liten at de har en annen måte å sende det på. Men tror du slipper unna å betale moms, siden $100/10<200NOK. Slipper vel å betale moms for deler under 200 kroner? Men er enig med deg at det ikke er billig, men det er vel ikke noe av TRD-delene :roll:
 #314558  av lexusmann

Hmm...skjønner egentlig ikke hva du mener med "sette ned prisen på pakka"... :?: :?:
 #314563  av lexusmann

Nja, ser de har til 30- 40 dollar...har dårlig erfaring med betalinga dems, altså paypal...kunne ikke se at noen av dem passa min gamle corolla....
 #314564  av mr2storbrua

lexusmann skrev:Hmm...skjønner egentlig ikke hva du mener med "sette ned prisen på pakka"... :?: :?:
Det jeg mener er at du får en kvittering med riktig pris på e-mail, mens på den som følger med pakka/brevet står det en mindre pris. Når de skal regne ut moms som du skal betale, kikker de på kvitteringa og tar 25% av hele summen som står på kvitteringa. Denne summen er bare 10% av faktisk sum som du har betalt, slik at du betaler moms på kun 10% av det du egentlig skal betale.
 #314566  av lexusmann

Hey, hørtes jo ikke dumt ut det... :D da kan de ha så mye ebay som de vil....bestiller oljelokket jeg....kan vel bare si til Dusty at jeg skal ha d...
 #314605  av lexusmann

Fått svar i dag...hvordan har dere gjort med betaling egentlig?han spør om jeg vil bruke paypal....vet ikke helt hvordan det fungerer...må da være andre og bedre måter å betale dette på??
 #314609  av Supramk3turbo

Paypal er trygg å god betalingsmåte. Bare å registrere deg og kortet ditt så du får en paypal konto...
 #314618  av mr2storbrua

Ja, paypal er veldig enkelt. Klarer du å bruke nettbank klarer du å bruke paypal. Forskjellen er at istedet for å skrive inn kontonummer, skriver du inn en mail-adresse (ikke den du bruker til å kommunisere med, men en annen som du får oppgitt).
 #314719  av cameleon

Kjøpte dette til mr2en min fra takakaira selv. de selger sikkert til corolla også. Kostet drøye 800kr inkl. frakt. Men for å være helt ærlig, så hadde jeg nok spart pengene om jeg skulle gjort det om igjen. :P
 #314742  av EXS

paypal er en av de tryggeste betalingsformene ved handel på nett, har brukt dette mange ganger og har ALDRI hatt noen problemer.
 #314771  av lexusmann

Spurte om det var andre betalingsmetoder, og så svarte han i dag at jeg kunne betale med kredittkort...men da må jeg vel betale på forhånd, og ikke får den prisreduksjonenen?? kan vel prøve paypal, hvis det er så trygt som dere sier....kan dere forklare hvordan det fungerer? som til en 5 åring altså... :lol: