TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hallo en kamerat av meg har kjøpt en 1992 MR2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #315154  av KentSupra

Hallo en kamerat av meg har kjøpt en 1992 MR2 ( USA )modell uten turbo med gåen motor, hva er heter motoren?? ( 3S-GTE) Er dette samme motor som Celica??
 #315156  av James

Om det er uten turbo heter den 3sge. 3sgte blir den med turbo.
 #315164  av marlboro1310

mr2storbrua skrev:Siden den er fra USA er det sikkert 2.2L, da heter den ikke 3S-GE, men 5S-FE tror jeg.
stemmer, motorspec usa mod 2.2L 136hk.
 #315167  av Mr_Storbrua

jepp
min bror har en mr2 us spec stående.. med 2,2 l den kan du sikkrt få billig.. men aner ikke stan på motoren..
 #315175  av mr2storbrua

Er meg som er bror :wink:
Som sagt så aner jeg ikke standen på motoren, men tror den er rimelig gjengrodd. Er umulig å få opp peilepinnen for å sjekke olje, og når jeg setter strøm på batteriet skjer det ingenting når jeg vrir på nøkkelen. Har ikke sjekket noe mer siden jeg ikke trenger motoren, og det frister veldig lite å skru i dette kalde været.

Dersom motoren hans er ødelagt har han jo mulighet til å sette inn 3S-GE som har flere hk, men mindre moment. Disse ligger ikke så høyt i pris. Han kan også sette i en turbomotor som er blitt veldig vanlig nå.
 #315304  av KentSupra

Kanskje noe av dere hveit hva som er feil, hos en Toyota forhandler her i buskerud så fikk han beskjed om å bytte motoren forde dem finner ikke ut hvorfor den går så mye opp å ned på temperaturen. Det er blitt byttet topp pakning hos forhandler å da regner jeg med att dem har byttet termostat også :? Noen av dere som har hatt problem med kjørlinga på MR2 8) 8)
 #315363  av Hobbes

Hei

Det kan være luft i kjølesystemet. MR2 må luftes på en spesiel måte for å få ut all luft. Sjekk opp i BGB som finnes på nett tror det er en link på link sidene og.