TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Feilkode 35 pÃ¥ CS? Problem løst!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #315917  av Stian AB

Noen som har hatt feilkode 35 før? Alle svar mottas med stor takk:)
Sist redigert av Stian AB den 15 mar 2009 12:24, redigert 1 gang totalt.
 #315925  av mr2storbrua

TURBOCHARGER PRESSURE SENSOR SIGNAL
--TURBOCHARGER PRESSURE SENSOR
--ECU

Hmm.... En slange som er falt av eller en ledning med dårlig kontakt? Har du fuel-cut defenser som er gåen kanskje? Vet ikke hvordan 2.gen 3s-gte måler turbotrykk til ecu-en.
 #315968  av Stian AB

mr2storbrua skrev:TURBOCHARGER PRESSURE SENSOR SIGNAL
--TURBOCHARGER PRESSURE SENSOR
--ECU

Hmm.... En slange som er falt av eller en ledning med dårlig kontakt? Har du fuel-cut defenser som er gåen kanskje? Vet ikke hvordan 2.gen 3s-gte måler turbotrykk til ecu-en.
Nei har ikke fuel-cut defenser..Bilen har stått på Toyota Lier ganske lenge nå, for de har demontert mye av motoren, så kansje de har kobla noe feil når de skulle montere turboen igjen..Selv om de sier at de har montert alt riktig :evil: Skal lage prosjekttråd om bilen litt seinere i dag, så der kommer det mere info om hvorfor bilen har stått på et idiotverksted i lange tider!
Men takk for svar:D
 #316180  av MOTORSPORTHUSET

hei tenkte jeg kunne gi deg non tips.

cs har luftmengdemåler som den kjører med.

pressure sensoren/eller mapen den har bak insuget på torpedoen bruker den KUN til fuelcut.
lader den mer en ca 0.8 så cutter den. så er det av og på med tenningen igjen og det er vekk.
altså ingen lamper skal lyse lengre.

vis du tar av slangen mister du boost måleren inni men du kan ikke få fuelcut lengre.
bilen skal oppføre seg helt normalt alikevel.

så du kan jo prøve og se hva som skjer.

mvh roger
 #316237  av Amund

MOTORSPORTHUSET skrev:hei tenkte jeg kunne gi deg non tips.

pressure sensoren/eller mapen den har bak insuget på torpedoen bruker den KUN til fuelcut.
lader den mer en ca 0.8 så cutter den. så er det av og på med tenningen igjen og det er vekk.

vis du tar av slangen mister du boost måleren inni men du kan ikke få fuelcut lengre.

mvh roger
CS har fc på 1.2 :wink: og gt4 har på ca 0.9.
 #316343  av Insanity

Amund skrev:
MOTORSPORTHUSET skrev:hei tenkte jeg kunne gi deg non tips.

mvh roger
CS har fc på 1.2 :wink: og gt4 har på ca 0.9.

stemmer det.... men tror ikke denne bilen lider av fuelcut.... da henger du i sælan og det blir tannmerker i kringla...

høres mer ut som tennings feil eller luftlekk. og vil på ingen måte anbefale noen uten peil å plukke av boost sensoren... da raser den motoren (toppakning)..... etter som jeg fårstår så er et ikke helt riktig montert dump, blødekran osv på den...
 #316612  av Larsen

Insanity skrev:
stemmer det.... men tror ikke denne bilen lider av fuelcut.... da henger du i sælan og det blir tannmerker i kringla...

høres mer ut som tennings feil eller luftlekk. og vil på ingen måte anbefale noen uten peil å plukke av boost sensoren... da raser den motoren (toppakning)..... etter som jeg fårstår så er et ikke helt riktig montert dump, blødekran osv på den...
Hva baserer du den infoen på. Ikke det som står i denne tråden ihvertfall... Det bør ikke være så mye tvil om hva som er er årsaken etter hva TS har forklart...
 #316693  av Insanity

Larsen skrev:
Insanity skrev:

Hva baserer du den infoen på. Ikke det som står i denne tråden ihvertfall... Det bør ikke være så mye tvil om hva som er er årsaken etter hva TS har forklart...
litt inside her og litt inside der :P + kjenner de motorene litt etter hvert :P
 #316858  av Larsen

Vel, vi prøvde ihvertfall å finne problemet med utgangspunkt i hva TS snakket om her og i det tilfelle så er det ikke noen tvil. Det er flere enn bare deg her som har skrudd seg ihjel på disse motorene og dermed sikkert kan bidra med noe, så hvis du vet noe mer enn det TS sier her så er det kanskje greit at du bidrar litt med å beskrive symptomene siden du motsier det mest opplagte her.
 #316887  av Stian AB

Jeg takker for svar, å skal sjekke det "mr2storbrua" sa om dårlig kontakt osv nå i helgen...er bare det at jeg har liten peiling på hvor mange eller hvor ledningene sitter :? regner med at jeg finner en ledningsstump eller to i nærheten av turboen:P hehe
 #317237  av MOTORSPORTHUSET

hm jeg har hatt 6 celicaer 5cs og en gt4. alle har kuttet på rundt 0.9 aldri så høyt som 1.2
og jeg har chippet flere av disse.??

du har ikke en av di siste fra 4500-til 5000 som har justerbart trykk orginalt ådmund?
di har kansje en høyere fuelcut.
 #317241  av Amund

Kennethx har CS, han har kjørt 1.19 i trykk i årevis uten fuelcut :wink:
 #317251  av Insanity

MOTORSPORTHUSET skrev:hm jeg har hatt 6 celicaer 5cs og en gt4. alle har kuttet på rundt 0.9 aldri så høyt som 1.2

du har ikke en av di siste fra 4500-til 5000 som har justerbart trykk orginalt ådmund?
min hadde brå butt på 1,1 - 1,2 og det er nr 2295. men etter at jeg satte på en justerbar fcd så var problemet borte :)
 #317264  av Stian AB

Insanity skrev:
MOTORSPORTHUSET skrev:hm jeg har hatt 6 celicaer 5cs og en gt4. alle har kuttet på rundt 0.9 aldri så høyt som 1.2

min hadde brå butt på 1,1 - 1,2 og det er nr 2295. men etter at jeg satte på en justerbar fcd så var problemet borte :)
Jeg har kjørt litt på ca 1 bar før, å merka ikke noe til fuelcut;) nok om det, noen som har peiling på hva feilkode 35 kan være? hvilken ledninger som det kan være feil på og lignende..alle svar mottas med stor TAKK :mrgreen:
 #317265  av mr2storbrua

Hva slags symptomer er det da? Med unntak av check-engine-lampa... Dersom du ikke merker noe, og at det bare er feilkoden som gjør deg sikker på at det er noe galt, kan du jo prøve å resette ecu-en. Det kan være en gammel feil.