TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Erfaring med denne "interiørmod" ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #315659  av marlboro1310

Er det noen her inne som har sett dette montert eller kjenner noen som har montert noe slikt i Mk2n sin? Synes det kunne se litt stilig ut, men når jeg så skruhulla bynte jeg å lure hvordan i alle dager dette skulle monteres for å se noen lunde profft ut??
Tenkte å bestille noen smådeler snart, da var dette under vurdering, svar mottas med takk :)

http://www.twosrus.com/catalog/product_ ... cts_id=269
 #317207  av marlboro1310

come on da...er det ingen som kjenner til dette? noen med meninger da? :roll:
 #317210  av JK86

så jo bra ut det da. har vurdert detta sjøl. og om du er redd for for mange synlige skruer så kan du jo kjøpe caps og sette oppi skruene så blir de ikke synlige. :D
 #317212  av inzane2012

marlboro1310 skrev:come on da...er det ingen som kjenner til dette? noen med meninger da? :roll:
har lenge hatt lyst på den der, men har aldri blitt til at jeg har bestillt den :(
 #317218  av mr2storbrua

Jeg har denne. Det er umbraco-skruer, så det gjør ikke så mye det. Larsen her på forumet hadde også denne modden i sin MR2, tror han også var fornøyd med den.

Har faktisk et bilde av spilleren i bilen min, der du kan se hvordan skruene ser ut, men tror du må trykke på bildet for å se det, har et eller anna problem når jeg laster opp bilder.
Vedlegg
P230209_15.48.JPG
P230209_15.48.JPG (99.3 kiB) Vist 579 ganger
 #317221  av marlboro1310

javisst, så jo bra ut det der synes jeg. noe mere fresht enn det originale, og dette så gjennomført ut også. Fremdeles skjønner jeg ikke helt hvordan denne festes, da den originale platen festes med "makt"...

O.T de hvite skivene skaffa du sånn ca hvor? :P
 #317223  av mr2storbrua

Skivene var det perle her på forumet som skaffa via en onkel i tyskland tror jeg.

Når det gjelder festemetoden er den ganske enkel og alt følger med: Du bruker et barberblad til å skjære bort noe gummi, slik at du får plass til klips med gjenger i. Deretter skrur du bare umbracoskruene inn i disse. Absolutt ikke noe heksekunst. Når jeg bestilte mangla det noen skruer og barberblad, men når jeg sendte mail til twosrus og sa ifra, sendte han med en gang det som manglet, kostnadsfritt.
 #317227  av inzane2012

mr2storbrua skrev:Skivene var det perle her på forumet som skaffa via en onkel i tyskland tror jeg.

Når det gjelder festemetoden er den ganske enkel og alt følger med: Du bruker et barberblad til å skjære bort noe gummi, slik at du får plass til klips med gjenger i. Deretter skrur du bare umbracoskruene inn i disse. Absolutt ikke noe heksekunst. Når jeg bestilte mangla det noen skruer og barberblad, men når jeg sendte mail til twosrus og sa ifra, sendte han med en gang det som manglet, kostnadsfritt.
høres jo ut som en enkel sak da ja, var litt redd for at man måtte fram med en liten dremell elns:P
 #317267  av Larsen

Har ikke sett denne før nå jeg. Det er jo en kostbar liten sak, men den gjør jo mye med utsende. Jeg hadde en god del problemer både med monteringen og med å få den til å passe. Etter mye om og men så fikk jeg den til å passe med den orginale girskifteren (ikke shortshift). Da jeg først fikk orden på det så var jo alt strålende.
 #317268  av mr2storbrua

Ja, har også opplevd problemer med shortshift. Dette er fordi girvaieren blir løftet litt opp, og da tar den i kanten når du drar girspaken nedover (f.eks 3. til 4), derfor kjører jeg nå uten shortshift.
 #317275  av marlboro1310

da tror jeg at jeg skal bestille denna saken, jeg kjører uten shortshift da jeg synes kassen er short i massevis for mitt bruk :) så får vi se mot våren hvordan resultatet blir, skal anskaffe noen matter med Mr2 logo også, de har mye småsnop i den twosrus-sjappa gitt.
 #317298  av Larsen

Ettersom det er wire overføring på mr2en så har ikke short shiften så veldig mye effekt, hadde det vært dirkete overføring sånn som en del rwd biler har så er jo effekten av short shift ganske betraktlig.