TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Speed sensor 6 trinn kassa!!!!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #314754  av bjornalf

kunne noen sjekka hvordan farge det er på den nederste ledningen på fart sensor pluggen på 6 trins kassa. Det er den pluggen som er på høyre siden av kassen.

Dette hadde vær topp driver å kobler opp speedoen:)

fargen er rød, gul, eller lyseblå med rød stripe:) må bare hvite hva som er hva. har ny plugg med bare sorte ledninger.
 #314765  av tojo

Ta en titt her: http://www.97supraturbo.com/1997%20Serv ... trical.pdf
På bla side 171 ser du fargene og tallkodene(VEHICLE SPEED SENSOR NO. 1)så er det bare å bla deg til kontakt oversikten(m/ tallkode)

Kontakten er forøvrig på side 170 :D
 #314767  av FS-Styling.no

Hei!

Ja, jeg skal sette inn V161 kassa mi neste helg også, men har ikke kjøpt den farts duppeditten heller. Trenger jo det iom at jeg har 5 trinns originalt. For blir vel visende feil fart nå.

Er det denne duppeditten dere snakker om her?

Fredrik
 #314791  av bjornalf

tojo skrev:Ta en titt her: http://www.97supraturbo.com/1997%20Serv ... trical.pdf
På bla side 171 ser du fargene og tallkodene(VEHICLE SPEED SENSOR NO. 1)så er det bare å bla deg til kontakt oversikten(m/ tallkode)

Kontakten er forøvrig på side 170 :D
har tatt fargene selv fra denne... men står ikke hva som er opp eller ned på kontakten...

har kontroll på dette men vet jo ikke hvordan som er opp eller ned... hvet hva som skal hvor, men har ikke utganspunktet siden jeg starter med 3 sorte ut fra min kontakt.. blir litt kjedelig å koble feil... kan jo sikkert ødelegge noe...
 #314793  av tojo

Har du ikke låseklipset på kontakten å gå ut fra? ang opp ned?
 #314797  av bjornalf

jo:) men vet jo ikke ut ifra fargene på bildet hva som er hvilken side av di to ytterste ledningene... hvis du skjønner...

eller kanskje hvis det er sett ovenfra.. ? hmmm... hvem hvet...
Vedlegg
speedo.JPG
speedo.JPG (29.41 kiB) Vist 1482 ganger
 #314802  av tojo

Om du ser på skissen (side 171,den du har som vedlegg)så er plugg merket 1 Gul ,2 Rød og 3 lys blå, går du så til side 170 i manualen så ser du pluggen er merket 1,2,3 .
 #314808  av bjornalf

aha mkey.. da har jeg vært litt kjapp i sjekkinga... :) thank u...
 #314810  av tojo

bjornalf skrev:aha mkey.. da har jeg vært litt kjapp i sjekkinga... :) thank u...
No problem,lykke til. den fikser du. :D