TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Supra MKIV N/A 93 mod -Hvite skillt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #315831  av avaasdf

Kan vel starte der det hele startet:
IMG_0737.JPG
IMG_0737.JPG (122.36 kiB) Vist 1041 ganger
Her er vi på vei vestover for og hente bilen, vi tok 3 tog, 2 busser taxi og ferger. Ikke barebare med fire vinterdekk, og en kompis som er skadet og ikke kan bære.
supran når jeg henta den.jpg
supran når jeg henta den.jpg (45.75 kiB) Vist 1910 ganger
Slik ser den altå ut :) (har bare paintshoppa vinduet sort for og skjule trynet til kompisen min..)
Skulle egentlig lage en liten fotoserie fra turen over dovrefjell, men pga snøstorm og gåen starter hadde vi nok med og komme oss hjem.

Skal vel ikke gjøre noe stort i forhold til mange av dere andre her på forumet, men har en del småting i førsteomgang.
Har bare fått bytta olje, plugger og starter, samt banka opp en litt bøyd forskjerm, er ikke så lett og få bilen inn på verkstedet da supran har gjort meg til en serdeles aktiv råner.

først skal jeg reparere ting som ikke er i tilfredstillende stand: sentrallås, pluggledninger,bytte luftfilter,fjerne fartssperre, elekronisk innstilling av førersete, lykter, og finne ut hvorfor jeg hører bobblelyder på tomgang. Også har jeg en gul varsellampe jeg tror indikerer åpen bakluke (eller at afterburnern står på, litt snålt symbol), samt susing fra alle dører.

så kommer sterio, styling og motorbytte/turbo kit.
Får ikke helt bestemt meg for om jeg skal kjøpe en strøken, men uskiltbar delebil som har alt. Eller om jeg skal handle ting nytt..
hva syntes dere? trenger jo uansett bedre bremser osv for og gjøre effektoppgraderingen lovlig?
 #315846  av FS-Styling.no

Likte slettes ikke at du råner med denne... !! Rett og slett en skam... :cry:
 #315849  av hmsilset

Gratulerer med ny bil :P Å kjøpe alt nytt må bli veldig dyrt da. Det jeg lurer på er om bildet av bilen er tatt på Åndalsnes og om du bor der:?:
 #315855  av RiceLover

FS-Styling.no skrev:Likte slettes ikke at du råner med denne... !! Rett og slett en skam... :cry:
Hæ?? La nå gutten kose seg med nye bilen sin da ! Kjøper vel ikke en Supra , for så å la den stå å kjede seg i garasjen!! :roll:
Grattis med ny drømmebil!!
 #315857  av Toyota-mr2

RiceLover skrev:
FS-Styling.no skrev:Likte slettes ikke at du råner med denne... !! Rett og slett en skam... :cry:
Hæ?? La nå gutten kose seg med nye bilen sin da ! Kjøper vel ikke en Supra , for så å la den stå å kjede seg i garasjen!! :roll:
Grattis med ny drømmebil!!
helt enig med deg der. grattis med grom bil
 #315860  av lexusmann

Henger meg også på den, grattis med flott bil!! :D
 #315880  av castman

Gratulerer med kul bil ;) Fortell litt om hva du måtte gi for den, KM og ikke minst hvor den skal gå hen? :wink:
 #315882  av FS-Styling.no

Jaja, men råner er et tabu ord i mine ører... ja, helt klart ut og cruise, ikke råne... Råner du så kjører du opp og ned stripa med wunderbaums, max senking, stereoen på for full vreng...

Slik som han her:

#315897  av inzane2012

FS-Styling.no skrev:Jaja, men råner er et tabu ord i mine ører... ja, helt klart ut og cruise, ikke råne... Råner du så kjører du opp og ned stripa med wunderbaums, max senking, stereoen på for full vreng...

Slik som han her:

er enig med du på den beskrivelsen der, men du råner aldri med en supra uansett :)
en råner for meg en en som kjører rundt i en gammal volvo eller andre gamle råttne biler med hjemme snekra styling, annlegg samlet sammen fra skrapen osv osv :)
og supra passer ikke helt inn i den stilen :P
 #315902  av avaasdf

haha, dødsfet film!
mente vel heller at jeg bruker den daglig, selvom det egentlig var meningen og bruke hiluxen. + alle kompisene å dama sier bilen er harry derav rånerstempel.. (sjalusistempel som jeg kaller det)

den hadde gått 107.00 når jeg fikk den for 3/4 uker siden når jeg fikk den, har kjørt en 250 mil siden det :)
Jeg bor i Fredrikstad og dama i krstiansand, så blir mest i de traktene. Kjørt fra alt hittil, bortsett fra en skrøplig carrera s som mildt sagt pissa på meg :p

eller så håper jeg jo at det blir noe tsogn treff snart så jeg kan komme og glo litt på noen turboer! :)
 #315909  av tojo

avaasdf skrev: eller så håper jeg jo at det blir noe tsogn treff snart så jeg kan komme og glo litt på noen turboer! :)
TSogn Landstreff Nord 12-14 Juni(der blir det mange råe biler å se):
viewtopic.php?f=53&t=30509&start=0

SÃ¥ meget pen ut Supran din,flere bilder:P
 #315986  av TTM

FS-Styling.no skrev:Jaja, men råner er et tabu ord i mine ører... ja, helt klart ut og cruise, ikke råne... Råner du så kjører du opp og ned stripa med wunderbaums, max senking, stereoen på for full vreng...

Slik som han her:

Det er når jeg ser sånne folk at jeg blir ekstra stolt av å være nordlending! :P hehe.

Fet bil! Grattis! :D
 #316181  av KeNsA

Gratulere med cool bil!:) Ligner den som gikk her i tr.heim før..
Ser at du tenker å trimme litt med turbo å få det lovelig?
Det går ikke an på en NA Supra...hvis ikke noe nytt har skjedd uten at jeg har fått det med meg?
 #316227  av FS-Styling.no

Hei!

har clutch og svinghjul til deg.. som nytt... Løp og kjøp!
 #318755  av avaasdf

en liten oppdatering? :)
Som dere sikkert har sett andre steder å forumet er det noe rart med motorn, mest sannsnlig toppen. Men oppe i all elendigheten har det skjedd noe vakkert!

jeg har kjøpt subber i kasse og forsterkere av "tore 95 tt euro" består av:
planet audio forsterkere 5 kanaler (VX6005)
planet audio forsterkere 4 kanaler (VX4004)
2 stk suber AWIS10p
1 stk kondensator m/display

SÃ¥, jeg mangler: frontsett, kabler og "cd spiller" helst en som fyller hele hullet med en litt fancy skjerm.. :p
noen som har noen formeninger om hva jeg burde kjøpe? kunne tenke meg og bruke 5-7000 på de resterende komponentene.. max 10,000 hvis headuniten har gps og fotoboks varsler.. men gjerne billigere også. brukt er finfint :)