TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Har remote key men ingen nøkler (T23)

• Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #315267  av Frankfra

Helt ny i Toyotaverdenen.

Har importert 2 stk celica fra USA. En 02 mod med VVTI motor (GT), som jeg nå har fått skilter på og skal ha selv, og en 2000 mod VVTLI motor (GTS), som jeg skal selge.

Fikk ikke remote-key med noen av bilene, selv om begge bilene har sentrallås installert. Når jeg var hos Toyota og bestilte nye nøkler, så klarte de ikke å programmere om de nye nøklene. Noen som har et godt forslag til hvordan jeg kan få remote-key?

Den VVTLI Celicaen har Toyota security system (tror jeg det heter, står med liten skrift over et diodelys vedsiden av rattet) installert, hva nå det er? Alarm, motorsperre ++ Noen som har peil?

Trenger også 4 stk dempere til baklukene, noen som vet hvor jeg kan kjøpe disse for en rimelig peng?

Mvh
Rune
 #315327  av Frankfra

Takker så mye for svar. Skal ta en tur til Mekonomen på mandag!

Noen som kan svare meg på det jeg ellers spør om?

Har kjøpt bilene gjennom to bruktbilfirmaer i USA. Når bilene kom til Norge, så fulgte det kun med en enkel verkstedsnøkkel til hver av bilene. Grunnen for at jeg ikke har fått de originale remote keyless nøklene med, er sikkert det at nøklene kan programmeres om, i følge Toyota Norge, og da brukes på andre Toyotaer de skal selge som for eksempel mangler nøkkel. En liten svindel light spør du meg, men men.

Litt kipt å kjøre rundt med en så pass ny bil som ikke har remote keyless entry. Er liksom tilbake til 90 tallet da. I natt hadde på toppen av det hele selvfølgelig den forbaska låsesylinderen frosset til, slik at dama satt på knærne og måtte varme opp nøkkelen med lighter for å tine opp sylinderen i ti minutter, påsto hun, før hun fikk åpnet døra i dag når hun skulle på jobb (har kjøpt bilen til henne). Litt kipt å stille i gata med nykjøpt bil med vri-om-nøkkel, når resten rundt oss som skal på jobb kan åpne bilen uten å ta nevene opp fra lomma. Samboeren min er selvfølgelig svært lite tilfreds med dette her. Jeg må nok ligge under dyna helt alene i natt ja :roll:

Rune.
 #315333  av ErikG

Om du bare har servicenøkkel har du ett problem. Man kan seff skaffe ny nøkkel, men får ikke kodet inn startsperren uten en registret masterkey. Kan fort bli dyrt dette. Har hørt om noen som kan kopiere nøkkelkoden å legge inn i ny nøkkel, men vet ikke hvor, eller om det faktisk stemmer.
 #315335  av Frankfra

Takker så mye for svar.
Men, det er ikke startsperre på bilen, men den er utstyrt med remote key, dette har jeg fått bekreftet av Toyota Norge (de slo opp spec på bilen i en datasentral via rammenummeret).

Toyota sa de ikke trengte original nøkkel for å programmere om den nye nøkkelen når jeg bestilte dem. Det eneste de trengte var VIN nummer (rammenummer) på bilen. Men det var ikke en nøkkel de fikk sent fra sentrallageret, men en fjernkontroll som skal henges på nøkleknippet.
Han jeg bestilte disse remote keyless nøklene fra hos Toyota (en usedvanlig kjekk og serviceinnstilt herremann), sjekket med hovedkontoret i Norge og fikk bekreftet at det var mulig å programmere dem med kun rammenummer på bilen, og at jeg da ikke måtte ha original remote key nøkkel. Men, når nøklene kom så hadde ikke verkstedet vært borti denne typen fjernkontroller på så nye biler før, og klarte ikke å programmere den. De prøvde med noe de kalte for ”den gamle metoden”, men det gikk som sagt ikke.

Noen som har erfaring denne her http://www.streetdesign.no/?id=7628 ?

Tror det finnes slike ting som den vist med linken over her med alarm også. Noen som vet hvor jeg kan skaffe en som jeg selv enkelt kan installere, og som ikke er så dyr? Har allerede demontert både midtkonsoll og annet i bilen, måtte leke mekanikker når vinduet ikke ville opp på førersiden for noen dager siden, så jeg tror ikke jeg vil noen problem å komme til osv, var enkelt å demontere
Og hva med å installere en slik unit når bilen allerede har remote keyless fra før?

Det er også et lite hull rundt dekselet på varmeapparatet, og en del andre skraper på/rundt midtkonsollen. Noen som kan være behjelpelige med en www adresser til firmaer (gjerne utenlandske) som selger deksler til midkonsoll osv? Toyota Norge er jo helt ufattelig dyre men men.

Rune.
 #315337  av ErikG

Åja. Trodde det var startsperra de ikke fikk kodet jeg. At det var selve nøkkelen du trengte. De bør om det er orginalt toyota greie å kode den inn.
 #315451  av Tiendreal

Noen som har erfaring denne her http://www.streetdesign.no/?id=7628
Ligner veldig på den som jeg monterte i Celicaen min, fungerer helt fint, men pass på hvor du monterer den releboksen.... jeg monterte min i passasjerdøra og avstanden som nøkkelen nådde var tragisk kort, 4-5 meter ca.
Vil egentlig annbefale og montere den i taket ett sted, da kanskje du får litt bedre signal enn i en av dørene. Den kan etter det jeg kan huske sammenslås med eksisterende alarm i bilen