TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjølevifter pÃ¥ supra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #314704  av Supramk3turbo

Driver å kikker litt etter nye radiator kjølevifter, de må være smale :) Har ikke akkurat veldig god plass mellom radiator å reimhjulene. Flexalite dual vet jeg jo om, men hvor bra er de egentlig?? Hjelper det mye med tett ramme rundt viftene, eller funker det like bra med enkel vifter rett på radiatoren.
 #314708  av Supramk3turbo

Tror kanskje Spal vifter er tingen, de er sinnsykt smale også. Så en på supramania som bruker disse på en mk3 med 2jz-gte.

http://etxiow.accpaconline.com/itemdril ... m=30102052
 #314712  av FS-Styling.no

Hei!

Jeg har doble vifter med chrommet deksel rundt som jeg har handla hos MVP. Hørt mye positivt og noe negativt om dette. Folk foretrekker original viften. De lever i et litt ennet klima i USA så jeg valgte og prøve dette oppsettet. Ser bra ut og har ikke hatt problemer ennå.

Søk på: AAP Motorsports Dual Fan Kit with Shroud for 1993-98 Supra - Polished - så finner du det!

Fredrik
 #314729  av Supramk3turbo

Hmm, ja. Disse kunne jo funket, men litt usikker på hvor mye de bygger. Får ta noen mål når jeg får nye fluidyne radiatoren, så ser jeg hva jeg har plass til :)
 #314733  av azt

FS-Styling.no skrev:Hei!

Jeg har doble vifter med chrommet deksel rundt som jeg har handla hos MVP. Hørt mye positivt og noe negativt om dette. Folk foretrekker original viften. De lever i et litt ennet klima i USA så jeg valgte og prøve dette oppsettet. Ser bra ut og har ikke hatt problemer ennå.

Søk på: AAP Motorsports Dual Fan Kit with Shroud for 1993-98 Supra - Polished - så finner du det!

Fredrik

har du vært å kjørt litt hardt på bane? for jeg får som regel varmeproblemer med min etter 7-10 runder rundt rudskogen...(orginal radiator og vifte)

supramk3turbo:
funnet noen 10"x10" vifter som passer bak intercoolern min som tenkte jeg skulle prøve. de dytter rundt 900cfm (cubic foot per minute), bruker da 2 stk av disse. orginal vifta oppgis til å blåse 3.300cfm så to sånne blir jo litt mindre. men tror kanskje det er litt bedre effekt å ha to pusher vifter på baksiden av ac'n. som kanskje også vil være med til å hjelpe bedre på å kjøle ned IC'n...
og funker det ikke så plasserer jeg bare en eller to 14" vifter på den vanlige plassen.

ville heller sett på noen andre vifter enn det MVP selger. får vifter som blåser mye kraftigere enn de i samme strl.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/14-2383c ... ccessories
to sånne blåser nesten 4800cfm, kontra de mvp selger som blåser 3400cfm. også er de billigere på ebay. (med mindre bling faktoren teller mest ;) )
 #314739  av FS-Styling.no

Har over 190 poeng på ebay, og vet at det meste de selger der er oppskrytt søppel! Men de så ikke dumme ut, men vet at selgere ofte skriver langt over evne om produktene de har og tilby...

Fredd
 #314770  av tore 95 tt euro spec

Jeg har AAP sinne doble vifter med crom metall plate rundt, er meget godt fornøyd med de.Det var de beste viftene til supra sa Dusty hos MVP motorsports..

Toyparts skaffer sikkert disse..
 #314786  av FS-Styling.no

Ja, det samme han sa til meg...... Er det jo noen som kan supra så er du jo Mr. Womack... :D
 #314788  av Supramk3turbo

Hadde noen giddi å målt hvor mye AAP viftene bygger fra radiator å ut. Du kjører vell Fluidyne radiator også du Tore?? Vet du hvor mye de bygger sammenlagt, AAP vifter og radiator :)
 #314789  av FS-Styling.no

Hei!

Har ikke mål AAP viftene med Chrome dekslet, men tipper at det er snakk om ca 60 mm...... Det er ihvertfall ikke mye... jeg Har Koyorad raddis med AAP vifter med shroud og har kanskje 150-200mm til gode før jeg treffer motoren...

Fredd
 #314790  av Supramk3turbo

Jepp, på en mkiv er det good plass :D , men på en mk3 med 2jz...nei. Mener at med den gamle svære alu radiatoren min hadde jeg 8 cm fra radiator til nærmeste reimhjul, å da skal viftene imellom der :lol: Men fluidyne radiatoren er noe tynnere tror jeg, så får se når jeg får den :) Er AAP 6 cm så skal det gå :)
 #314877  av tore 95 tt euro spec

Supramk3turbo skrev:Jepp, på en mkiv er det good plass :D , men på en mk3 med 2jz...nei. Mener at med den gamle svære alu radiatoren min hadde jeg 8 cm fra radiator til nærmeste reimhjul, å da skal viftene imellom der :lol: Men fluidyne radiatoren er noe tynnere tror jeg, så får se når jeg får den :) Er AAP 6 cm så skal det gå :)
Skal se etter i helga jeg..svar innen søndag om det er tidsnok??
 #314878  av Supramk3turbo

He he, det går fint. Blir ikke oppstart på en stund for min del :D Takk skal du ha :)
 #314929  av azt

FS-Styling.no skrev:Har over 190 poeng på ebay, og vet at det meste de selger der er oppskrytt søppel! Men de så ikke dumme ut, men vet at selgere ofte skriver langt over evne om produktene de har og tilby...

Fredd

nesten aldri hatt noe problemer med ting jeg har kjøpt fra ebay. kan jo sjekke ut summitracing.com og. de selger jo samme zirgo viftene. har også oppgitt cfm.

ikke at jeg har noe imot AAP viftene... men hvorfor betale mer for mindre?
 #314931  av FS-Styling.no

Ja var akkurat det jeg sa, de virka kurrant...

Men stoler fortsatt på Dusty