TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Spm ang orginal lsd!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #295223  av Burn out

Hei, lurer på hvordan type den orginale lsd en som sitter i 3.gen 3sgte motoren er. Fungerer den bare når man har pådrag/hjulspinn rett frem, eller funker den hvis jeg klutcher ut bilen i en sving også?

Noen som vet om det er noe forskjell på utvekslinga fra 3.gen kassa til 2.gen kassa til 3sgte?

Takker for svar!=)
 #295351  av JK86

søk litt rundt her inne så finner du nok svar
 #296926  av BT-GTI

ja utvekslinga er forkjellig så 2gen drivaksler funker ikke på 3 gen. 3gen orginalt har 1.5veis diff søk på det så finner du en del info. men nei, du kan ikke clutche den ut med spinn på begge hjul. da må man ha oppdatert diff eks trd cuscu, kazz , som er 2 veis, og sveise diffener IKKE ANBEFALT!!!!!!!!!!!!!!!!

det er jo også den saken med elektrisk og mekanisk speedo.
 #315589  av pkgrette

noen her inne som har testet å shimse den opp? så den blir strammer? noen et delenummer eller tegninger på shimsa?

skal snart om ikke lenge enten bytte diff eller shimse den jeg har så njeg kan kjøre sidlengs. nå spinner den bare på begge rett frem
 #315610  av Morten

Utvekslinga er lik i alle mr2 turbo kasser, uavhengig av tidlig og sein type. Orginal type LSD i 3.gen kassa er av viskosetype, og kan sånn sett ikke direkte sammenlignes med mer vanlige typer med clutch-pakker eller torsen type innmat.
 #315614  av JK86

ja om noen har noe tegninger på schims til diff hadde vært genialt.
 #315669  av pkgrette

har sett en del på verksteds boka jeg har å der ser det ut som ikke har viscose for diffen er åpen vis . hadde ikek diffen vert tett da..

får kjøpt sån rep kit men vet ikke om det fungere som jeg vill
 #315690  av Morten

pkgrette skrev:har sett en del på verksteds boka jeg har å der ser det ut som ikke har viscose for diffen er åpen vis . hadde ikek diffen vert tett da..

får kjøpt sån rep kit men vet ikke om det fungere som jeg vill
Er verkstedsboka inkl japan only modellene med 3.gen 3sgte? Er jo eneste stedet den viskose diffen kom... :wink:

EDIT: var vel LSD som option på de amerikanske turboene og ihvertfall noen av årene (ikke mange som har). er ikke sikker på hvilken type den eventuelt er.
 #315757  av pkgrette

alle gen 3 trur jeg har lsd i verfall har de 5 jeg kjenner det puss flere til he he men samma det det jeg lurer på er om det er noen som har bytta den eller modifisert den som er det på e154 kassa gen 3