TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• GS430 ble litt for dyrt, ergo ble det riktighjulstrekker ...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #315022  av supratt

Nsx-T,en er solgt, og forsvinner til Molde neste helg :roll:
Blir pappa på juli i år, og da var det ikke noe valg, jeg måtte selge NSX-T,en....

Gs430 ble litt for dyrt i denne omgang da vi står på nippet til å handle oss leilighet, og måtte være litt edruelig iallefall :roll:

Men jeg er såpass "ødelagt" at jeg skal ha riktighjulstrekk og er villig til å strekke det langt for å beholde muligheten til å kjøre sportsbil som familiebil :shock:

Jeg har jo i den siste tiden kikket mye på å handle både 99-01 GS300 og -01 GS430....Fant ikke noe GS300 som fristet her i Norge, dog fant jeg jo en -01 GS430 utenfor Bergen som jeg skulle få til 329000,-
En GS 430 er jo ikke noe sportsbil, men pga heftig motor så tar den igjen evt. svakheter i forhold til en sportsbil :D
Jobber jo hos Bilgrossisten.no og fant fort ut at det lønner seg bl.a ikke å importere en GS430, den hadde blitt opp i mot 60-90 tusen dyrere enn den som står utenfor Bergen.

Skal sies at jeg har kikket på det meste av riktighjulstrekkere da, og har også vurdert BMW :roll: :)

Så kom jeg over dette kuppet :D En -04 Velocity Red Mazda RX8 med latterlige 21000km og aldri vinterkjørt :D Må jo faktisk kjøpe meg 18" piggfridekk for å frakte bilen opp fra Kristiansand :? Har tidligere hatt RX8, og var meget godt fornøyd med bilen, en av de mest harmoniske biler som jeg har hatt med tanke på mix av komfort og sportsbil. Sjekk ut Top Gear sin test av RX8 så forstår dere hva jeg mener..Jeremy Clarkson som ofte rakker ned på biler fra solens land er jo helt henrykt over RX8,en :shock: Han sier faktisk at det er den beste bilen han hadde kjørt det siste året!!! :D

Og til prisen på under 250000,- for en -04 som kun har trillet 21000km med alle servicer fulgt, alle kampanjer Mazda har hatt på RX8,en og en selger som har smurt opp bremser .( bremsene kan jo henge seg/bli trege når bilen står i en garasje halve året :roll: )
Tatt ordentlig klargjøring før jeg henter den så var valget enkelt :D Da er jeg Wankeleier igjen :D Er iallefall 40-50 tusen under riktig pris på den bilen med tanke på km. stand....

Og sånn for å ha sagt det, jeg har trålet nettet for å finne den perfekte barnevogn til RX8,en. Danskene produserer en som det faktisk er mulig å klaffe inn hjulene på så underdelen på vognen blir ikke tykkere enn 2,7 cm når hjulene er slått inn og vogna er brettet sammen :shock: Toppbagen er også produsert slik at i sammenbrettet tilstand skal den ta minst mulig plass :D

Blir gøy å begynne å pimpe igjen nå da, senking felger osv :D
 #315023  av tojo

:D Grattis med ny bil,dette blir nok en utrolig flott familie racer,bilder :P
 #315025  av supratt

Her er bildet av min forrige RX8, men den jeg har fått tak i nå er helt identisk som den forrige jeg hadde :D Den jeg har huka tak i nå har jo ikke gått så langt som den forrige da, den hadde jo passert 40000km :shock: hehe :lol: Velocity Red og med sort og rødt skinninteriør. Det værste av alt er jo faktisk at de har tenkt familiebil på disse bilene og, for det er ISOFIX fester i baksetet :lol:
Vedlegg
DSC00795.jpg
DSC00795.jpg (512.12 kiB) Vist 580 ganger
 #315028  av hmsilset

