Jeg tok valget og kjøpte en splitter ny Avensis 2007 2,0 D4D Executive høsten 2007 men har vært plaget av en del problemer med den i løpet at de 14 månedene jeg har hatt bilen.
For å nevne noe:
-Høyt oljeforbruk som riktignok har stabilisert seg nå. Det var helt oppe på 4 liter per 6000km (!), nå ligger det på 0,1 liter per 1000km og det er visst normalt, det er den 1. toyotaen jeg har hatt hvor oljeforbruket i det hele tatt har vært et tema. Begynte med en KE70 på slutten av 90-tallet og til og med den var potte tett. Som følge av dette har hele motoren vært demontert og forsterkede stempelfjører har blitt satt inn.
-Bremser foran har vært byttet pga produksjonsfeil på skivene
-Har byttet 3 baklykter pga kondens.
-Den ene lyktespyleren forran datt bare av.
-Xenonlyktene måtte resettes allerede dagen etter bilen ble hentet.
Noen som har tilsvarende erfaringer med samme bil eller har jeg bare fått en mandagsbil?
For å nevne noe:
-Høyt oljeforbruk som riktignok har stabilisert seg nå. Det var helt oppe på 4 liter per 6000km (!), nå ligger det på 0,1 liter per 1000km og det er visst normalt, det er den 1. toyotaen jeg har hatt hvor oljeforbruket i det hele tatt har vært et tema. Begynte med en KE70 på slutten av 90-tallet og til og med den var potte tett. Som følge av dette har hele motoren vært demontert og forsterkede stempelfjører har blitt satt inn.
-Bremser foran har vært byttet pga produksjonsfeil på skivene
-Har byttet 3 baklykter pga kondens.
-Den ene lyktespyleren forran datt bare av.
-Xenonlyktene måtte resettes allerede dagen etter bilen ble hentet.
Noen som har tilsvarende erfaringer med samme bil eller har jeg bare fått en mandagsbil?