TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kyllingben Mutter...hjelp!?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #315683  av Espen-S

Holder på å bytte demperene på bilen min ( En toyota corolla e10 97 mod ).
Har ett lite problem med å få opp mutteren fra kyllingbeinet og til demperen. Når jeg skrur på mutteren sviver hele greiene. (dvs: mutter og bolt) Er det en måte jeg kan holde denne igjen på for å få a mutteren på en måte?
Har ett par bilder. Takker for alle svar! :)

Bilde

Bilde

Litt dårlige bilder men.

Så lurer jeg på en ting til. Første gang å skrifte dempere selv så.. Sitter denne fjæra rektig? :O

Bilde
 #315684  av lexusmann

Må vel holde igjen med ei tang, type vannpumpe tang eller lignende...bare det jeg kom på i farten...
 #315687  av Espen-S

Ja. Det er noe sånt jeg prøver på :) Men den dritter bare sviver via tanga å.. + at det nesten ikke er plass til en tang der. Hmm..
 #315689  av ArildM

Måtte kappe og kjøpe nye sist gang jeg skiftet... Men det skal hjelpe om du klarer å tvinge en tang mellom den gummipakningen og klemme igjen så hardt en kan (ødla en tang forrige gang jeg gjorde dette siden jeg klemte en vannpumpetang over lilletanga for å få nokk grep, men det gikk :)
 #315691  av Espen-S

Ja, må vell nesten få kommet til med en tang under der da :) Men det er så vanskelig :P
 #315692  av EXS

her ser det ut som det skal sitte en umbrakonøkkel på enden som ricelover sier
 #315693  av Espen-S

Ja Søren.. Det har jeg ikke tenkt på :P hehe. Det må jeg prøve :D

Takk For GODT SVAR Gutta :D
 #315699  av Andreazz

Espen-S skrev:Ja Søren.. Det har jeg ikke tenkt på :P hehe. Det må jeg prøve :D

Takk For GODT SVAR Gutta :D

Bruker som regel å sitte såpass at umbrakoen også bare vil glippe i sporet der! Så rengjør umbrako hullet ordentlig å vær sikker på at du bruker rett størrelse på nøkkelen, hvis ikke så er det bare å finne fram vinkelsliperen og bestille nye stag :wink:
 #315701  av Espen-S

Fordige eier har gjort hullet rundt :( Blir enten vinkel sliper eller tang metoden :P
 #315707  av EXS

prøv med en sveise tang (en sånn en som du kan låse) den typen tang har hjulpet med ut av mange slike sitvasjoner.
 #315708  av Espen-S

Nå tar jeg Vinkelsliperen og skjærer det rett av. Har bestilt nytt så, da blir det bra :)
Vanskelig og montere eller? :P