Gratulerer :P Har kun sett nærme på den du hadde da du bodde her, det virker som solide biler,og de er vannvittig tøffe! Barnevogn finner du helt sikkert :wink: går det ikke an å slå ned en del av baksetet da :?:
 #315180  av sotevik

supratt skrev:Her er bildet av min forrige RX8, men den jeg har fått tak i nå er helt identisk som den forrige jeg hadde :D Den jeg har huka tak i nå har jo ikke gått så langt som den forrige da, den hadde jo passert 40000km :shock: hehe :lol: Velocity Red og med sort og rødt skinninteriør. Det værste av alt er jo faktisk at de har tenkt familiebil på disse bilene og, for det er ISOFIX fester i baksetet :lol:
Er ikke du på feil forum nå.Det forumet her er vel for Toyota-biler eller? :shock:
 #315181  av lexusmann

Er for lexusfolket også...hvis du kikker litt lengre ned på forsida, så skjønner du.... :wink:
 #315183  av Supramk3turbo

Han har jo fortsatt en dønn strøken Supra mkII :D Å dette er jo under småprat offtopic, altså offtopic...
Sist redigert av Supramk3turbo den 10 feb 2009 22:03, redigert 1 gang totalt.
 #315184  av supratt

sotevik skrev:
supratt skrev:Her er bildet av min forrige RX8, men den jeg har fått tak i nå er helt identisk som den forrige jeg hadde :D Den jeg har huka tak i nå har jo ikke gått så langt som den forrige da, den hadde jo passert 40000km :shock: hehe :lol: Velocity Red og med sort og rødt skinninteriør. Det værste av alt er jo faktisk at de har tenkt familiebil på disse bilene og, for det er ISOFIX fester i baksetet :lol:
Er ikke du på feil forum nå.Det forumet her er vel for Toyota-biler eller? :shock:
ehhh, om du ser hva tråden omhandler? Så kanskje du forstår hvorfor jeg la inn bildet av RX8,en og
:roll:

Så mener jeg fortsatt å se at jeg har en -82 SafranSupra (delebil) -83 WhiteSupra (restaurert -08) og en -69 Crown :lol: nede på min "underskrift" på alle mine innlegg....hmm, mener å registrere at jeg har hatt GS300 tidligere og gitt :wink:

Så kan vel ikke si at jeg føler meg fremmed på dette forum nei :roll:

Slenger inn ett par bilder av "toyopedene" mine jeg om tvilen fortsatt skulle være der :wink: Beklager at min NSX-T og min brors Camry V6 ble med på bildet da :wink:
Vedlegg
DSC00064.JPG
DSC00064.JPG (260.05 kiB) Vist 354 ganger
DSC00279.jpg
DSC00279.jpg (91.16 kiB) Vist 179 ganger
DSC00302.jpg
DSC00302.jpg (70.38 kiB) Vist 357 ganger
DSC00327.jpg
DSC00327.jpg (77.74 kiB) Vist 356 ganger
 #315206  av sotevik

supratt skrev:
sotevik skrev:
ehhh, om du ser hva tråden omhandler? Så kanskje du forstår hvorfor jeg la inn bildet av RX8,en og
:roll:

Så mener jeg fortsatt å se at jeg har en -82 SafranSupra (delebil) -83 WhiteSupra (restaurert -08) og en -69 Crown :lol: nede på min "underskrift" på alle mine innlegg....hmm, mener å registrere at jeg har hatt GS300 tidligere og gitt :wink:

Så kan vel ikke si at jeg føler meg fremmed på dette forum nei :roll:

Slenger inn ett par bilder av "toyopedene" mine jeg om tvilen fortsatt skulle være der :wink: Beklager at min NSX-T og min brors Camry V6 ble med på bildet da :wink:
Meget fin bil du har kjøpt deg.Gratulerer :D Du vil vel savne NSX-en vil jeg tro. Jeg kikker fortsatt etter NSX jeg.Men må vel fortsatt klare meg med Celicaen i disse økonomiske vanskelige tider.